Πέμπτη, 8 Δεκεμβρίου 2011

ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ

ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΤΖΑΝΝΕ

To ξεκαθαρίζει ο Βορίδης
Μείωση διοδίων; Last year!

Ολίγη από τις επενδύσεις στους οδικούς άξονες, τις νέες νομοθετικές πρωτοβουλίες του υπουργείου αλλά και προτροπή να ξεμπλοκάρει η επένδυση χρυσού στην Θράκη περιελάμβανε η παρθενική εμφάνιση του υπουργού Υποδομών κ. Μάκη Βορίδη στους διαπιστευμένους δημοσιογράφους του υπουργείου.

Από την συζήτηση δεν έλειψαν ούτε οι ασαφείς αναφορές για την απελευθέρωση των ταξί που για άλλη μια φορά ο υπουργός άφησε να εννοηθεί ότι θα υπάρξει τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου με κριτήρια συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά ενώ εκτίμησε ότι πιθανότητα πριν τα Χριστούγεννα θα υπάρξει η νέα νομοθετική πρόταση η οποία θα περιλαμβάνει και τα φορτηγά.

Ήξεις αφίξεις εμφανίστηκε ο κ. Βορίδης στο θέμα των οδικών αξόνων.

Μίλησε για επανέναρξη των διαπραγματεύσεων μεταξύ τραπεζών, εργολάβων και υπουργείου που όπως είπε είχαν ατονήσει, άφησε να εννοηθεί ότι οι τράπεζες παίζουν τα δικά τους παιχνίδια που συνδέονται με το γενικότερο οικονομικό περιβάλλον και μίλησε για περίπου 20 ανοικτά ζητήματα που συνδέονται με τα έργα και χρειάζεται να επιλυθούν.

Όπως είπε «υπάρχουν ζητήματα διεκδικήσεων από τις παραχωρησιούχους, τεχνικά ζητήματα, ζητήματα επιτοκίων, αποδόσεων ζητήματα διοδίων, υπάρχουν χίλια ζητήματα».
Ειδικά πάντως στο θέμα των διοδίων έκοψε την συζήτηση που είχε ξεκινήσει προ διετίας το υπουργείο Υποδομών για μείωση των διοδίων, έχοντας στο πλευρό του τον υφυπουργό Υποδομών κ. Γιάννη Μαγκριώτη, ο οποίος απέφυγε κάθε αναφορά στο θέμα.

«Δεν πρόκειται να πάω σ’ αυτή τη συζήτηση, με αίτημα τη μείωση των διοδίων. Υπάρχουν ενδεχομένως ζητήματα τοπικά τα οποία θα τα δούμε» είπε ο κ. Βορίδης όταν όμως ρωτήθηκε από το protothema.gr πώς τοποθετείται σε πρόταση που έχει κατατεθεί από το υπουργείου του για μείωση κατά 50% στα διόδια των Αφιδνών απέφυγε να απαντήσει δηλώνοντας ότι η συζήτηση για τα έργα δεν θα γίνει on camera!


Έκπληξη προκάλεσε η αναφορά του υπουργού υποδομών στην συνάντηση που είχε με τον Καναδό Πρέσβη για την επένδυση των Χρυσωρυχείων Θράκης στο νομό Έβρου. Η επένδυση είχε πάρει θετική γνωμοδότηση από το Invest In Greece για να ενταχθεί στο fast truck αλλά κόλλησε λόγω πολιτικών πιέσεων αλλά και έντονων αντιδράσεων από τοπικούς φορείς που αντιστέκονται στην επένδυση για περιβαλλοντικούς όρους.

Ο κ. Βορίδης πάντως τάχθηκε ανοικτά υπέρ της υλοποίησης της επένδυσης, επισημαίνοντας ότι η Ελλάδα πρέπει να χαράξει ένα δρόμο φιλικό προς τις ξένες επενδύσεις.

Ας σημειωθεί ότι την ίδια μέρα έγινε γνωστό ότι η μητρική Καναδική εταιρεία των Χρυσωρυχείων Θράκης «Eldorado Gold» φλερτάρει ανοικτά με την εξαγορά της «European Goldfield», η οποία διαχειρίζεται τα μεταλλεία Κασσάνδρας της Ελληνικός Χρυσός, με την συμμετοχή του Κατάρ.

