Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2012

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - Ο ΛΑ.Ο.Σ στην κυβέρνηση οι εργολάβοι στην εξουσία!!

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ-ΤΣΑΚΩΝΑ
«Η ΓΑΛΑΡΙΑ»

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
07/02/2012 Αρ.. Πρωτοκόλλου 059

Ο ΛΑ.Ο.Σ στην κυβέρνηση οι εργολάβοι στην εξουσία!!


Στις 2 Δεκεμβρίου 2011 ο Υπουργός Μ. Βορίδης αποφάσισε τα παρακάτω:

«Εγκρίνουμε τη διάθεση πίστωσης ποσού 3.031.936,28 Ε (εκ των οποίων τα 566.947,43 για Φ.Π.Α) σε βάρος του προυπολογισμού του ενάριθρμου έργου 2011 ΣΕ 07120009 ΣΑΕ 071/2 για την καταβολή δαπάνης α) ποσού 2.996.580,03 Ε (εκ των οποίων 560.336,10 Ε για Φ.Π.Α.) για εκτέλεση συμπληρωματικών εργασιών για επιπρόσθετες Αρχαιολογικές διερευνητικές τομές στα τμήματα Κόρινθος-Πάτρα και Πάτρα-Πύργος, απολογιστικές εργασίες εσκαφής υπερκείμενων για αρχαιολογικές έρευνες-ανασκαφές και εργασίες κατάχωσης-αποδόμησης αρχαιολογικών ευρημάτων στις Γ.Ε 16Ν, 17Ν ΚΑΙ 18Ν και β) ποσού 35.356,25 Ε (εκ των οποίων 6.611.33 Ε για ΦΠΑ) για πρόσθετη αμοιβή του Ανεξάρτητου Μηχανικού, για την επίβλεψη των παραπάνω συμπληρωματικών εργασιών.»

Στις 28 Δεκέμβρη 2011 ο Υπουργός Μ. Βορίδης αποφάσισε τα παρακάτω:

«Ο Προιστάμενος του Τμήματος Α΄ εντέλλεται την πληρωμή ποσού «Είκοσι έξι εκατομμυρίων πεντακοσίων ενενήντα έξι χιλιάδων οκτακοσίων σαράντα τριών Ευρώ» (26.596.843,26 Ε) στην ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.»


Κατά το μήνα Δεκέμβρη του 2011 ο υπουργός Βορίδης ενέκρινε το συνολικό πόσο των 29.664.135,79 ευρώ προς την ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.


Στη 1 Φλεβάρη 2012 η «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ» αποφάσισε τα παρακάτω:

«Σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3621/2007 που διέπει τη Σύμβαση Παραχώρησης για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του «Αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα», την Τετάρτη 1η Φεβρουαρίου 2012 θα πραγματοποιηθεί αναπροσαρμογή των τιμών διοδίων τελών στους σταθμούς διοδίων του τμήματος Ελευσίνας – Κορίνθου.»

Στις 6 Γενάρη 2012 συνέβησαν τα παρακάτω:

«Στη Νέα Εθνική Οδό Πατρών- Αθηνών, διακοπή της κυκλοφορίας και μποτιλιάρισμα από ακινητοποιημένα οχήματα, λόγω κατολισθήσεων που έχουν σημειωθεί στο ύψος του Διακοπτού.»
«Πρόβλημα ανέκυψε σε άλλο σημείο της εθνικής, κοντά στο χωριό Πλάτανος όπου, επίσης, υπήρξαν κατολισθητικά φαινόμενα.»
«Υπερχείλισε ο ποταμός Κερυνίτης στην Αιγιάλεια, μεταξύ των περιοχών Νικολαίικα και Ροδιά. Αποτέλεσμα αυτού είναι να έχει σταματήσει η κυκλοφορία των οχημάτων στην Παλαιά Εθνική Οδό.»

Στις 24 Γενάρη 2011

Καταγγέλλαμε ως Σωματείο «Η ΓΑΛΑΡΙΑ» τα παρακάτω :
«Πόσο έργο έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα? Με ποιον τρόπο? Πληροί τους κατασκευαστικούς και περιβαλλοντολογικούς κανόνες ?
Δεν είναι τυχαίο που κανένα κομμάτι δεν έχει παραδοθεί από τους εργολάβους. Βολεύει η σημερινή κατάσταση που παρουσιάζει η εθνική οδός- ενός απέραντου εργοταξίου με κορύνες και στένεμα του δρόμου. Υπάρχουν πολλές καταγγελίες σχετικές με παραβιάσεις σε περιβαλλοντολογικά θέματα. Παράνομες αμμοληψίες, παράνομη εκτροπή των αποβλήτων (γκανάιτ) στη θάλασσα, μη τήρηση του προβλεπόμενου χρόνου ασφαλείας για το προσωπικό έπειτα από ανατινάξεις και πολλά ακόμη. Οι κοίτες των ποταμών στο Δρέπανο και στην Παναγοπούλα, που έχουν μπαζωθεί και στενέψει, θα ελεγχθούν από κανένα? Τα φρεάτια με τα καρκινογόνα απόβλητα που κατέληγαν στη θάλασσα θα ελεγχθούν από κανένα? Τι θα συμβεί στα τούνελ, αν παραμείνουν για αρκετό χρονικό διάστημα χωρίς να μπουν τα καλούπια? Θα χρειαστεί να ξεκινήσουμε πάλι από την αρχή? Αυτή τη στιγμή, χωρίς προσωπικό, η «Ολυμπία Οδός» πώς συντηρεί τις υπάρχουσες κατασκευές αλλά και το δρόμο?»


