Παρασκευή 22 Ιουλίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ «Όλα βαίνουν καλώς εναντίον μας.»

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ-ΤΣΑΚΩΝΑ
«Η ΓΑΛΑΡΙΑ»
Παναγοπούλα 22/07/2011
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«Όλα βαίνουν καλώς εναντίον μας.»

Αγαπητή «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ» Α.Ε.
Με μεγάλη προσοχή διαβάσαμε την ανακοίνωση που εκδώσατε «σχετικά με το καθεστώς του έργου αυτοκινητόδρομου». 320 λέξεις χρειάστηκαν για να ΜΗΝ δηλώσετε ουσιαστικά τίποτα. Και μέσα σε αυτή την ανακοίνωση, ούτε μία λέξη για τους χιλιάδες απολυμένους. Μιλάτε για το «μνημόνιο συναντίληψης» με το Ελληνικό Δημόσιο, που επί της ουσίας δεν πρόκειται για καμία πρόοδο στις διαπραγματεύσεις και δεν αναγνωρίζεται πλέον ούτε και από το νέο υπουργό Υποδομών.
Το μόνο που έχουμε να δηλώσουμε, ως πρώην εργαζόμενοι και ως χρήστες του αυτοκινητόδρομου, είναι ότι συμπάσχουμε στην δύσκολη οικονομική κατάσταση στην οποία έχετε περιέλθει το τελευταίο διάστημα και θα επαναλάβουμε την προφορική μας πρόταση για άνοιγμα ειδικού λογαριασμού διάσωσης της εταιρείας σας. Έτσι μετά την χρεοκοπημένη Ελλάδα, εμείς, τα κορόιδα δηλαδή, θα σώσουμε και την χρεοκοπημένη σας εταιρεία. Εξάλλου, το επίδομα ανεργίας που λαμβάνουμε μας επιτρέπει περιττά έξοδα.

Αγαπητέ κύριε Δήμαρχε Πατρέων κ. Γιάννη Δημαρά.
Από τον τύπο πληροφορηθήκαμε πως συγκαλείται σύσκεψη παρουσία των 9 βουλευτών Αχαΐας και του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για το θέμα της Ολυμπίας Οδού, το Σάββατο 23 Ιουλίου στις 11 το πρωί, στο Δημαρχείο της Πάτρας. Πολύ σωστά δε πράττοντας, δεν μας καλείτε να παραστούμε στην σύσκεψη. Εξάλλου είμαστε το μοναδικό Σωματείο σε ολόκληρη την Ολυμπία οδό. Ακόμη σωστότερα, δεν απαντήσατε ποτέ στην πρόσκληση μας από τον Μάρτη του 2011 για την διενέργεια σύσκεψης για το συγκεκριμένο θέμα. Προφανώς δεν αποτελούμε άξιους συνομιλητές. Θα θέλαμε μόνο να σας πληροφορήσουμε πως θα είμαστε παρόντες και εμείς αύριο στην σύσκεψη, έστω και απρόσκλητοι.

Αγαπητέ κύριε Τατούλη Περιφερειάρχη Πελοποννήσου.
Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε δήλωση σας, πως το θέμα το παρακολουθείται από πολύ κοντά και όταν χρειαστεί θα παρέμβετε, αλλά παρά τα προβλήματα, κατά την εκτίμησή σας το έργο δεν κινδυνεύει. Η αλήθεια είναι πως δεν έχουν απολυθεί και οι 2800 εργαζόμενοι της Ολυμπίας Οδού. Αυτό θα συμβεί τον Σεπτέμβρη. Οπότε ας μην βιαζόμαστε. Και σε τελική ανάλυση εσάς δεν σας απασχολεί το θέμα, γιατί το έργο δεν πρόκειται να κατασκευαστεί πέρα από την Πάτρα, όπως επιθυμούν οι εργολάβοι και συμφωνεί και το Υπουργείο.

Με την ευκαιρία αυτή θα θέλαμε να ευχηθούμε σε όλους σας καλό καλοκαίρι. Εμείς με την σειρά μας θα φροντίσουμε να είναι ιδιαίτερα θερμό.

────────────────────────────────────────────────────
www.galaria2010.blogspot.com galaria2010@gmail.com FAX 2610 960 826

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ "ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ"

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ»

ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ ΤΟΥ 2011 ΕΙΧΕ ΠΑΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Ο ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΧΑΪΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜ.ΑΡ. κ. ΝΙΚΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ

Δυστυχώς, οι φόβοι της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ και του Βουλευτή της στο νομό Αχαΐας, κ. Νίκου Τσούκαλη, σχετικά με τη συνέχιση των έργων της «ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ», επιβεβαιώθηκαν.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του σωματείου εργαζομένων «Η ΓΑΛΑΡΙΑ», τα έργα της Πατρών – Κορίνθου αποτελούν ήδη παρελθόν, ενώ αναμένεται να κλείσουν οριστικά και τα υπόλοιπα εργοτάξια.
Μαζί με την «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ» στον «αέρα» φαίνεται να βρίσκονται, σύμφωνα με τους εργαζόμενους, και οι υπόλοιποι οδικοί άξονες που δημιουργούνται στη χώρα (Ε65, Μορέας, Αιγαίου, Ιόνια Οδός). Αν κλείσουν όλα αυτά τα εργοτάξια, θα αφήσουν πίσω τους πάνω από 7.000 ανέργους, ανάμεσά τους και τους περίπου 4.000 εργαζόμενους από τη Δυτική Ελλάδα, οι οποίοι μέχρι σήμερα εργάζονται σε Ιόνια και Ολυμπία Οδό.
Παράλληλα, θα αφήσουν πίσω τους και ένα Εθνικό οδικό δίκτυο, που πριν τα έργα χαρακτηριζόταν ως δίκτυο του 60΄, ενώ πλέον θα θυμίζουν δρόμους της δεκαετίας του 40’.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ καταγγέλλει την πρακτική της κυβέρνησης και υπενθυμίζει τις προεκλογικές υποσχέσεις του ίδιου του πρωθυπουργού κ. Γιώργου Παπανδρέου, για απρόσκοπτη χρηματοδότηση των μεγάλων αναπτυξιακών έργων, μεταξύ των οποίων η Ολυμπία και η Ιόνια οδός, και την ολοκλήρωσή τους εντός χρονοδιαγραμμάτων.
Παράλληλα, θυμίζει ότι πρώτος ο Βουλευτής Αχαΐας κ. Νίκος Τσούκαλης εξέφρασε τους φόβους του για το μέλλον των έργων, καταθέτοντας επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή από τον περασμένο Ιανουάριο.
Ο κύριος Τσούκαλης και τότε επεσήμανε τον κίνδυνο οριστικής διακοπής των έργων στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, μετά την εμπλοκή που είχε παρουσιαστεί στο έργο του αυτοκινητόδρομου της «Ολυμπίας οδού».
Στην ερώτησή του στις 12 Ιανουαρίου του 2011, ο κ. Νίκος Τσούκαλης ανέφερε μεταξύ άλλων:
«Αναστάτωση επικρατεί σε ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα από τη διαφαινόμενη διακοπή των εργασιών στα έργα της «Ολυμπίας οδού». Ορατός είναι ο κίνδυνος να κλείσουν όλα τα εργοτάξια και να απολυθούν οι εργαζόμενοι της «Ολυμπίας οδού» εάν δεν βρεθεί λύση στη χρηματοδότηση του έργου. Το πάγωμα που επέβαλαν οι τράπεζες στην ομαλή ροή εκταμίευσης των χρημάτων κινδυνεύει να τινάξει στον αέρα ένα από τα λίγα αναπτυξιακά έργα που εκτελούνται στην περιοχή του Δυτικού άξονα.
Η «Ολυμπία οδός» οφείλει να σεβαστεί τη σύμβαση που υπέγραψε με το υπουργείο και επικυρώθηκε από τη βουλή το 2007 και να πάψει να χρησιμοποιεί τη στάση των τραπεζών ως άλλοθι για απολύσεις και καθυστερήσεις στο έργο.»




Δύο ημέρες αργότερα (14-01-2011), η επίκαιρη ερώτηση απαντήθηκε από τον αρμόδιο Υφυπουργό κ. Γιάννη Μαγκριώτη στην Ολομέλεια της Βουλής.
Ο κύριος Μαγκριώτης και τότε… ευχήθηκε απλώς για την επαναχρηματοδότηση των έργων από τις τράπεζες!
Ο Υφυπουργών Μεταφορών είχε αναγνωρίσει ότι η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου έχει προβλήματα, τα οποία οφείλονταν στο Δημόσιο, στους κατασκευαστές, αλλά και στο περιεχόμενο των συμβάσεων που υπογράφηκαν.
Όπως είχε επισημάνει: «Δεν θα σταματήσει κανένα έργο με υπαιτιότητα του Δημοσίου. Οι τράπεζες όντως σταμάτησαν τη χρηματοδότηση προσωρινά. Δεν έχουν δικαίωμα για αυτό. Τα έργα απλά επιβραδύνθηκαν, δεν σταμάτησαν.»
Ο Υφυπουργός ευχήθηκε ουσιαστικά την επαναχρηματοδότηση από τις τράπεζες, χωρίς καμία σαφή δέσμευση για το πότε θα υπάρξει ομαλή ροή χρηματοδότησης. Ως προς τις ενδεχόμενες απολύσεις, είχε τονίσει ότι: «Δεν έχουν επιβεβαιώσει ότι προτίθενται να προχωρήσουν σε περαιτέρω απολύσεις. Έχουν συμβατικές υποχρεώσεις που πρέπει να τηρηθούν.»
Στην παρέμβαση του, στην ολομέλεια της Βουλής στις 14 Ιανουαρίου, ο Βουλευτής της Δημοκρατικής Αριστεράς κ. Νίκος Τσούκαλης, είχε τονίσει μεταξύ άλλων: «Το φαινόμενο του κινήματος των πολιτών για το Δυτικό Άξονα τείνει να μετεξελιχθεί σε εφιαλτικό σενάριο, να προσλάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις. Αυτή τη στιγμή η κατασκευή αυτοκινητοδρόμου κινείται με ρυθμό ρελαντί, η παραχωρησιούχος κοινοπραξία έχει μειώσει στο ελάχιστο τις εργασίες της λόγω αναστολής της χρηματοδότησης από τις τράπεζες. Πρόκειται για έργο που αφορά τη μισή γεωγραφικά Ελλάδα. Έχουν ξεκινήσεις απολύσεις, πληροφορίες δε λένε ότι αν μέχρι τέλος Ιανουαρίου δεν έχει λυθεί το θέμα, θα απολυθούν άλλοι 1000 εργαζόμενοι. ενώ αν μέχρι τέλος του Φεβρουαρίου δεν έχει δοθεί λύση στο πρόβλημα, θα σταματήσει οριστικά. Μία δε από τις μεγάλες εταιρίες απειλεί να αποχωρήσει. Παράλληλα, σύμφωνα με τη σύμβαση, στα μέσα του 2011 προβλέπεται η μετατροπή των διοδίων της εθνικής οδού σε αμφίπλευρα. Θα αυξηθούν επιπλέον; Οι συμβατικές υποχρεώσεις είναι στον αέρα. Τι θα συμβεί στο συγκεκριμένο δρόμο; Αν δεν λυθεί το πρόβλημα της χρηματοδότησης από τις τράπεζες ποια θα είναι η τύχη του έργου; Οι αυξήσεις των διοδίων δεν ακολουθούν αυτές τις ανακολουθίες στις προθεσμίες.»
ΑΠΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΕΡΩΤΗΣΗ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ

Ερώτηση κατέθεσε στη Βουλή ο Αχαιός Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, όσον αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα της Ολυμπίας Οδού. Αναλυτικά το κείμενο της Ερώτησης:

"Πρόσφατα η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε ανακοίνωσε τα οικονομικά της αποτελέσματα για το πρώτο εξάμηνο του 2011. Η Ολυμπία Οδός ανακοίνωσε εμφάνισε καθαρές ζημίες προ αποσβέσεων και φόρων ύψους 11.200.000 ευρώ. Τα βασικά στοιχεία που παρουσίασε η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε για το πρώτο εξάμηνο του 2011:

15% μείωση του κύκλου εργασιών λόγω της σημαντικής πτώσης της κυκλοφορίας στο δίκτυο από τον Φεβρουάριο του 2010 και των δράσεων του κινήματος κατά των διοδίων, τα οποία, μαζί με τις γνωστές καθυστερήσεις, οδηγούν σε έλλειμμα της τάξεως του 50% σε σύγκριση με το αρχικό σχέδιο χρηματοδότησης,

Σταθερό λειτουργικό κόστος του δικτύου από Ελευσίνα έως Πάτρα,

Διπλασιασμός του κόστους δανεισμού και άλλων εξόδων σύμφωνα με τους αρχικούς όρους των δανείων.