Τετάρτη, 7 Δεκεμβρίου 2011

ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ




ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

Έξωση του σωματείου… αλά γαλλικά

«Η Γαλαρία υπάρχει και θα υπάρχει όσο υπάρχει Ολυμπία Οδός», απαντούν οι εργαζόμενοι στη VINCI
Μέσα σε ένα χρόνο απέλυσαν 350 εργαζόμενους. Απέλυσαν τέσσερα από τα πέντε μέλη του σωματείου «Η Γαλαρία», συμπεριλαμβανομένου και του προέδρου. Ξηλώνουν το εργοτάξιο και πακετάρουν από τον Ιούλιο, όταν το έργο «πάγωσε» και επισήμως. Και λίγο πριν τα μαζέψουν και φύγουν οριστικώς, αποφάσισαν να κλείσουν έναν ακόμη ανοιχτό λογαριασμό: να εκδιώξουν το σωματείο στέλνοντας τελεσίγραφο «εκκένωσης γραφείου» με διορία μέχρι την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2011.
Καλώς ήρθατε –σε ό,τι έχει απομείνει– από το εργοτάξιο της γαλλικής VINCI στο Δρέπανο Αχαΐας, της μεγαλύτερης σε συμμετοχή κατασκευαστικής εταιρίας στην κοινοπραξία Ολυμπία Οδός, η σύμβαση της οποίας μεταβιβάστηκε προ ημερών στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων.
«Τι αξία έχει τώρα πια;», μπορεί να αναρωτηθεί κάποιος. Η κατασκευή έχει σταματήσει, η σύμβαση (άρα και το συγκεκριμένο οδικό δίκτυο που αφορά) πρόκειται να βγει στο σφυρί, το αντίτιμο των διοδίων θα το εισπράττουν πλέον οι τράπεζες-πιστωτές του «παγωμένου» κατά τα άλλα έργου(!)… Κι αν δεν έχει αξία, τότε γιατί η εργοδοσία μπαίνει στον κόπο;
«Το σωματείο μας υπάρχει και θα υπάρχει όσο υπάρχει Ολυμπία Οδός», απαντούν οι εργαζόμενοι, που προχώρησαν χθες σε κινητοποίηση διαμαρτυρίας στα γραφεία διοίκησης της εταιρίας.
Κι είναι αλήθεια ότι ένα σωματείο δεν καταργείται κατ’ εντολή της εργοδοσίας όσο υπάρχουν εργαζόμενοι, ακόμη και υπό απόλυση – αλλά ποιος λογαριάζει πλέον τους εναπομείναντες νόμους του Εργατικού Δικαίου;
Βέβαια, το θέμα στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν είναι απλώς νομικό ή τυπικό. Γιατί το σωματείο «Γαλαρία», το μοναδικό σε όλα τα εργοτάξια της Ολυμπίας Οδού, εξακολουθεί μέχρι σήμερα να διεκδικεί ενεργητικά, κι ας έχει τέσσερα από τα πέντε μέλη του Δ.Σ. απολυμένα. Ασυνήθιστη στάση για συνδικαλιστικό όργανο; Απολύτως.
Έτσι, πριν από δύο εβδομάδες πέτυχε τη δικαστική δικαίωση μέλους του, το οποίο πήρε την άγουσα από τους πρώτους, δύο μόλις ημέρες μετά την κατάθεση της υποψηφιότητάς του. Πρακτικά, η εταιρία VINCI οφείλει να επαναπροσλάβει τον συγκεκριμένο εργαζόμενο για όσο χρόνο διατηρεί ανοιχτό το εργοτάξιο, καθώς και να τον αποζημιώσει για όλο το διάστημα της παράνομης απόλυσής του.
Οι συλλογικές διεκδικήσεις ενοχλούν, κάτι που ήταν εμφανές στο πρόσωπο του Γάλλου διευθυντή του εργοταξίου, όταν αποχώρησε χθες αρνούμενος να συνομιλήσει με τους εργαζόμενους, οι οποίοι ενημερώθηκαν στη συνέχεια από τη διευθύντρια προσωπικού ότι, τουλάχιστον μέχρι τον Δεκέμβρη, η εταιρία δεν θα προχωρήσει στην… έξωση.
Οι συλλογικές διεκδικήσεις ενοχλούν, τα σωματεία ενοχλούν και γι’ αυτό τον απλό λόγο έχουν μεγαλύτερη αξία από όση φανταζόμαστε.
Κατερίνα Παγουλάτου