Παρασκευή, 6 Μαΐου 2011

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ-ΤΣΑΚΩΝΑ
«Η ΓΑΛΑΡΙΑ»

Παναγοπούλα 6-Μάη- 2011 Αρ. Πρωτοκόλλου 043

ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
της Vinci Construction Grand Projects

KΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ Προς:
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
ΕΙΔΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΚΕ.Π.Ε.Κ. ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΗΠΕΙΡΟΥ ΚΑΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΜΗΧΑΝΙΚΟ για το έργο ΕΚΠΠΤ
ΓΣΕΕ
ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΤΡΑΣ

Έπειτα από 2 μήνες αναγκαζόμαστε να επανέλθουμε στον τρόπο λειτουργίας της εταιρείας σας και στους κινδύνους για την ασφάλεια των εργαζομένων από αυτήν. Την τελευταία φορά σας προειδοποιούσαμε
«πως είστε οι αποκλειστικοί υπεύθυνοι - για την μη τήρηση των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας
- για όσες παραλήψεις υπάρξουν κατά την κατασκευή
- για τους απάνθρωπους ρυθμούς εργασίας των εργαζομένων».

Το τελευταίο διάστημα παρακολουθούμε προβλήματα που προκύπτουν από τους ρυθμούς εργασίας που ακολουθείτε και από τον τρόπο που αντιμετωπίζετε τεχνικά ζητήματα κατά την διάνοιξη των σηράγγων. Δεν είναι περίεργο αλλά και πρωτοφανές να υπάρχουν συγκλήσεις, καταπτώσεις και μετακινήσεις κατά την διάρκεια διάνοιξης. Είναι εξοργιστικό όμως να μην αντιμετωπίζονται άμεσα και με τον ασφαλέστερο τρόπο που προβλέπουν οι κανόνες σχεδιασμού αλλά και η πείρα χρόνων στις κατασκευές. Δεν θα μπούμε σε λεπτομέρειες για το πώς θα έπρεπε να αντιμετωπίζονται τέτοιου είδους ζητήματα, -αν και η πείρα τόσων χρόνων συναδέλφων μας- που εσείς εντελώς ρατσιστικά χλευάζεται και παρακάμπτεται με προκλητικό τρόπο θα μπορούσαν να δώσουν λύσεις.
Αυτό που μας εξοργίζει όμως είναι - η ευκολία με την οποία κάποιοι υπογράφουν μελέτες σχετικά με την καταλληλότητα εδαφών, με τον τρόπο κατασκευής διάνοιξης και στήριξης - η ευκολία με την οποία κάποιοι υπογράφουν ελέγχους στην ποιότητα και στον τρόπο κατασκευής και - η ευκολία με την οποία κάποιοι καθησυχάζουν τους εργαζόμενους.
Πριν συμβεί εργατικό έγκλημα που θα βαφτίσετε «εργατικό ατύχημα» και θα το χρεώσετε σε «ανθρώπινο λάθος» προειδοποιούμε όσους εμπλέκονται και αδυνατούν ή καλύτερα δεν θέλουν να κάνουν σωστά την δουλειά τους.
Το ότι στο ίδιο μέτωπο είχαμε ένα σοβαρότατο εργατικό «ατύχημα» με τον τραυματισμό ενός συναδέλφου μας πριν από ένα χρόνο αλλά και την κατάπτωση σε ήδη σχινοδετούμενο κομμάτι μεγέθους ενός κυβικού περίπου και τον παραλίγο τραυματισμό συναδέλφων που σώθηκαν από θαύμα πριν 2 μήνες, δείχνει πως τα προβλήματα που προέκυψαν τελευταία δεν είναι καθόλου τυχαία.
Θεωρούμε συνένοχους για ότι συμβεί
το Υπουργείο Υποδομών που απουσιάζει παντελώς από κάθε έλεγχο,
τον «ανεξάρτητο» μηχανικό που έχει αναλάβει την επίβλεψη του έργου και που σύμφωνα με τα λεγόμενα του αλλά και με τις απαντήσεις του Υπουργείου δεν υπάρχουν παραλήψεις και προβλήματα
όσους εμπλέκονται με τον τρόπο κατασκευής και τον ποιοτικό έλεγχο του έργου
και κυρίως την εταιρεία σας που συνεχίζει να αδιαφορεί και να μας αγνοεί προκλητικά.
Πριν θρηνήσουμε θύματα ας αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους και κυρίως το Υπουργείο, που οφείλει άμεσα να προβεί σε ελέγχους που αφορούν την κατασκευή του έργου και την τήρηση όλων των μέτρων που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των εργαζομένων.


