Σάββατο 18 Ιουνίου 2011

ΑΠΟ ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΤΖΑΝΝΕ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Έλεγαν για Πάσχα, πέρασε και του Αγίου Πνεύματος...
Κοροϊδία με τις μειώσεις των διοδίων!


Πέντε ξεχωριστά μνημόνια στοιχειώνουν τις συμβάσεις παραχώρησης και εγκλωβίζουν την προσπάθεια της κυβέρνησης για φθηνότερα διόδια και ομαλή συνέχιση των έργων.

Πρόκειται για τις συμφωνίες που θα συνάψει το υπουργείο Υποδομών με κάθε έναν από τους πέντε παραχωρησιούχους, έχοντας ως βάση το κείμενο (μνημόνιο αρχών) που εστάλη πριν το Πάσχα στους εργολάβους, το οποίο έχει μπει από καιρό στο μικροσκόπιο τραπεζών και κατασκευαστών.

Η συμφωνία όμως, που θα έβγαζε από την πολύμηνη απραξία τους αυτοκινητοδρόμους αποδεικνύεται εξαιρετικά σύνθετη, με τις τράπεζες που είναι ο βασικός κρίκος της αλυσίδας για την υπογραφή του μνημονίου να εξακολουθούν να κρατούν αποστάσεις από τις προτάσεις της κυβέρνησης, όπως αποκάλυψε το protothena.gr την Παρασκευή 10 Ιουνίου και επιβεβαίωσαν στη συνέχεια οι επίσημες ανακοινώσεις του υπουργείου.

Κυβερνητικά στελέχη ισχυρίζονται ότι η στάση των τραπεζών θα καθοριστεί από τα αποτελέσματα της Συνόδου Κορυφής και την υπογραφή του μεσοπρόθεσμου σχεδίου από τη βουλή κάτι όμως που δεν συμβαδίζει με τη βιασύνη του υπουργείου να ανακοινώσει την υπογραφή μνημονίου συναντίληψης με τους παραχωρησιούχους, όταν είναι σαφές ότι χωρίς την συνδρομή των τραπεζών, είναι αδύνατο να δοθεί λύση στα σοβαρά προβλήματα χρηματοδότησης που αντιμετωπίζουν οι συμβάσεις παραχώρησης.

Το υπουργείο με τη στάση του δείχνει ότι επιδιώκει να κερδίσει χρόνο στις διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες, μεταθέτοντας πλέον την συμφωνία για τα τέλη Ιουλίου. Θέτοντας όμως χρονοδιάγραμμα δύο μηνών για να υπάρξει σύμπλευση με τους χρηματοδότες των έργων αποδεικνύεται ότι το έδαφος δεν είναι τόσο έτοιμο όσο για λόγους επικοινωνιακής τακτικής καλλιεργεί η κυβέρνηση.

Όπως εύκολη δεν θα είναι ούτε η πολιτική μείωσης των διοδίων, που εξαγγέλλεται από τις ημέρες του Πάσχα!

Ο κ. Ρέππας στην πρόσφατη συνέντευξη τύπου, αποκάλυψε ότι η μείωση θα είναι υποχρεωτική και δεσμευτική μόνο όταν ψηφιστεί ο νέος νόμος στη βουλή που θα ενσωματώνει όλες τις αλλαγές στο τεχνικό και οικονομικό σκέλος των αυτοκινητοδρόμων. Μόνο που ο επίμαχος νόμος δεν αναμένεται πριν από τον προσεχή Νοέμβριο που τοποθετείται και η οριστική επίλυση στα έργα. Άφησε όμως παράθυρο ο υπουργός για «εξωθεσμικό συμβιβασμό» πριν την ψήφιση του νόμου, εφόσον υπάρξει η συναίνεση τραπεζών και παραχωρησιούχων.

Σύμφωνα με τα πλάνα της κυβέρνησης, τις επόμενες μέρες θα γίνει η σύνταξη αναλυτικού κειμένου με τις ενδιάμεσες ενέργειες που απαιτούνται για κάθε έργο ξεχωριστά μέχρι να τεθεί σε λειτουργία η οριστική λύση. Για τα κείμενα αυτά θα ενημερωθεί η αρμόδια κοινοβουλευτική ομάδα.

Παράλληλα δρομολογείται η πρόσληψη συμβούλων από το υπουργείο Οικονομικών για τη σύσταση της εταιρείας Ειδικού Σκοπού στην οποία θα εισρεύσουν τα έσοδα από τα διόδια ώστε η κυβέρνηση να μπορεί να ασκήσει την πολιτική της για τα έργα, αρχής γενομένης από την διαχείριση των διοδίων.

