Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2011

ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ -ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ Eλευθερία Καλαμάτας




Αντιπροσωπεία εργαζομένων στην Ολυμπία Οδό στο Νίκα

Τετάρτη, 28 Σεπτεμβρίου 2011

Αντιπροσωπεία εργαζομένων στην Ολυμπία Οδό στο Νίκα

Τη συμπαράστασή του στον αγώνα των 2.500 εργαζομένων που έχουν απολυθεί από την κατασκευάστρια κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού εξέφρασε χθες και ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας, κατά την επίσκεψη αντιπροσωπείας των εργαζομένων και του επικεφαλής της "Αγωνιστικής Συνεργασίας Πελοποννήσου" Θανάση Πετράκου στο Δημαρχείο.
Ο κ. Νίκας δεν παρέλειψε να σημειώσει ότι ο Δήμος Καλαμάτας επιζητεί διακαώς την ολοκλήρωση του έργου της Ολυμπίας Οδού που θα αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή. Ζήτησε ακόμη από τους εργαζόμενους να του δώσουν ένα κείμενο με τα αιτήματά τους, το οποίο υπό μορφήν ψηφίσματος θα τεθεί στο προσεχές Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας, αλλά και στο πρώτο Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΕΔ προς ψήφιση και έκφραση συμπαράστασης.
Καταλήγοντας ο δήμαρχος σημείωσε ότι ο μοναδικός τρόπος να υπάρξει οικονομική ανάκαμψη στην περιφέρεια είναι η επανέναρξη και η ολοκλήρωση των μεγάλων δημοσίων έργων όπως είναι οι αυτοκινητόδρομοι.

ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ -ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ Eλευθερία Καλαμάτας