Η ανακοίνωση από την Ολυμπία Οδό δείχνει και την κατάσταση η οποία επικρατεί σε αυτό μεγάλο έργο που δυστυχώς παραπαίει. Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται και όπως χαρακτηριστικά καταλήγει η ανακοίνωση «Η εταιρία συνεργάζεται στενά με το Ελληνικό Δημόσιο και τους Δανειστές του Έργου ώστε να διαμορφωθεί μία βιώσιμη λύση για τη συνέχιση του Έργου».

Φυσικά ούτε λόγος για το πότε θα ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις οι οποίες έχουν ως κύριο θύμα τους οδηγούς που στερούνται την ύπαρξη ενός ασφαλούς και υπερσύγχρονου έργου όσο και του ίδιου του δρόμου που παραμένει εγκλωβισμένος στα γρανάζια της κρίσης, των τραπεζών, των εταιρειών και του Ελληνικού Δημοσίου.

Το έργο έχει ήδη παρουσιάσει πολύ μεγάλες καθυστερήσεις σε όλη του την έκταση και ειδικά στο τμήμα που αφορά στην Αχαΐα. Παραλλήλως η κατασκευαστική κοινοπραξία συνεχίζει να εισπράττει κανονικά τα διόδια από τους πολίτες.

Είναι προφανές πλέον το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει η κοινοπραξία αφού τα προβλήματα στον αυτοκινητόδρομο διογκώνονται και οι όποιες λύσεις καθυστερούν. Η πρόσφατη μάλιστα ανακοίνωση της εταιρείας διa του τύπου «…ότι η εταιρεία συνεργάζεται στενά με το Ελληνικό δημόσιο και τους δανειστές της στο Έργο, ώστε να διαμορφωθεί μια βιώσιμη λύση για την συνήχηση του έργου…» (εφημερίδα Πελοπόννησος 14/7/2011), ουσιαστικά καταδεικνύει την κρισιμότητα της κατάστασης.

Μέχρι τον Ιούνιο και τον πρόσφατο ανασχηματισμό η Εταιρία, οι Τράπεζες και το Ελληνικό Δημόσιο βρίσκονταν σε συνεχείς διαπραγματεύσεις. Μετά την αντικατάσταση του κ. Ρέππα από τον κ. Ραγκούση το όλο ζήτημα βρίσκεται σε τέλμα. Χαρακτηριστική είναι δε η ανακοίνωση του υφυπουργού Υποδομών κ. Μαγκριώτη από το βήμα της βουλής (14/7/2011) σχετικά με το ζήτημα μείωσης των διοδίων. Ο Υφυπουργός ανακοίνωνε ότι δεν θα γίνει πράξη η μείωση των διοδίων διαψεύδοντας πανηγυρικά τόσο τον Υπουργό όσο και τον ίδιο του τον εαυτό. Ο Υφυπουργός επέρριψε ευθύνες τόσο στις τράπεζες, οι οποίες -όπως υποστήριξε «δεν επαναχρηματοδοτούν τα έργα θεωρώντας τα μη βιώσιμα», όσο και στους παραχωρησιούχους που σύμφωνα με τα λεγόμενά του δεν τήρησαν τη συμφωνία με την κυβέρνηση.

Όλα τα παραπάνω συμβαίνουν όταν από τις αρχές του χρόνο το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ έχει απολυθεί και οι ρυθμοί των εργασιών όλο και μειώνονται, γεγονός που δεν μπορεί να μην είναι σε γνώση του Υπουργείου Υποδομών. Επίσης πιθανολογείται ότι τις επόμενες ημέρες η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ θα ανακοινώσει και επισήμως τη διακοπή της κατασκευής έως ότου αρθούν τα εμπόδια.

Τις τελευταίες ημέρες η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ λύνει τις συμβάσεις της με μικρότερους εργολάβους και κατασκευαστικές εταιρείες, με αποτέλεσμα να απολύεται και ένας μεγάλος αριθμός εργαζομένων σε αυτές. Υπάρχουν ακόμα και πληροφορίες ότι πωλούνται και μηχανήματα που δουλεύουν στο έργο «...Σε πλειστηριασμό αναμένεται να βάλει αύριο μηχανήματά της η εταιρεία ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ... σύμφωνα με αποκλειστικές ασφαλείς πληροφορίες του Olympia.gr...»

Τέλος και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ η σημερινή κατάσταση θα διατηρηθεί τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2011. Το έργο έχει ήδη μείνει πίσω έχοντας πάρει παράταση για περισσότερες από 524 ημέρες (αφορά στην Τέταρτη Αποκλειστική Προθεσμία που αφορά στην ολοκλήρωση των τμημάτων Αρχαία Κόρινθος-Α/Κ Κιάτου, Α/Κ Αραχωβίτικων-Α/Κ Ρίου-Κ1 Μιντιλόγλι-Α/Κ Κάτω Αχαΐας, σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη, έχει παραταθεί μέχρι την 30-6-2012 λόγω καθυστέρησης ολοκλήρωσης των αρχαιολογικών εργασιών και ερευνών, καθώς και των απαλλοτριώσεων, αλλά και των εκκρεμών προσφυγών στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την παραλλαγή της χάραξης στα Βραχνέικα, όπου οι κάτοικοι δεν επιτρέπουν την οποιαδήποτε έναρξη εργασιών μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης).