Από τα έσοδα αυτά έχει υπολογιστεί ότι ένα ποσό 600 έως 800 εκ. ευρώ θα διατεθεί για τα ψαλίδισμα των τιμών και τα υπόλοιπα για το δημόσιο χρέος.

Δευτέρα 13 Ιουνίου 2011

Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ

ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΔΑΝΕΙΟΥ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΟΤΑΞΙΑ
Τη Σύνοδο περιμένουν οι τράπεζες για να επαναχρηματοδοτήσουν έργα
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ

Υπάρχει μια μικρή πιθανότητα να εφαρμοστούν τα μέτρα νωρίτερα, ίσως μέσα στον Ιούλιο, αν συμφωνήσουν οι τράπεζες που δανειοδοτούν τα έργα.

Προς το παρόν υπάρχει μόνον πάγωμα των προβλεπόμενων αυξήσεων, που έπρεπε να ισχύσουν από τις αρχές του χρόνου και είναι 20% για το τμήμα Μαλιακός-Κλειδί, ενώ στις διαδρομές Αθήνα-Κόριθνος και Μεταμόρφωση-Σκάρφεια πάγωσαν δύο αναπροσαρμογές 20% τον Μάρτιο και 30% τον Ιούνιο.

Αυτά προκύπτουν από τις χθεσινές δηλώσεις του Δημήτρη Ρέππα, με αφορμή την υπογραφή μνημονίου συναντίληψης ανάμεσα στο υπουργείο και τους εργολάβους. Θα ακολουθήσουν διαπραγματεύσεις ανάμεσα στο υπουργείο Οικονομικών και τις 44 τράπεζες, από τις οποίες 11 είναι ελληνικές.

Από το περασμένο φθινόπωρο έχουν σταδιακά διακόψει τη χρηματοδότηση με το επιχείρημα ότι η Ελλάδα οδεύει προς τη χρεοκοπία. Με την ολοκλήρωση των συζητήσεων εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει και πάλι η χορήγηση των δανείων και θα ανοίξουν τα εργοτάξια. Θεωρείται βέβαιο ότι αυτό θα γίνει μετά τη σύνοδο κορυφής στις 24 Ιουνίου και την αναμενόμενη έγκριση νέου δανείου προς τη χώρα. Ο υπουργός Οικονομικών έχει ανακοινώσει τη δημιουργία μηχανισμού, που θα διασφαλίσει από τον προϋπολογισμό 500 εκατ. ευρώ τα οποία θα λειτουργούν ως πρόσθετη εγγύηση απέναντι στις τράπεζες.

«Η επίλυση των προβλημάτων θα γίνει εντός του συμβατικού πλαισίου των ισχυόντων νόμων», επιμένει ο υπουργός Υποδομών και αποκλείει «ανατροπές στην κατανομή κινδύνων» κατά τη διάρκεια κατασκευής και λειτουργίας των αυτοκινητόδρομων.

Πρόκειται για το θέμα των επιτοκίων, τα οποία το 2007 που υπογράφηκαν οι δανειακές συμβάσεις ήταν 1-1,5% και σήμερα διαμορφώνονται στο 5-6% και λέγεται πως αυτό είναι το «ζουμί» της εμπλοκής στις χρηματοδοτήσεις. Οι εργολάβοι επικαλούνται και τη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου, λόγω της οικονομικής κρίσης.

Εκανε λόγο για «μεγάλες αστοχίες», αφού σχεδόν σε όλα τα έργα έχουν προκύψει σοβαρά τεχνικά προβλήματα (περιοχές Καϊάφα και Κλόκοβας, βιότοπος αρκούδας κ.λπ.), που επιβάλλουν μεγάλες αλλαγές, ενώ είναι δεδομένες οι καθυστερήσεις σε απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικές ανασκαφές και μετακίνηση δικτύων κοινής ωφέλειας.

Τέσσερα χρόνια μετά την κύρωση των συμβάσεων και ενώ έχει περάσει το 60 έως και 80% του προβλεπόμενου χρόνου κατασκευής, τα τρία μεγαλύτερα έργα (Ιόνια οδός, Κόρινθος-Πάτρα και Ε-65) έχουν προχωρήσει μόνον κατά 30-40%. Η Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας βρίσκεται στο 85% και το τμήμα Μαλιακός-Κλειδί με τις σήραγγες των Τεμπών στο 68%.