Όσο ο Ελληνικός λαός θα ανέχεται την κατοχική κυβέρνηση, τους αδίστακτους εργολάβους και τους καιροσκόπους τοπικούς κομματάρχες, αυτά θα είναι καθημερινά φαινόμενα.
Η «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ» είναι ένα μεγάλο σκάνδαλο και κάποιοι θα πρέπει να λογοδοτήσουν γι΄ αυτό.





────────────────────────────────────────────────────
www.galaria2010.blogspot.com galaria2010@gmail.com ΤΗΛ. 6974 175 322

PressTime

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ PressTime

ΣΑΒΒΑΤΟ 4/2/2011
ΑΥΞΗΘΗΚΑΝ ΤΑ ΚΟΜΙΣΤΡΑ, ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΗ Η ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΤΟΥΣ, ΛΕΝΕ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ
«Σκιές» στα διόδια της Ε.Ο.


Θα πληρώνατε ποτέ για κάτι το οποίο ποτέ(;) δεν θα μπορέσετε να το χρησιμοποιήσετε; Κι όμως το κάνετε: Πληρώνοντας τα διόδια Αθηνών-Πατρών. Λόγω της σύμβασης που είχε υπογράψει η κοινοπραξία «Ολυμπία Οδός» με το Δημόσιο η τιμή των διοδίων συνεχίζεται να αυξάνεται κατακόρυφα αν και τα έργα έχουν μπλοκάρει. Όμως, ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου η «Γαλαρία», Θεόδωρος Τσελεπής καταγγέλλει μέσω της “PRESS Time” ότι οι άδειες της κατασκευάστριας εταιρίας έχουν λήξει. Άρα, γιατί η σύμβαση συνεχίζει να ισχύει; Από την άλλη, η κυβέρνηση συμφωνεί με την αύξηση έως και 0,40 ευρώ στα διόδια της Ελευσίνας και του Ισθμού επισημαίνοντας ότι ήταν η μόνο λύση προκειμένου να μην επιβαρυνθεί περαιτέρω ο κρατικός προϋπολογισμός.
«Ανεξάρτητος» μηχανικός
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή ώστε να ξετυλίξουμε το κουβάρι και να δούμε αν όσα υποστηρίζουν οι πρώην και νυν εργαζόμενοι στην κοινοπραξία αληθεύουν. Η σύμβαση που είχε υπογράψει η «Ολυμπία Οδός» προέβλεπε ότι αν μέχρι τον Απρίλιο του 2011 δεν είχε ολοκληρώσει το έργο της δεν θα μπορούσε να πάρει παράταση ούτε και να εισπράττει διόδια. Ο λόγος που οι οδηγοί συνεχίζουν να καταβάλλουν το υψηλό αντίτιμο στα διόδια της Ελευσίνας και του Ισθμού είναι η απόφαση του μηχανικού, ο οποίος έδωσε παράταση στην κοινοπραξία να εισπράττει τα διόδια για άλλα δύο χρόνια λόγω τεχνικής διαφοράς.
«Αν ήταν διαφορά που προέκυπτε από περιβαλλοντικά προβλήματα ή από πρόβλημα κατασκευής θα μπορούσαν να είχαν πάρει παράταση. Το να μην κατασκευάζουν και να συνεχίζουν να εισπράττουν διόδια είναι παράνομο», λέει στην “PRESS Time” ο κ. Τσελεπής. Ποιό όμως είναι ο «ανεξάρτητος» μηχανικός, από ποιόν επιβλέπεται και σε ποιόν λογοδοτεί; «Η VINCI, όταν ανέλαβε το έργο, επέβαλε και την SETEK TPI με την οποία έκανε δουλειές στην Γαλλία. Η εταιρεία αυτή έφερε την Salfo και Συνεργάτες ΕΠΕ. Αυτές οι εταιρείες, λοιπόν, πληρώνονται από τους εργολάβους για να τους ελέγχουν. Τον έλεγχο, λοιπόν, τον κάνει κάποια ιδιωτική εταιρεία που πληρώνεται από τους εργολάβου, δεν δίνει λογαριασμό σε κανέναν και δεν ελέγχεται από το υπουργείο», αναφέρει. Παρ όλα αυτά και ο μηχανικός να μην είχε δώσει παράταση στην είσπραξη των διοδίων, οι τιμές θα αυξάνονταν καθώς η επικείμενη ανατίμηση και αυτές που θα πραγματοποιηθούν στο μέλλον προβλέπονται στην σύμβαση. Όμως, αφού έχουν λήξει οι άδειες της κοινοπραξίας πώς ισχύει ακόμη η σύμβαση;
Η σύμβαση
«Υποστηρίζουν ότι με βάση την σύμβαση είχαν προβλεφθεί αυτές οι ανατιμήσεις και οι αυξήσεις. Όμως, η σύμβαση δεν ισχύει πια. Καταρχήν, έχουν λήξει οι άδειές τους οπότε είτε θα πρέπει να επαναφέρουν τον δρόμο στην αρχική του κατάσταση είτε να βγάλουν καινούριες άδειες. Αυτοί δεν κάνουν ούτε το ένα ούτε το άλλο», λέει ο κ. Τσελεπής.
Οι τράπεζες σταμάτησαν να χρηματοδοτούν το έργο της κοινοπραξίας και οι εργολάβοι δεν συνέχισαν τις εργασίες γιατί αντιλήφθηκαν ότι το έργο δεν είναι βιώσιμο. Αυτή είναι και η αιτία που τα έργα παρέμειναν στη μέση. «Η σύμβαση όμως, προβλέπει ότι ο παραχωρησιούχος ανά πάσα στιγμή είναι υποχρεωμένος να φροντίζει για την απρόσκοπτη χρηματοδότηση του έργου. Από την άλλη, υπογραμμίζεται ότι αν το έργο δεν είναι βιώσιμο μπορούν να σταματήσουν τις εργασίες». Και εκεί είναι όλο το «ζουμί», όπως μας εξηγεί ο κ. Τσελεπής. «Από το 2008 έχει καταργηθεί ο ηλεκτρονικός μηχανισμός είσπραξης διοδίων. Το έχουν παραδεχθεί οι υπάλληλοι του ΥΠΕΧΩΔΕ αλλά και ο κ. Μαγκριώτης. Οπότε, τώρα, οι εργολάβοι μπορούν να δηλώνουν ό,τι μείωση κυκλοφορίας θέλουν. Είναι ανεξέλεγκτοι».