Ερωτάται ο Υπουργός

1) Το «μνημόνιο συναντίληψης» που υπεγράφη μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και των παραχωρησιούχων ήταν επίσημη συμφωνία;

2) Το μνημόνιο τελούσε υπό την έγκριση των 43 τραπεζών που χρηματοδοτούν τα έργα;

3) Η κυβέρνηση μπορεί να φέρει στη Βουλή νομοθετική ρύθμιση, ώστε να μειωθούν τα διόδια».

4) Η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ είχε συνάντηση με το Ελληνικό Δημόσιο, προκειμένου να υπογραφεί η ανανέωση της σύμβασης, καθότι έληγε η καταληκτική ημερομηνία;

5) Ποια ήταν η καταληκτική ημερομηνία για την συμφωνία; Εξίσου σημαντικό να σημειωθεί είναι ότι μέχρι την Τέταρτη Αποκλειστική Τμηματική Προθεσμία, η οποία λήγει στις 4 Ιουνίου του 2011, οφείλει να έχει ολοκληρωθεί το τμήμα Α/Κ Κιάτου-Δυτικός Α/Κ Αιγίου. Επιπλέον, στη Σύμβαση Παραχώρησης αναφέρεται ρητά ότι μετά την ημερομηνία της Τέταρτης Αποκλειστικής Προθεσμίας αρθ. 18.2.4 παύει η επιβολή διοδίων τελών για το μήκος των μη ολοκληρωμένων τμημάτων του Τμήματος Α/Κ Τριπόλεως – Πάτρα Ν.Ε.Ο.

6) Σε ποιο σημείο βρίσκονταν οι διαπραγματεύσεις με τον κ. Ρέππα και σε ποια φάση βρίσκονται τώρα με τον κ. Ραγκούση;

7) Πόσα χρήματα έχει εισπράξει μέχρι τώρα η κοινοπραξία; Αναφορικά με τα οικονομικά στοιχεία του έργου, σημειώνεται ότι μέχρι τον Ιούλιο του 2010 ο Παραχωρησιούχος του εν λόγω οδικού άξονα έχει εισπράξει 150.000.000 Ευρώ. Σχετικά σημειώνεται ότι η δαπάνη των εργασιών που είχαν εκτελεστεί μέχρι τον Ιούλιο του 2010 είναι της τάξης του 16% του συνόλου του έργου. Με βάση όμως τη Σύμβαση Παραχώρησης, το ποσό των διοδίων που θα εισπράξει ο παραχωρησιούχος μέχρι το τέλος της περιόδου των μελετών – κατασκευών είναι 686.609.000 Ευρώ τηρουμένου του χρονοδιαγράμματος του έργου. Ωστόσο, το ποσοστό 16%, βάσει της Σύμβασης, είναι 109.857.000 Ευρώ από διόδια μέχρι τον Ιούλιο του 2010. Επομένως, ο παραχωρησιούχος κατ’ αναλογία του Υπουργείου έχει ήδη εισπράξει παραπάνω περίπου 50% από διόδια χωρίς να τηρεί το χρονοδιάγραμμα κατασκευής.

8) Πόσα χρήματα έχει εισπράξει μέχρι τώρα το Ελληνικό Δημόσιο;

9) Υφίσταται συμβατικός συσχετισμός των εσόδων διοδίων με το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης εργασιών;

10) Ο «κυκλοφοριακός κίνδυνος» ο οποίος συνδέεται με τα έσοδα των διοδίων και ποιόν αφορά η επισφάλεια αυτή;

11) Πόσοι εργαζόμενοι εργάζονται ακόμα στο έργο;

12) Πόσα εργοτάξια είναι ακόμα ανοιχτά;

13) Η πληρωμή των απαλλοτριώσεων για την Ολύμπια Οδό σε ποιο σημείο βρίσκονται;

14) Σε ποιο στάδιο βρίσκεται το έργο κατασκευής της Ολύμπιας Οδού;

15) Οι απολύσεις των εργαζομένων πώς δικαιολογούνται αυτές όταν το έργο παρουσιάζει ήδη καθυστερήσεις και είναι αναγκαία η επιτάχυνση των εργασιών;

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος"

«Αγωνιστική Συνεργασία Πελοποννήσου»

Επικεφαλής : Θανάσης Πετράκος
Επικοινωνία : petrakos.gr@gmail.com ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τηλέφωνο : 6977683175
Fax : 27210-87191, 2710-227181
site : petrakosgr.blogspot.com, agonistiki.blogspot.com

ΔΗΛΩΣΗ
Θέμα: «Ο κ. Τατούλης παρακολουθεί πολύ στενά και την ίδια ώρα ο δρόμος σταματά!!!»