Με τη σύμφωνη γνώμη των Βρυξελλών, στα προβληματικά τμήματα θα γίνει αναστολή των συμβάσεων μέχρι να βρεθούν νέες λύσεις, ενώ θα παραταθούν οι χρόνοι και θα προσαρμοστούν οι προϋπολογισμοί. Το νέο χρονοδιάγραμμα θα είναι έτοιμο τον Νοέμβριο και στη συνέχεια η τελική συμφωνία θα κατατεθεί για ψήφιση από τη Βουλή.

Με ευθύνη του υπουργείου Οικονομικών, πρόκειται να δημιουργηθεί εταιρεία ειδικού σκοπού, η οποία θα διαχειριστεί τα μελλοντικά έσοδα του Δημοσίου από τα διόδια, τα οποία ώς το 2037 υπολογίζεται να διαμορφωθύν σε 21-23 δισ. ευρώ. *

Συμβάσεις παραχώρησης εθνικών οδών και διόδια - Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ

Συμβάσεις παραχώρησης εθνικών οδών και διόδια
- Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων


Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων δηλώνει κατά τακτά χρονικά διαστήματα, ότι είναι στις προθέσεις της, η συζήτηση με τις κοινοπραξίες για μείωση των τιμών των διοδίων 30% στα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων που έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή τους και 50% στα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων που είναι υπό κατασκευή.

Αυτό αποτελεί μια πρώτη δικαίωση του αγώνα των φορέων και των πολιτών του κινήματος κατά των διοδίων. Η εξέλιξη αυτή, πέραν του δίκαιου των αιτημάτων των αγωνιζόμενων πολιτών, αναδεικνύει και τα ζητήματα που είχαν τεθεί εξ αρχής, δηλαδή ότι οι συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών οδών στο ιδιωτικό κεφάλαιο κινούνται στη λογική της υπέρμετρης κερδοσκοπίας(μέσω μακροχρόνιας επιβολής πανάκριβων διοδίων), ιδιωτικοποίησης των υποδομών και έχουν ως αποτέλεσμα:

α) Τη μετατροπή του δημοσίου αγαθού που είναι η δυνατότητα των πολιτών για ελεύθερη μετακίνηση σε εμπόρευμα.

β) Την σημαντική επιβάρυνση του κόστους κατασκευής των έργων, λόγω της κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων με συμβάσεις παραχώρησης.

Κατόπιν τούτων, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1) Ποιο το συνολικό κόστος των αυτοκινητοδρόμων που γίνονται με συμβάσεις παραχώρησης; Πόσα χρήματα απ’ αυτά είναι από εθνικούς πόρους, πόσα από δάνεια, πόσα από ίδια κεφάλαια των παραχωρησιούχων;

2) Με βάση δημοσιεύματα, το κόστος της κατασκευής των έργων στη χώρα μας, σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες π.χ. με την Ισπανία, που έχουμε παρόμοιο γεωγραφικό ανάγλυφο είναι αυξημένο περίπου 4-6 φορές. Γιατί συμβαίνει αυτό;

3) Πόσα χρήματα έχουν εισπραχθεί από τα διόδια σε κάθε σταθμό σε ετήσια βάση το 2008, το 2009 και το 2010; Πόσα απ’ αυτά τα ποσά έχουν εισπράξει οι παραχωρησιούχοι, πόσα έχει εισπράξει το κράτος; Ποια η πρόβλεψη των εισπράξεων για τα 30-35 χρόνια που είναι η κάθε σύμβαση παραχώρησης;

4) Τι προβλέπεται αν το κόστος που επικαλείται ο παραχωρησιούχος καλυφθεί πολύ νωρίτερα; Θα συνεχίσουν να ισχύουν τα διόδια; Τα χρήματα ποιος θα τα εισπράττει, ο παραχωρησιούχος ή το ελληνικό Δημόσιο;

5) Πόσα χρήματα εισπράχθηκαν στην Ελλάδα από τα τέλη κυκλοφορίας το 2008, το 2009 και το 2010 και πού κατανέμονται; Πόσα εισπράχθηκαν τα τρία αυτά χρόνια από τη φορολογία των καυσίμων και πού κατανεμήθηκαν;

6) Για τα έργα που κατασκευάστηκαν από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους (π.χ. Εγνατία) και σήμερα μπαίνουν και σε αυτά διόδια, τι εισπράξεις προβλέπει το Υπουργείο για το 2011 και πού θα κατανεμηθούν αυτά τα χρήματα;