Ο ΥΜΕΤ, Μ. ΒΟΡΙΔΗΣ ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΛΕΙ ΚΑΙ ΝΕΕΣ
«Οι αυξήσεις ήταν μονόδρομος»


Ότι οι αυξήσεις στα διόδια ήταν «μονόδρομος» λέει στην “PRESS Time” ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Μάκης Βορίδης. Ο κ. Βορίδης τονίζει ότι αν το υπουργείο δεν υλοποιούσε τις συμβάσεις, εκτός απ’ ότι τα έργα θα απαξιώνονταν, όλο το κόστος θα μεταφερόταν στον προϋπολογισμό του κράτους. Όμως, πόσο δίκαιο είναι να πληρώσει τα σπασμένα για ακόμη μια φορά ο ελληνικός λαός;
Όπως μας αναφέρει ο κ. Βορίδης ήταν σημαντική υποχρέωση να πραγματοποιηθούν οι αυξήσεις, καθώς προβλέπονταν από τις συμβάσεις και επομένως υπήρχαν δύο επιλογές: «Ή προχωράμε στο να υλοποιήσουμε αυτά που προβλέπουν οι συμβάσεις και το κόστος να μεταφερθεί στους χρήστες, ή δεν υλοποιούμε αυτές τις συμβάσεις και αποζημιώνουμε τους παραχωρησιούχους. Αυτό σημαίνει ότι το κόστος μεταφέρεται στον προϋπολογισμό. Εγώ δεν θέλω να επιβαρύνω τον προϋπολογισμό», εξηγεί ο κ. Βορίδης, ενώ όταν τον ρωτάμε τον λόγο που δεν καταγγέλλει την σύμβαση, επισημαίνει ότι θα ήταν καταστροφικό: «Αν καταγγείλουμε την σύμβαση, αφενός θα χαθούν τα χρήματα τα οποία έχουν ήδη δοθεί για να γίνει το έργο. Εν συνεχεία θα πρέπει να γίνουν διαγωνισμοί για να αναλάβουν το έργο. Διαδικασία που θα διαρκέσει μια τετραετία. Καθ’ όλη την διάρκεια της τετραετίας το έργο δεν θα συντηρείται, επομένως θα απαξιωθεί».
Όμως, γιατί η κοινοπραξία δεν μπορεί να ολοκληρώσει τα έργα; «Ένας από τους λόγους», λέει ο υπουργός «είναι ότι τα διόδια δεν είναι αρκετά. Έχει μειωθεί η κυκλοφορία, συσσωρεύτηκε ένα έλλειμμα χρηματοδότησης, ήρθε και η οικονομική κρίση, υπάρχει διαφοροποίηση των επιτοκίων και οι τράπεζες έκαναν πίσω. Το συμφέρον του ελληνικού Δημοσίου είναι να κρατήσει τις συμβάσεις και να λύσει το πρόβλημα της χρηματοδότησης». Αν και οι επικείμενες αυξήσεις κυμαίνονται σε μικρά ποσοστά της τάξεως του 2 με 3%, όπως λέει ο κ. Βορίδης δεν αποκλείει και νέες αυξήσεις στο μέλλον, καθώς οι συμβάσεις εκτείνονται σε βάθος εικοσαετίας.