Για την Διοίκηση

Ο Πρόεδρος Ο Γ.Γ.
Τσελεπής Θεόδωρος Λυμπέρης Γεώργιος










────────────────────────────────────────────────────
www.galaria2010.blogspot.com galaria2010@gmail.com FAX 2610 960 826

Τρίτη, 3 Μαΐου 2011

ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΤΖΑΝΝΕ "ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ"

Στον αέρα η συνέχεια στην Κορίνθου – Πατρών

“Στο πόδι το μνημόνιο για τα έργα στους δρόμους”

03/05/2011 08:51


Γραμμένο στο πόδι θεωρούν οι εργολάβοι το μνημόνιο που εστάλη την Μεγάλη Εβδομάδα στις κοινοπραξίες των σταματημένων αυτοκινητοδρόμων καθώς η πρόταση της κυβέρνησης για να «ξεφρακάρουν» τα έργα δεν φαίνεται να πείθει ούτε τους παραχωρησιούχους αλλά κυρίως ούτε τις τράπεζες.

Παρά τις δηλώσεις κυβερνητικών αξιωματούχων ότι συμφωνία θα υπάρξει μέσα στο Μάιο, η έκβαση των διαπραγματεύσεων παραμένει αβέβαιη καθώς οι εργολάβοι θεωρούν ότι δεν διασφαλίζονται τα έργα και κυρίως η βιωσιμότητά τους.

Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά το υπουργείο προτείνει ένα κουμπαρά 500 εκατ. ευρώ προκειμένου να υπάρξει μία ενδιάμεση συμφωνία χρηματοδότησης μέχρι τα τέλη του χρόνου, χωρίς όμως να διευκρινίζεται που θα βρεθούν οι πόροι.

Ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας έχει δηλώσει ότι τα χρήματα θα προέλθουν από τον τακτικό προϋπολογισμό αλλά οι συνομιλητές του εμφανίζονται δύσπιστοι.

«Το υπουργείο υποστηρίζει ότι έχει εξοικονομήσει τους πόρους αυτούς χωρίς όμως να πιστοποιείται από πουθενά ότι υπάρχουν τα χρήματα, είτε πρόκειται για εθνικούς πόρους είτε για κάποιο δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Έτσι δεν μπορεί να υπάρξει συμφωνία» αναφέρει στέλεχος μεγάλης κατασκευαστικής εταιρείας που δηλώνει ότι είναι αναγκαίο για τα έργα να προχωρήσει άμεσα μια συμφωνία, όχι όμως και εφικτό.

Η κυβέρνηση πάντως δηλώνει ότι κάνει ότι μπορεί για να μην καταρρεύσουν οι συμβάσεις παραχώρησης και η γραπτή της πρόταση προς τους εργολάβους θεωρεί ότι είναι η βάση ενός δίκαιου διαλόγου για να διασωθούν.