7) Τι απαντάτε στην έκθεση της Διεθνούς Ερευνητικής Μονάδας για τις Δημόσιες Υπηρεσίες (PUBLIC SERVICES INTERNATIONAL RESEARCH UNIT) η οποία αναφέρει ότι όλα τα έργα με ΣΔΙΤ, στην Ευρώπη, είναι επιβαρημένα στον προϋπολογισμό τους με 25% τουλάχιστον;

8) Προτίθεστε να ζητήσετε δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία χρηματοδοτεί τα κράτη με πολύ μικρό επιτόκιο για να το χρησιμοποιήσετε για να κατασκευαστούν δημόσια έργα και υποδομές;

10) Σκοπεύετε να δημιουργήσετε μια Δημόσια Τράπεζα Ειδικού Σκοπού, για να μπορεί να δανείζεται η χώρα για έργα που δεν μπορεί να κατασκευάσει από ίδιους πόρους, από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα με 1% επιτόκιο;

Παρακαλούμε, τέλος, όπως μας καταθέσετε τα στοιχεία που αφορούν τα ερωτήματα 1,2,3,4,5,6, για ενημέρωση της Κοινοβουλευτικής μας Ομάδας.

Ο ερωτώντες/ερωτώσες και αιτούντες/αιτώσες Βουλευτές

Τσίπρας Αλέξης
Α’ Αθήνας

Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου
Β΄ Θεσσαλονίκης

Ηρώ Διώτη
Λάρισας

Θοδωρής Δρίτσας
Α΄ Πειραιά & Νησιών

Τάσος Κουράκης
Α΄ Θεσσαλονίκης

Μιχάλης Κριτσωτάκης
Ηρακλείου Κρήτης

Παναγιώτης Λαφαζάνης
Β΄ Πειραιά

Βασίλης Μουλόπουλος
Επικρατείας

Δημήτρης Παπαδημούλης
Β΄ Αθήνας

Κυριακή 12 Ιουνίου 2011

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΙΔΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΣΟΥ ΕΛΠΙΔΑ

Όταν οι οπαδοί δεν μένουν μόνο στα λόγια!

25/5/2011 8:38:23 μμ.
Γράφει ο Χρήστος Σωτηρακόπουλος

Η παρουσίαση του προγράμματος των Supporters για το διοικητικό πρόβλημα της ΑΕΚ μπορεί να έτυχε διχασμένων σχολίων, αλλά δεν είναι κάτι ανεφάρμοστο. Αλλωστε, και στην Ελλάδα έχουμε περιπτώσεις που οι οπαδοί πήραν τις τύχες των ομάδων στα χέρια τους, με τον Αρη να αποτελεί το κλασικότερο παράδειγμα.

Αλλά αν υπάρχει μία ομάδα σε όλη την Ευρώπη που καλό είναι να γίνει απόλυτο παράδειγμα για τους οπαδούς, αυτή είναι η Γουίμπλεντον. Μία ομάδα που βίωσε την πιο δύσκολη στιγμή πριν από εννέα χρόνια, όταν τη διέλυσαν, και που οι οπαδοί της είδαν τους τότε Νορβηγούς ιδιοκτήτες να την ξεπουλάνε! Ξαφνικά από το νοτιοδυτικό Λονδίνο –όπου ήταν η έδρα της για 113 χρόνια– η Γουίμπλεντον βρέθηκε στο Μίλτον Κέινς, 60 μίλια πιο μακριά. Και το χειρότερο, η νέα ομάδα δεν θα λεγόταν καν Γουίμπλεντον, αλλά Μ.Κ. Ντονς. Οι (λίγοι είναι αλήθεια) οπαδοί των Ντονς δεν έμειναν μόνο στις διαμαρτυρίες, αλλά αποφάσισαν να αναλάβουν δράση. Ετσι επανίδρυσαν τη Γουίμπλεντον κι άρχισαν πάλι από το μηδέν.

Για μία ομάδα που ανέβηκε το 1986 στη μεγάλη κατηγορία ύστερα από μόλις εννιά σεζόν επαγγελματικού ποδοσφαίρου, το ταξίδι προς την κορυφή ήταν τρελό και θεαματικό. Η Γουίμπλεντον όχι μόνο παρέμεινε στους μεγάλους, αλλά το 1988 έκανε μία από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις όλων των εποχών, νικώντας στον τελικό του Κυπέλλου την πανίσχυρη Λίβερπουλ 1-0 και στερώντας της το νταμπλ.