Η "Γαλαρία" καταγγέλλει συμφωνία για να σταματήσει η Ολυμπία Οδός στην Πάτρα

Τετάρτη, 28 Σεπτεμβρίου 2011


Συμφωνία των εργολάβων με το υπουργείο για να σταματήσει στην Πάτρα η Ολυμπία Οδός και να μην προχωρήσει παραπέρα, κατήγγειλαν οι επικεφαλής της "Γαλαρίας" -του σωματείου εργαζομένων στο έργο- χθες στην Καλαμάτα. Σε συνέντευξη Τύπου στο Εργατικό Κέντρο, ο πρόεδρος της "Γαλαρίας" Θεόδωρος Τσελεπής σημείωσε ότι το έργο έχει σταματήσει από τον Ιούνιο, η χρηματοδότηση σταμάτησε από τον περασμένο Δεκέμβριο και έχουν απολυθεί 2.500 εργαζόμενοι.
Εκπρόσωποι τοπικών φορέων που εξέφρασαν τη συμπαράστασή τους στους εργαζόμενους ζήτησαν η Ολυμπία Οδός να φτάσει μέχρι την Τσακώνα. Ο αντιπρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Αγγελος Κωτσιόπουλος και οι επικεφαλής της "Αγωνιστικής Συνεργασίας Πελοποννήσου" Θανάσης Πετράκος και του "Δικτύου Ενεργών Πολιτών Καλαμάτας" Σταμάτης Μπεχράκης τόνισαν ότι πρέπει να υλοποιηθεί η σύμβαση παραχώρησης που έχει ψηφιστεί από τη Βουλή. Αυτό σημείωσε και ο αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας Παναγιώτης Αλευράς, που είχε συναντηθεί νωρίτερα χθες το πρωί με τους εκπροσώπους της "Γαλαρίας".
Ο πρόεδρος του σωματείου που κατήγγειλε τις εταιρείες της κοινοπραξίας και πολύ περισσότερο τη γαλλική Vinci (έχει φτιάξει κι εκμεταλλεύεται τη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου) για τρομοκρατία σε βάρος των συνδικαλιστών και όλων των εργαζομένων. Ενημέρωσε ότι οι εργαζόμενοι στις 7 Οκτωβρίου θα ανοίξουν τα διόδια στο Ρίο για 24 ώρες με συναυλίες κι άλλες εκδηλώσεις και κάλεσε όλους τους φορείς και όλο τον κόσμο της Μεσσηνίας να δώσουν το "παρών" και να τους συμπαρασταθούν.
Ο κ. Τσελεπής κατέγραψε ως σκάνδαλα α) το ότι ο Δήμος Κατσιγιάννης, γ.γ. του ΥΠΕΧΩΔΕ επί Σουφλιά που υπογράφηκε η σύμβαση, είναι στέλεχος της Ολυμπίας Οδού, β) το ότι μέσα σ’ ένα χρόνο θα τελείωναν οι απαλλοτριώσεις σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης και γ) το ότι το έργο επιβλέπεται από γαλλική εταιρεία ως από ανεξάρτητο μηχανικό - δηλαδή «αυτός που ελέγχει το έργο πληρώνεται από τους εργολάβους».
Κατήγγειλε ότι το υπουργείο δεν παρεμβαίνει, ο υφυπουργός Μαγκριώτης δεν ξέρει τι προβλέπει η σύμβαση που την ψήφισε το ΠΑΣΟΚ μαζί με τη Ν.Δ., και δεν γνωρίζει πόσο έργο έχουν κατασκευάσει οι εργολάβοι. Επέκρινε το γεγονός ότι καλούν το κράτος να πληρώσει τη διαφορά στα επιτόκια και σχολίασε πως «μιλάμε για μαφιόζους, όταν μιλάμε για εργολάβους» - ενώ υποστήριξε ότι οι Γάλλοι συμπεριφέρονται σαν αποικιοκράτες. Είπε ακόμα ότι «συνεχίζουν να εισπράττουν διόδια παράνομα, το έργο δεν πρόκειται να κατασκευαστεί και θα το πληρώσουμε διπλάσια». Χαρακτήρισε ακόμη «εγκληματίες τους εργολάβους που εισπράττουν 12 φορές περισσότερο από ό,τι στην Ισπανία με παρόμοια έργα».
Ο γ.γ. της "Γαλαρίας" Γιώργος Λυμπέρης σημείωσε ότι «θέλαμε να έχουμε το μεροκάματό μας και μας το αφαίρεσαν».
Η Σοφία Μπανιά από την Επιτροπή Πολιτών Αχαΐας "Δεν πληρώνω - Κίνημα ενάντια στα διόδια" κατήγγειλε το ληστρικό, όπως είπε, χαρακτήρα των συμβάσεων παραχώρησης. Είπε ότι οι επενδυτές του 7% έβαλαν πολλά κέρδη στην τσέπη τους και κατηγόρησε την κυβέρνηση ως επικίνδυνη για τους εργαζόμενους και ικανή να παραχωρεί δρόμους κι εθνική κυριαρχία.
Ο αντιπρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Αγγ. Κωτσιόπουλος (από την παράταξη Δράκου) είπε ότι χρήζουν έρευνας οι καταγγελίες και παρατήρησε πως θα θέσουν το θέμα προ ημερήσιας διάταξης στο Περιφερειακό Συμβούλιο της Δευτέρας.
Ο επικεφαλής της "Αγωνιστικής Συνεργασίας" Θαν. Πετράκος, αφού ενημέρωσε ότι θα καταθέσει στο Περιφερειακό Συμβούλιο για συζήτηση το θέμα της τρομοκρατίας κατά των εργαζομένων, κάλεσε την κυβέρνηση να καταγγείλει τη σύμβαση και να εκτελεστεί το έργο της Ολυμπίας Οδού ως δημόσιο, με δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Ο επικεφαλής του "Δικτύου Ενεργών Πολιτών" Στ. Μπεχράκης κάλεσε όλους τους φορείς του νομού να πρωτοστατήσουν και να ανατρέψουν τη δυσμενή εξέλιξη.
• Στη συνάντηση της "Γαλαρίας" με τον κ. Αλευρά, ο αντιπεριφερειάρχης τόνισε ότι ο οδικός άξονας πρέπει να φτάσει έως την Καλαμάτα. Χαρακτήρισε εύλογες τις ανησυχίες των εργαζομένων και παρατήρησε ότι πρέπει να πιέσουμε η επαναδιαπραγμάτευση για τις συμβάσεις παραχώρησης να είναι θετική για το έργο.

Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ-ΤΣΑΚΩΝΑ
«Η ΓΑΛΑΡΙΑ»

Το Προεδρείο του Σωματείου Εργατοτεχνιτών και Υπαλλήλων Εργαζομένων στην κατασκευή του Αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα «Η Γαλαρία» θα επισκεφθεί αύριο Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου την Καλαμάτα για να ενημερώσει τους αυτοδιοικητικούς, τους φορείς και τους πολίτες της Μεσσηνίας για τις άσχημες εξελίξεις που υπάρχουν με την Ολυμπία οδό, καθώς και για το ρόλο της γαλλικής αναδόχου εταιρείας VINCI και της κοινοπραξίας «Ολυμπία Οδός».
Συγκεκριμένα:
1) Στις 10 π.μ. θα συναντηθεί με τον Αντιπεριφερειάρχη Μεσσηνίας κ. Παναγιώτη Αλευρά στο γραφείο του στο Διοικητήριο.
2) Στις 11 π.μ. θα συναντηθεί με τον Δήμαρχο Καλαμάτας κ. Παναγιώτη Νίκα στο Δημαρχείο.
3) Στις 12 μ. θα δώσει συνέντευξη Τύπου μαζί με το Δ.Σ. του Εργατικού Κέντρου Καλαμάτας στον 3ο όροφο του Εργατικού Κέντρου Καλαμάτας και στη συνέχεια θα συναντηθεί με τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας κ. Γ. Καραμπάτο, τον επικεφαλής της «Αγωνιστικής Συνεργασίας Πελοποννήσου» Θανάση Πετράκο και τους επικεφαλής των παρατάξεων της μειοψηφίας του Δ.Σ. Καλαμάτας.

Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2011

ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ -ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ EΠΟΧΗ

Το κράτος κάνει τα στραβά μάτια στις απαιτήσεις των κατασκευαστικών εταιρειών Δευτέρα, 26 Σεπτεμβρίου 2011

Η κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού, στην οποία συμμετέχουν η Γαλλική εταιρεία Vinci, η γερμανική Hochtief, η JP Αβαξ, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και η Αθήνα ΑΤΕ, από τον Ιούνιο έχει σταματήσει τα έργα που εκτελούνται στους αυτοκινητοδρόμους της Πελοποννήσου, με το πρόσχημα της διακοπής της χρηματοδότησης από τις τράπεζες. Συνολικά, όμως, όλα τα έργα που εκτελούνται στη χώρα έχουν διακοπεί με αποτέλεσμα να βρίσκονται στο δρόμο περίπου 7.000 άνθρωποι. Η Ολυμπία Οδός, συγκεκριμένα, από ένα σύνολο 2.800 εργαζομένων που δούλευαν εκεί, έχει περιορίσει τους εργαζόμενούς της στους 200-300, οι οποίοι κατά κύριο λόγο χρησιμοποιούνται στη συντήρηση των μηχανημάτων και στη λειτουργία της. Οι παραχωρησιούχοι, την ίδια στιγμή και μάλιστα σε αυτήν την οικονομική συγκυρία, ζητούν από την κυβέρνηση να αναλάβει το κόστος του έργου για τη συνέχισή του και, ταυτόχρονα, να τους παραχωρήσει το δικαίωμα να εκμεταλλεύονται την είσπραξη των διοδίων για ακόμα δέκα χρόνια - πέρα από τα 30 χρόνια που ήδη έχουν υπογραφεί με βάση τις συμβάσεις. Η εκμετάλλευση των διοδίων για ακόμα δέκα χρόνια θα τους έδινε το δικαίωμα να εισπράξουν το σύνολο των διοδίων που σε αντίθετη περίπτωση θα έβαινε μειούμενο προς όφελος του κράτους. Ο επιβλέπων επίσης του έργου ελεγκτικός μηχανισμός έχει δοθεί από το κράτος σε μια ανεξάρτητη εταιρεία υπό την ονομασία «Ανεξάρτητος Μηχανικός» που μάλιστα πληρώνεται από τις ίδιες τις εταιρείες. Ενώ και ο έλεγχος και η μέτρηση των εσόδων από τα διόδια και ταυτόχρονα η απόδοση των φόρων στο κράτος επίσης έχει σταματήσει από το 2008.
Η γαλλική εταιρεία που κατασκεύασε τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, όπως μας δήλωσε ο Θόδωρος Τσελεπής, μέλος του ΔΣ των εργαζομένων της εταιρείας, λειτουργεί με έναν εντελώς αποικιοκρατικό τρόπο. Όλο αυτό το διάστημα, απέλυε εργαζόμενους, μέλη του ΔΣ (ήδη έχουν απολυθεί 4 μέλη του ΔΣ, ενώ έχει επίσης ζητήσει να μην προσέρχονται για εργασία και τα υπόλοιπα τρία), δεν πλήρωνε υπερωρίες, δεν απέδιδε στους εργαζόμενους της τα επιδόματα που τους αναλογούσαν. Μπροστά σε αυτήν την κατάσταση οι εργαζόμενοι των κατασκευαστικών εταιρειών συνεχίζουν τον αγώνα τους με κάθε τρόπο.
Η «Γαλαρία», το σωματείο εργατοτεχνιτών και υπαλλήλων εργαζομένων στην κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνας - Κορίνθου – Πάτρας - Πύργου - Τσακώνας εδώ και καιρό διαμαρτύρεται για την πολιτική που ακολουθεί η κοινοπραξία, οι εταιρείες ξεχωριστά και τη στάση του κράτους απέναντι στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Οι αντιδράσεις των εργαζομένων μπροστά σε όλα αυτά διογκώνονται και εκτός των άλλων, προγραμματίζεται άνοιγμα των διοδίων στις 7 Οκτωβρίου. Επίσης εκκρεμεί η εκδίκαση ασφαλιστικών μέτρων εναντίον της εταιρείας ενώ την Παρασκευή υπήρξε διαμαρτυρία των εργαζομένων της εταιρείας μπροστά στο Γαλλικό Προξενείο στην Πάτρα.

Σ.Κ.