Ενώ όμως το μέτωπο των διαπραγματεύσεων είναι ανοικτό, από τις αρχές της περασμένης εβδομάδας καταβάλλονται μεγάλες προσπάθειες ώστε να αποφευχθεί αναστολή εργασιών στην Κορίνθου –Πατρών που σύμφωνα με τους εργολάβους το έργο έχει στεγνώσει από ρευστό με αποτέλεσμα εάν δεν υπάρξει άμεση ένεση, να κινδυνεύουν να σταματήσουν οι εργασίες.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι προσπάθειες εστιάζονται στο να καταβληθούν χρήματα από ΦΠΑ όμως ακόμη και χθες τα μηνύματα που ελάμβαναν οι εργαζόμενοι ήταν αντικρουόμενα.

Εκπρόσωποι των εργαζομένων της Vinci, η οποία ήδη έχει απολύσει πάνω από 100 άτομα από τις αρχές του χρόνου δεν διστάζουν να μιλήσουν ακόμη και για διάσταση απόψεων μεταξύ ελληνικών και τεχνικών εταιρειών, υποστηρίζοντας ότι οι ξένοι είναι εκείνοι που επιδιώκουν να συνεχιστούν οι εργασίες.

Διεκόπη για τις 27 Μαϊου η δίκη για τα διόδια της Πατρών - Κορίνθου - Κοινωνία - The Best News

Διεκόπη για τις 27 Μαϊου η δίκη για τα διόδια της Πατρών - Κορίνθου - Κοινωνία - The Best News

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ Δ.ΑΙΒΑΛΗ ΣΤΗΝ ZOUGLA.GR

http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=302335&cid=4#

Δευτέρα, 2 Μαΐου 2011

ΙΟΝΙΟΝ FM

http://ionionfm.gr/player.php?clipid=38084&Narea=ΠΑΤΡΑ&Mid=17&sub1=1&Sid=&sub2=

IONION FM




ΣΟΒΑΡΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΛΑΘΟΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑΣ...
ΠΑΤΡΑ 02.05.11
Πανελλαδικό θέμα έχει προκληθεί από το επεισόδιο στα διόδια του Ρίου, όπου υπάλληλοι της κοινοπραξίας, εμπόδισαν χθες το απόγευμα, τον δημοσιογράφο, Κώστα Βαξεβάνη, να διέλθει, όταν τους δήλωσε ότι δεν προτίθεται να καταβάλει διόδια. Ο δημοσιογράφος με έκπληξη διαπίστωσε ότι η μπάρα ήταν μπλοκαρισμένη. Μιλώντας στο IONION FM, ο Κώστας Βαξεβάνης καταδίκασε την στάση αξιωματικού της Ελληνικής Αστυνομίας, που βρισκόταν στο σημείο και παρενέβη υπέρ της κοινοπραξίας. Σχολιάζει ότι η συγκεκριμένη στάση αποτελεί ντροπή για τους ένστολους και κάλεσε τους συνδικαλιστές εκπροσώπους τους να παρέμβουν.

ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΞΕΒΑΝΗΣ

Κώστας Βαξεβάνης

Κρατείστε τη στολή, όχι τη ρόμπα
Δημοσιευμένο στις 2 Μάι 2011
| ΠΑΝΔΩΡΙΚΩΣ |
Συντάκτης: Κώστας Βαξεβάνης