Η ομάδα είχε μείνει στην ιστορία σαν «Crazy gang» γιατί οι παίκτες της ήταν... τρελοκομεία με πρωτεργάτη τον (μετέπειτα ηθοποιό) Βίνι Τζόουνς. Το 2001, κι αφού ήδη το 2000 η ομάδα για πρώτη φορά είχε πέσει από την Πρέμιερ Λιγκ, πουλήθηκε σε ένα επενδυτικό γκρουπ και έτσι με τη μετονομασία σε Μ.Κ. Ντονς άλλαξαν όλα.

Η νίκη της Γουίμπλεντον στα πέναλτι (4-3) επί της Λούτον στον τελικό των πλέι οφ της Blue Square Premier το περασμένο Σάββατο μπορεί να μη βρήκε χώρο στα κεντρικά θέματα των εφημερίδων, όμως δεν παύει να είναι σημαντική, όχι μόνο για τον ίδιο τον σύλλογο, αλλά για το ποδόσφαιρο συνολικά. Η προσπάθεια των φιλάθλων, που κατάφεραν πριν από εννέα χρόνια μέσα σε μόλις έξι εβδομάδες να συγκεντρώσουν ένα αρχικό κεφάλαιο, να βρουν γήπεδο και να γίνουν δεκτοί στο τοπικό πρωτάθλημα, εννέα κατηγορίες πιο κάτω από την Πρέμιερ Λιγκ, απέδωσε καρπούς! Και η ιστορία τους αποδεικνύει πως κάποιες φορές αρκούν η κοινή λογική και ο επαγγελματισμός για να έρθει η επιτυχία. Για να βρουν τότε τους παίκτες που θα απάρτιζαν το ρόστερ έκαναν δοκιμές με αγγελίες στην τοπική εφημερίδα, ενώ όλοι όσοι ανέλαβαν να τη διοικήσουν ήταν άνθρωποι με ικανότητες που δούλευαν άμισθοι! Οπως και οι παίκτες, ενώ οι οπαδοί επιμερίζονταν δουλειές προκειμένου να διευκολυνθεί οικονομικά ο σύλλογος. Αλλοι έπλεναν τις στολές, άλλοι έβαζαν τα αυτοκίνητά τους για τις μετακινήσεις κι άλλοι οργάνωναν με ρεφενέ να υπάρχουν φαρμακείο, αναψυκτικά και κάποια σάντουιτς για τους παίκτες μετά τα ματς!

Ανεβαίνοντας σιγά σιγά τις κατηγορίες, τα πράγματα άλλαζαν και βρέθηκαν χορηγοί, ενώ πια η ομάδα συγκεντρώνει μεγαλύτερο αριθμό οπαδών από την εποχή της παλιάς Γουίμπλεντον, τη χρονιά που υποβιβάστηκε από την Πρέμιερ Λιγκ. Και επειδή κάθε ιστορία χρειάζεται τον δικό της πρωταγωνιστή, ο τελικός του Σαββάτου τον βρήκε στο πρόσωπο του τερματοφύλακα της Γουίμπλεντον Σεπ Μπράουν. Δεν ήταν μόνο τα δύο πέναλτι που απέκρουσε, αλλά και το γεγονός ότι ο 21χρονος γκολκίπερ είναι φανατικός οπαδός του συλλόγου, όπως και η οικογένειά του, που κάνουν την ιστορία ακόμη πιο ενδιαφέρουσα. Κάποιοι μάλιστα έσπευσαν να συνδέσουν τον Μπράουν με τον Ντέιβ Μπίσαντ, ο οποίος είχε γίνει ο πρώτος τερματοφύλακας που απέκρουσε πέναλτι σε τελικό Κυπέλλου Αγγλίας το 1988 κόντρα στη Λίβερπουλ, διώχνοντας σουτ του Ολντριτζ. Η επέμβασή του εκείνη εμπόδισε τους «κόκκινους» να ισοφαρίσουν κι έτσι, χάρη στο τέρμα του Λόρι Σάντσες, η Γουίμπλεντον κατέκτησε τον μοναδικό σπουδαίο τίτλο της ιστορίας της. Ο ίδιος ο Μπίσαντ, μιλώντας στο BBC, χαρακτήρισε τη νίκη της Γουίμπλεντον στα πλέι οφ πιο σημαντική και από το Κύπελλο του 1988.