Λίγες ώρες μετά από την ώρα που ο κ. Τατούλης επέπληττε τους επικεφαλής της αντιπολίτευσης, γιατί ζητήσαμε να συζητηθεί το θέμα της Ολυμπίας Οδού στο Περιφερειακό Συμβούλιο και μας είπε ότι το θέμα το παρακολουθεί από πολύ κοντά και όταν χρειαστεί θα παρέμβει, αλλά παρά τα προβλήματα, κατά την εκτίμησή του το έργο δεν κινδυνεύει!!! το Σωματείο των εργαζομένων στην Πατρών – Κορίνθου «Η Γαλαρία» στέλνει ανακοίνωση και τονίζει «Η Ολυμπία Οδός αποτελεί παρελθόν». Ανακοίνωση για την οποία προειδοποίησε ο κ. Δράκος ότι υπάρχει.
Το ποιος λοιπόν, κ. Τατούλη, ζει στη δική του πραγματικότητα των νεοφιλελεύθερων ιδεοληψιών, αποδεικνύεται περίτρανα από την ανακοίνωση αυτή, όπου μεταξύ των άλλων οι εργαζόμενοι τονίζουν:
«Η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ αποτελεί παρελθόν. Μαζί και οι υπόλοιποι οδικοί άξονες. (Ε65, Μορέας, Αιγαίου, Ιόνια Οδός). Πάνω από 7000 εργαζόμενοι μένουν άνεργοι. Ανάμεσά τους 2800 εργαζόμενοι της εταιρείας…».
Και πιο κάτω τονίζουν:
«…Στην κατοχική Ελλάδα του μνημονίου ένας κύκλος έκλεισε. Τα μεγάλα έργα, όπως τα ξέραμε, δεν πρόκειται να κατασκευαστούν. Οι συμβάσεις, που αποτελούν νόμο του κράτους, τσαλαπατήθηκαν από όλους τους εμπλεκόμενους. Ένα κράτος που λέει πως δεν χρωστά μία στους εργολάβους θα έπρεπε ήδη να τους έχει πετάξει στο δρόμο -εργολάβους και τραπεζίτες. Όμως, δηλώνει πως, αν συμβεί αυτό, θα χρειαστεί να πληρώσει αρκετά δις στους εργολάβους. Γιατί άραγε αφού δεν φταίει σε τίποτα και δεν χρωστά μία;
Οι τραπεζίτες, που μας παίρνουν τα σπίτια για μια δόση δανείου, αρνούνται νταηλίδικα να εκπληρώσουν τις δανειακές τους συμβάσεις που οι ίδιοι υπέγραψαν με τους εργολάβους.
Οι εργολάβοι συνεχίζουν να εισπράττουν διόδια και να μη βάζουν μία, παρότι είναι υποχρεωμένοι από την σύμβαση να φροντίζουν για την συνεχή και απρόσκοπτη χρηματοδότηση του έργου.
Έστω και τώρα απαντήστε, κύριοι εργολάβοι:
Τι ποσοστό επί του έργου έχετε κατασκευάσει;
Τι έχετε εισπράξει μέχρι σήμερα;
Πόσα χρήματα έχετε καταβάλει;
Γιατί δεν προστρέχετε στα δικαστήρια για αποζημιώσεις, λόγω καθυστέρησης των απαλλοτριώσεων, παρά σταματάτε το έργο;
Γιατί επικαλείστε την πτώση της κυκλοφορίας, εφόσον από τη σύμβαση έχετε αναλάβει τον κίνδυνο;
Έστω και τώρα απαντήστε, κύριοι τραπεζίτες:
Γιατί διακόπτεται τη χρηματοδότηση των έργων, όταν από τα stress tests σας έχετε προβλέψει πολύ δυσμενέστερα σενάρια από τα σημερινά (στη συγκεκριμένη περίπτωση 27% πτώση της κυκλοφορίας);
Έστω και τώρα απαντήστε, κύριε Υπουργέ:
Πόσα χρήματα έχουν εισπραχθεί από τα διόδια σε κάθε σταθμό, σε ετήσια βάση το 2008, το 2009 και το 2010; Πόσα απ’ αυτά τα ποσά έχει εισπράξει ο παραχωρησιούχος, πόσα έχει εισπράξει το κράτος;…»
Και καταλήγει η ανακοίνωση των εργαζομένων με παρόμοιες προτάσεις με αυτές που κατέθεσε και η παράταξή μας στο Περιφερειακό Συμβούλιο και τις λοιδόρησε ο κ. Τατούλης. Ρωτούν οι εργαζόμενοι τον Υπουργό και την κυβέρνηση αν είναι διατεθειμένοι να συνεχιστούν τα έργα ως δημόσια, όπως ζητήσαμε και εμείς και αναφέρουν συγκεκριμένα:
«…Προτίθεστε, κ. Υπουργέ, να ζητήσετε δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία χρηματοδοτεί τα κράτη με πολύ μικρό επιτόκιο για να το χρησιμοποιήσετε για να κατασκευαστούν δημόσια έργα και υποδομές;
Σκοπεύετε να δημιουργήσετε μια Δημόσια Τράπεζα Ειδικού Σκοπού, για να μπορεί να δανείζεται η χώρα για έργα που δεν μπορεί να κατασκευάσει από ίδιους πόρους, από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα με 1% επιτόκιο;
Σκοπεύετε να ελέγξετε την κατασκευή των έργων και αν έχουν τηρηθεί οι μελέτες και οι κανόνες κατασκευής;…
… Κύριε Περιφερειάρχη, είχατε δηλώσει πως δεν θα επιτρέψετε το κλείσιμο των εργοταξίων στην περιφέρεια σας. Σκοπεύετε να αντιδράσετε ή θα αρκεστείτε σε δηλώσεις στα κανάλια;…».
Αυτά τονίζουν, κ. Τατούλη, οι εργαζόμενοι, οι οποίοι αντιμετωπίζουν το φάσμα της ανεργίας και των απολύσεων. Εσείς βέβαια δεν ασχολείστε με αυτά. Είναι εξηγήσιμο βέβαια, γιατί γιορτάζετε την εκλογή του «Συμπαραστάτη» σας. Οι εργαζόμενοι όμως που θα μείνουν άνεργοι και οι πολίτες της Πελοποννήσου που θέλουν να κατασκευαστεί η Ολυμπία Οδός απαιτούν να ασχοληθείτε και με αυτό το θέμα και όχι να αρνείστε ότι υπάρχει πρόβλημα μόνο και μόνο επειδή έθεσαν το θέμα οι παρατάξεις των μειοψηφιών.

20/7/2011
Ο επικεφαλής του συνδυασμού
«Αγωνιστική Συνεργασία Πελοποννήσου»
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ "ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ" Α.Ε. ........

Έπειτα από πρόσφατες ανακοινώσεις στον Τύπο σχετικά με το καθεστώς του έργου αυτοκινητόδρομου, η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. δηλώνει τα ακόλουθα:

Στις 9 Ιουνίου 2011, το Ελληνικό Δημόσιο και η Ολυμπία Οδός μονόγραψαν μνημόνιο συναντίληψης το οποίο ορίζει τη διαδικασία για τον εντοπισμό, τον ποσοτικό προσδιορισμό και την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το Έργο. Η Ολυμπία Οδός και οι μέτοχοί της συνεργάζονται στενά με το Ελληνικό Δημόσιο και τους Δανειστές του Έργου για να καθορίσουν μια βιώσιμη λύση για τη συνέχιση του Έργου.