Ωστόσο, πέρα από τους ποδοσφαιριστές και τον προπονητή Τέρι Μπράουν, το εγχείρημα κρίνεται πετυχημένο κυρίως χάρη στη συμβολή δεκάδων ανθρώπων που προσέφεραν εθελοντικά στον σύλλογο. Η Γουίμπλεντον θα είναι η μοναδική ομάδα στις αγγλικές επαγγελματικές κατηγορίες που θα ανήκει στους οπαδούς της και θα χρηματοδοτείται μόνο από τις εισπράξεις των εισιτηρίων, κάτι που δεν της επιτρέπει να έχει μεγάλο μπάτζετ για μεταγραφές. «Ανεβήκαμε τόσες κατηγορίες χωρίς χρήματα από κάποιον εκατομμυριούχο ιδιοκτήτη, αλλά χάρη στη δύναμη των οπαδών –την πραγματική δύναμη των οπαδών», τόνισε ο Μπράουν. Και φυσικά δεν τον χρειάζονται τώρα.

Τελικά εκείνος που είχε πει πριν από εννέα χρόνια πως οι φίλαθλοι θα προτιμήσουν να στηρίξουν την ομάδα της Γουίμπλεντον στις ερασιτεχνικές κατηγορίες, παρά να παρακολουθήσουν το... μεταλλαγμένο σύνολο της Μ.Κ. Ντόνς να αγωνίζεται ακόμα και στην Πρέμιερ Λιγκ δικαιώθηκε! Και η περίπτωση των ορίτζιναλ Ντονς αποτελεί έναν αληθινό φάρο για όποια ελληνική ομάδα θα θελήσει να το ακολουθήσει, φτάνει οι οπαδοί να καταλάβουν πως θαύματα δεν γίνονται μέσα σε ένα καλοκαίρι, ούτε σε δύο. Θέλει υπομονή και πάνω απ' όλα μεράκι!

ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΤΖΑΝΝΕ

Θέλουν να τα δώσουν όλα στους εργολάβους, αλλά...
Μετά τους “Δεν πληρώνω”, μπλόκο από τις τράπεζες!

10/06/2011 07:05

Στον αέρα εξακολουθούν να βρίσκονται οι τέσσερις από τις πέντε συμβάσεις παραχώρησης καθώς άγονη κατέστη η συμφωνία με τις τράπεζες.

Η κυβέρνηση ωστόσο δηλώνει αποφασισμένη να συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις υπογράφοντας μονομερώς το μνημόνιο με τους εργολάβους αλλά στην ουσία χωρίς να μπορεί να συνεχίσει τα έργα αφού η χρηματοδότηση προέρχεται από τις τράπεζες.

Υπό αυτές τις συνθήκες, κρίνεται ανέφικτη και η μείωση των διοδίων για την οποία στο υπουργείο Υποδομών ήλπιζαν ότι μπορεί να ξεκινήσει μέσα στο μήνα.

Για τις εξελίξεις στα έργα έχει προγραμματίσει ανακοινώσεις την Παρασκευή το πρωί ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας, δημοσιοποιώντας τις αιτίες της διαφωνίας με τις τράπεζες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι τελευταίες εξακολουθούν να πιέζουν για αλλαγή των όρων χρηματοδότησης και να ζητούν πρόσθετες εγγυήσεις για να εκταμιεύσουν πόρους στους αυτοκινητόδρομους, αμφισβητώντας την δυνατότητα της κυβέρνησης να στηρίξει τα έργα.

Με βάση το μνημόνιο που έχει σταλεί στους παραχωρησιούχους από τον Απρίλιο το υπουργείο Οικονομικών δημιουργεί ένα λογαριασμό ύψους 500 εκ. ευρώ, που θα αποτελέσει ένα είδος εγγύησης για την διασφάλιση των τραπεζών σε περίπτωση κατάρρευσης του μοντέλου χρηματοδότησης.

Φαίνεται όμως ότι οι τράπεζες δεν έχουν πειστεί ότι τα χρήματα αυτά υπάρχουν και δεν κρύβουν το γενικότερο προβληματισμό τους για την πορεία των έργων.

Ανάλογες επιφυλάξεις υπάρχουν και για την επιδότηση της μείωσης των διοδίων για την οποία τα συναρμόδια υπουργεία είχαν ανακοινώσει την δημιουργία ΑΕ η οποία θα τιτλοποιήσει τα μελλοντικά έσοδα από τα διόδια.