Στο πλαίσιο αυτό, τέσσερις Σύνοδοι Ολομέλειας έλαβαν χώρα μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, του Παραχωρησιούχου και των Δανειστών του Έργου, καθώς και πολυάριθμες συναντήσεις στοχευμένων ομάδων εργασίας. Έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος στον εντοπισμό και την ποσοτικοποίηση των προβλημάτων. Όλα τα μέρη συμμετέχουν με καλή πίστη, αντιμετωπίζοντας αντικειμενικά τα γεγονότα της τρέχουσας κατάστασης.

Οι σημαντικές καθυστερήσεις που έχουν επηρεάσει την ολοκλήρωση όλων των τμημάτων του νέου αυτοκινητόδρομου, καθώς και η παρατηρούμενη κατά 20% έως 30% πτώση στην κυκλοφορία, οδήγησαν τους Δανειστές τον Νοέμβριο 2010 στην προσωρινή αναστολή της χρηματοδότησης μέχρι να βρεθεί μια βιώσιμη λύση για την εξισορρόπηση των πηγών και της χρήσης των κονδυλίων κατά τη διάρκεια της κατασκευής.

Ως αποτέλεσμα αυτού του ελλείματος χρηματοδότησης, η εταιρία έπρεπε να εφαρμόσει αρχικά ένα πιο αργό ρυθμό κατασκευής και, πρόσφατα, να λάβει την απόφαση να αναστείλει προσωρινά την πλειοψηφία των έργων, προκειμένου να δοθεί χρόνος για τη διαδικασία αναδιάρθρωσης, να διασφαλιστεί ότι τα διαθέσιμα κεφάλαια χρησιμοποιούνται για τη χρηματοδότηση των απαραίτητων έργων ασφαλείας, τις καθημερινές υπηρεσίες λειτουργίας και συντήρησης, καθώς και να αποφευχθεί μια αδυναμία αποπληρωμής των δανείων που έχει συνάψει η εταιρία.

Είμαστε βέβαιοι ότι οι θέσεις των εμπλεκομένων μερών θα συγκλίνουν κατά τις επόμενες εβδομάδες με τον ορισμό μιας μακροπρόθεσμης λύσης προς το συμφέρον της Ελληνικής κοινωνίας. Μόλις συμφωνηθεί μια μακροπρόθεσμη λύση, θα ξεκινήσει απ’ όλα τα μέρη η διαδικασία της καταγραφής των συμφωνημένων αρχών στο Ευρωπαικό και εθνικό νομικό πλαίσιο, μετά την οποία, θα ξαναξεκινήσει η χρηματοδότηση.

Κυριακή 17 Ιουλίου 2011

ANAKOINΩΣΗ

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ-ΤΣΑΚΩΝΑ
«Η ΓΑΛΑΡΙΑ»

Παναγοπούλα 18/072011 Αρ. Πρωτοκόλλου 047

Η «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ» αποτελεί παρελθόν. Μαζί και οι υπόλοιποι οδικοί άξονες. (Ε65, Μορέας, Αιγαίου, Ιόνια Οδός.). Πάνω από 7000 εργαζόμενοι μένουν άνεργοι.
Ανάμεσά τους 2800 εργαζόμενοι της «Ολυμπίας Οδού».
Αποκλειστικά υπεύθυνοι οι κύριοι: Σουφλιάς πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ, Κατσιγιάννης πρώην ΓΓ ΥΠΕΧΩΔΕ, Ρέππας πρώην Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, Ραγκούσης Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, Μαγκριώτης Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων.
Συνυπεύθυνες οι εταιρίες VINCI, HOCHTIEF, AΚΤΩΡ, J & P ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η Salfo & Συνεργάτες ΕΠΕ που έπαιζε πρωταγωνιστικό ρόλο στην κωμωδία «Ανεξάρτητος Μηχανικός».
Σκηνοθέτης του δράματος οι τράπεζες,ελληνικές και ξένες :
Calyon -Banco Comercial Portugues -Commetzbank AG -Bayerische Landesbank –
HSBC -BNP Paribas Fortis Bank).-Bank of Cyprus -Dekabank Deutsche Girozentrale
KFW -DZ Bank, London –BIIS -BK of Ireland -Societe Generale -European Investment Bank. -Alpha Bank [ACBr.AT] A.E. -Emporiki Bank of Greece –Piraeus –EFG -Probank
ATE Bank -Marfin Bank -Millennium Bank SA -National Bank of Greece, Athens –Geniki -Hellenic Public Bank LTD.
Θύματα όλοι εμείς, οι εργαζόμενοι που μένουμε στον δρόμο. Είναι εξοργιστικό πως, ακόμα και τώρα, επικοινωνιακά παιχνίδια παίζονται στην πλάτη μας. Από την μία ο πρώην υπουργός Ρέππας να μιλά για υπογραφή μνημονίου συναντίληψης με τους εργολάβους και να διαψεύδεται από τον νυν υπουργό και από την άλλη ο υπουργός «Ανάπτυξης» Χρυσοχοΐδης να μιλά για 14 δις από το ΕΣΠΑ που θα ξεμπλοκάρουν τα έργα και να διαψεύδεται από τον υφυπουργό Μαγκριώτη.
Στην κατοχική Ελλάδα του μνημονίου ένας κύκλος έκλεισε. Τα μεγάλα έργα ,όπως τα ξέραμε, δεν πρόκειται να κατασκευαστούν. Οι συμβάσεις, που αποτελούν νόμο του κράτους, τσαλαπατήθηκαν από όλους τους εμπλεκόμενους. Ένα κράτος που λέει πως δεν χρωστά μία στους εργολάβους θα έπρεπε ήδη να τους έχει πετάξει στο δρόμο -εργολάβους και τραπεζίτες. Όμως, δηλώνει πως, αν συμβεί αυτό, θα χρειαστεί να πληρώσει αρκετά δις στους εργολάβους. Γιατί άραγε αφού δεν φταίει σε τίποτα και δεν χρωστά μία? Οι τραπεζίτες, που μας παίρνουν τα σπίτια για μια δόση δανείου, αρνούνται νταηλίδικα να εκπληρώσουν τις δανειακές τους συμβάσεις που οι ίδιοι υπέγραψαν με τους εργολάβους. Οι εργολάβοι συνεχίζουν να εισπράττουν διόδια και να μη βάζουν μία ,παρότι είναι υποχρεωμένοι από την σύμβαση να φροντίζουν για την συνεχή και απρόσκοπτη χρηματοδότηση του έργου.
¨Εστω και τώρα απαντήστε, κύριοι εργολάβοι:
Τι ποσοστό επί του έργου έχετε κατασκευάσει?
Τι έχετε εισπράξει μέχρι σήμερα?
Πόσα χρήματα έχετε καταβάλει?
Γιατί δεν προστρέχετε στα δικαστήρια για αποζημιώσεις, λόγω καθυστέρησης των απαλλοτριώσεων ,παρά σταματάτε το έργο?
Γιατί επικαλείστε την πτώση της κυκλοφορίας, εφόσον από τη σύμβαση έχετε αναλάβει τον κίνδυνο;

¨Έστω και τώρα απαντήστε, κύριοι τραπεζίτες:
Γιατί διακόπτεται τη χρηματοδότηση των έργων, όταν από τα stress tests σας έχετε προβλέψει πολύ δυσμενέστερα σενάρια από τα σημερινά (στη συγκεκριμένη περίπτωση 27% πτώση της κυκλοφορίας);

¨Έστω και τώρα απαντήστε, κύριε Υπουργέ:
Πόσα χρήματα έχουν εισπραχθεί από τα διόδια σε κάθε σταθμό, σε ετήσια βάση το 2008, το 2009 και το 2010; Πόσα απ’ αυτά τα ποσά έχει εισπράξει ο παραχωρησιούχος, πόσα έχει εισπράξει το κράτος;
Προτίθεστε να ζητήσετε δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία χρηματοδοτεί τα κράτη με πολύ μικρό επιτόκιο για να το χρησιμοποιήσετε για να κατασκευαστούν δημόσια έργα και υποδομές;
Σκοπεύετε να δημιουργήσετε μια Δημόσια Τράπεζα Ειδικού Σκοπού, για να μπορεί να δανείζεται η χώρα για έργα που δεν μπορεί να κατασκευάσει από ίδιους πόρους, από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα με 1% επιτόκιο;
Σκοπεύετε να ελέγξετε την κατασκευή των έργων και αν έχουν τηρηθεί οι μελέτες και οι κανόνες κατασκευής ή έχετε απόλυτη εμπιστοσύνη στον «ανεξάρτητο μηχανικό» που «ελέγχει» το έργο και πληρώνεται από τους εργολάβους;

Εμείς, ένα δηλώνουμε: Όποια λύση και να δοθεί, θα αποτελεί σκάνδαλο. Γιατί σκάνδαλο ήταν από την στιγμή της ψήφισης της σύμβασης από την Βουλή. Γιατί σκάνδαλο είναι ο τρόπος που γίνονται τα έργα στην Ελλάδα. Ένας τομέας που ,μαζί με τις αμυντικές δαπάνες, είναι ο πιο κερδοφόρος για κάθε λογής λαμόγιο.
Έτσι, θα συνεχίσουμε να πληρώνουμε μέχρι 65 εκατ. το χιλιόμετρο όταν η Ισπανία με ίδιο γεωγραφικό ανάγλυφο πληρώνει 12 φορές λιγότερο.

Κύριε Μαγκριώτη, είχατε δεσμευθεί πως είναι απαράβατος όρος η επαναπρόσληψη όλων των απολυμένων στα έργα. Ισχύει ακόμα?
Κύριε Περιφερειάρχη, είχατε δηλώσει πως δεν θα επιτρέψετε το κλείσιμο των εργοταξίων στην περιφέρεια σας. Σκοπεύετε να αντιδράσετε ή θα αρκεστείτε σε δηλώσεις στα κανάλια?
Έλληνα οδηγέ, θα συνεχίσεις να πληρώνεις διόδια για να θησαυρίζουν οι εργολάβοι και οι δρόμοι να μην γίνονται ποτέ?
Έλληνα εργαζόμενε, πότε θα πάρεις την υπόθεση στα χέρια σου?

────────────────────────────────────────────────────
www.galaria2010.blogspot.com galaria2010@gmail.com FAX 2610 960 826

Δήλωση Υφ. Γιάννη Μαγκριώτη για Συμβάσεις Παραχώρησης και Διόδια

Δήλωση Υφ. Γιάννη Μαγκριώτη για Συμβάσεις Παραχώρησης και Διόδια
Με αφορμή ορισμένα δημοσιεύματα ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, δηλώνει τα παρακάτω:



«Θα ήθελα και πάλι να διευκρινίσω τη θέση της Κυβέρνησης, για το θέμα των Πέντε Αυτοκινητοδρόμων που κατασκευάζονται με το σύστημα των Συμβάσεων Παραχώρησης και τα Διόδια.

Οι Πέντε Συμβάσεις Παραχώρησης διαμορφώθηκαν από την Κυβέρνηση της ΝΔ και κυρώθηκαν με Νόμο στην Βουλή το 2007. Στις Συμβάσεις αυτές προβλέπονται πότε και που θα τοποθετηθούν διόδια, ποιες θα είναι οι αυξήσεις τους και πότε θα γίνουν.

Προβλέπεται επίσης, ότι κάθε αλλαγή στις Συμβάσεις θα πρέπει να συμφωνείτε και από τις δύο πλευρές, Δημόσιο και Ιδιώτες, διαφορετικά δεν μπορεί να υπάρξει.

Τα διόδια είναι πυκνά και ακριβά και με βάση τις Συμβάσεις του 2007 θα είχαν αυξηθεί και άλλο, από 30-50% από 01-01-2011 και 01-06-2011. Αυτό συμβαίνει γιατί οι εισπράξεις από τα διόδια χρηματοδοτούν σε μεγάλο βαθμό την κατασκευή των έργων.

Αυτήν την επιλογή έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, επειδή προώθησε ταυτόχρονα την κατασκευή και των πέντε αυτοκινητόδρομων, χωρίς να έχει την δυνατότητα σημαντικής Εθνικής και Κοινοτικής συμμετοχής.

Η Εθνική και Κοινοτική συμμετοχή καλύπτει μόνο το 25% της χρηματοδότησης των έργων. Το 28% της χρηματοδότησης κατά την διάρκεια της κατασκευής καλύπτεται από τα έσοδα των διοδίων και το υπόλοιπό περίπου 47% είναι κυρίως η συμμετοχή των Τραπεζών, Ελληνικών και Ξένων και των Παραχωρησιούχων.

Από το 2008, όταν ο Γιώργος Παπανδρέου με όρισε υπεύθυνο για τα Δημόσια Έργα, είχα μιλήσει για το μεγάλο πρόβλημα των διοδίων και κυρίως το πρόβλημα που θα προέκυπτε μετά το 2009 όταν θα ερχόταν και οι μεγάλες αυξήσεις. Γι’ αυτό και πρότεινα από τότε την μείωση των διοδίων και να βρεθεί άλλος τρόπος κάλυψης του ελλείμματος χρηματοδότησης των έργων που θα προέκυπτε από αυτήν.

Αυτήν την πρόταση, δημόσια ως κυβέρνηση, την διατυπώσαμε στις αρχές του 2010. Η πλευρά των ιδιωτών δεν δέχτηκε τότε να συζητήσει το θέμα αυτό. Το δέχθηκε για πρώτη φορά το Φθινόπωρο του 2010. Δουλέψαμε πάρα πολύ και από τον Απρίλη του 2011 ήμασταν έτοιμοι με προτάσεις για τις λύσεις όλων των προβλημάτων που είχαν οι Συμβάσεις, ή που προέκυψαν στην πορεία κατά την εκτέλεση των έργων, όπως οι αρνητικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας για πολλά τμήματα των αυτοκινητοδρόμων, η κατασκευή των οποίων θα είχε μεγάλες περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Όπως γνωρίζετε έχουμε υπογράψει και Συμφωνίες Συναντίληψης με τους 5 Παραχωρησιούχους που καλύπτουν όλα τα θέματα. Στις πέντε συμφωνίες πλαίσιο περιλαμβάνεται και η μείωση των διοδίων.

Όπως γνωρίζεται όμως ο αποφασιστικός παράγοντας της ιδιωτικής πλευράς είναι οι Τράπεζες, των οποίων η δανειοδότηση καλύπτει περίπου το 40% του συνολικού κόστους κατασκευής των έργων. Οι Τράπεζες, 11 Ελληνικές και 32 Ξένες, παρ’ ότι έχουν αποδεχθεί το Πλαίσιο Συναντίληψης Δημοσίου-Παραχωρησιούχων, δεν αρχίζουν την χρηματοδότηση των έργων, την οποία έχουν σταματήσει από τον προηγούμενο χρόνο, γιατί κατά την εκτίμησή τους τα έργα δεν είναι βιώσιμα και συνεπώς κινδυνεύουν να χάσουν τα χρήματα τους. Το Δημόσιο διαφωνεί πλήρως με την εκτίμηση αυτή και έχει ζητήσει και ζητά από τις Τράπεζες να συνεχίσουν την χρηματοδότηση των έργων.

Συνεπώς, η ουσιαστική συμφωνία με τις Τράπεζες ακόμη δεν έχει επιτευχθεί, γι’ αυτό και δεν μπορεί να ενεργοποιηθεί και η συμφωνία για την μείωση των διοδίων.

Εμείς επιμένουμε στη θέση μας, θα υπερασπιστούμε το Δημόσιο Συμφέρον, τα αναπτυξιακά έργα, τον φορολογούμενο Έλληνα πολίτη και φυσικά τους χρήστες των αυτοκινητοδρόμων που πληρώνουν σε πολλές περιπτώσεις, ακόμα και σε τμήματα αυτοκινητοδρόμων που δεν έχουν κατασκευαστεί, ακριβά διόδια.

Σε αυτό τον αγώνα πρέπει να είμαστε όλοι μαζί. Είναι δύσκολος και σκληρός, γιατί ουσιαστικά είναι μέρος του γενικότερου προβλήματος που έχει η χώρα.

Η επίλυσή του, ουσιαστικά θα σημαίνει και αρχή εξόδου της χώρας από την κρίση. Όπως ξέρετε ο Πρωθυπουργός όλη αυτή την περίοδο δίνει μάχη στα Ευρωπαϊκά Όργανα και μέρος της μάχης είναι και τα θέματα της χρηματοδότησης των έργων.

Πιστεύω πως θα κερδίσουμε αυτή την μάχη. Πιστεύω πως μπορεί μέσα στο Καλοκαίρι να έχουμε την επαναχρηματοδότηση των έργων, που θα σημαίνει και την δημιουργία χιλιάδων θέσεων απασχόλησης και φυσικά τη μείωση των διοδίων.

Η κυβέρνηση έχει αναλάβει τις ευθύνες τις. Το Δημόσιο έχει λύσει όλα τα προβλήματα που κληρονόμησε από την προηγούμενη κυβέρνηση και δεν έχει καμία ευθύνη για το ότι οι τράπεζες σταμάτησαν τη χρηματοδότηση των έργων με αποτέλεσμα να έχουν σταματήσει σχεδόν τα περισσότερα εργοτάξια, να έχει χάσει κόσμος τη δουλειά του και φυσικά να μη μπορεί να υλοποιηθεί η συμφωνία για τη μείωση των διοδίων.

Πρέπει να αναλάβουν όλες οι πλευρές τις ευθύνες τους. Αν έχουν κάτι διαφορετικό να πουν, να το πουν δημόσια. Οι πολίτες μας κρίνουν όλους, κανείς δεν μπορεί να κρύβεται, κανείς δεν μπορεί να αλλοιώνει την πραγματικότητα είτε από άγνοια, είτε απλώς από διάθεση κριτικής προς την κυβέρνηση, είτε για οποιοδήποτε άλλο λόγο».