Αγαπητέ Αρχηγέ της Αστυνομίας,
Φαντάζομαι πως αν σας έπαιρνα τηλέφωνο και ζητούσα να μου στείλετε έναν αστυνομικό για να βρίσκεται έξω από το σπίτι μου και να γράφει όποιον παρκάρει παράνομα μπροστά, θα θεωρούσατε ότι σας κάνω πλάκα. Προφανώς και δεν είναι δυνατόν η Ελληνική Αστυνομία να αναλάβει έναν τέτοιο ρόλο μόνο και μόνο, επειδή το παράνομο παρκάρισμα είναι παράβαση του ΚΟΚ.
Οπότε ας αφήσουμε τις πλάκες και ας μιλήσουμε σοβαρά. Θεωρείτε σοβαρό, έλληνες αστυνομικοί, αξιωματικοί της Ελληνικής Αστυνομίας, να βρίσκονται στα διόδια και να γράφουν, όχι αυτούς που βλέπουν να μην πληρώνουν διόδια, αλλά αυτούς που εγκλωβίζουν μέσα στις μπάρες οι εργολάβοι; Γνωρίζετε φαντάζομαι, πως το να κλείνει κάποιος με μπάρες τον δρόμο, είναι παρακώλυση συγκοινωνιών και είναι αδίκημα. Οι μπάρες των διοδίων για λόγους ασφάλειας, αλλά και με βάση όσα αναφέρει το Σύνταγμα των Ελλήνων, δεν μπορούν να απαγορεύουν τη διέλευση σε δημόσιο δρόμο. Μπορεί κάποιος να επιλέξει να μην πληρώσει και να του κάνει αγωγή η εταιρεία των διοδίων ή να τον γράψει ο Αστυνομικός. Αυτό είναι διαφορετικό απ’ το να κλειδώνουν τις μπάρες στα διόδια και να περιμένουν τον αστυνομικό να γράψει τον εγκλωβισμένο.
Και καταλαβαίνετε φαντάζομαι, πως είναι διαφορετικό το «διαφυλάττω την νομιμότητα» από το «εξυπηρετώ τους εργολάβους και τις εταιρείες», μετατρέποντας τους έλληνες αστυνομικούς σε εισπράκτορες
Την Κυριακή 1η Μαΐου βρέθηκα στα διόδια του Ρίο. Δήλωσα πως δεν πληρώνω τα συγκεκριμένα διόδια γιατί είναι παράνομα τοποθετημένα. Ο δρόμος δεν είναι Εθνικός, αλλά καρμανιόλα με μια λωρίδα κυκλοφορίας, χωρίς διαχωριστικά, φωτισμό και 50 νεκρούς το χρόνο. Δεν υπάρχει εναλλακτικός ασφαλής παράδρομος όπως ορίζουν οι ίδιες οι συμβάσεις (έπρεπε να έχει γίνει μέχρι το 2009). Δεν μπορεί κάποιος να εισπράττει διόδιο (ανταποδοτικό τέλος) για έναν δρόμο που δεν έχει γίνει και πληρώνεται ήδη για να γίνει από τα τέλη κυκλοφορίας και τα τέλη βενζίνης. Για να μην μπούμε στην πολιτική διάσταση του θέματος όπου οι εργολάβοι με 10% συμμετοχή εμφανίζονται ως επενδυτές. Επίσης από τις 4 Απριλίου όπως καλά ξέρετε, η είσπραξη διοδίων σε δρόμους που δεν έχουν ολοκληρωθεί είναι παράνομη.
Όπως και να έχει αρνήθηκα να πληρώσω διόδια και ζήτησα να μου ανοίξουν την μπάρα και αν ήθελε μπορούσε η Εταιρεία να κινηθεί εναντίον μου. Μπορούσε επίσης οποιοσδήποτε αστυνομικός να μου έκοβε πρόστιμο αν με έβλεπε να το κάνω. Αντ’ αυτού με εγκλώβισαν στην μπάρα. Η μπάρα ήταν κλειδωμένη και δεν υποχωρούσε με το σπρώξιμο, όπως ορίζουν οι κανόνες ασφαλείας. Περίμενα εγκλωβισμένος μέχρι να έρθει Αστυνομικός, ο οποίος βρισκόταν λίγο παραπέρα για αυτό το λόγο.
Έδωσα το αντίτιμο του διοδίου, πήγα στην άκρη και ζήτησα από τον Αστυνομικό να πιστοποιήσει πως οι μπάρες είναι επίτηδες μπλοκαρισμένες και παρακωλύονται οι συγκοινωνίες. Ο αστυνομικός είπε πως δεν έχει τέτοια αρμοδιότητα, αν και λίγο νωρίτερα είχε απειλήσει πως θα μηνύσει εμένα για παρακώλυση.
Νομίζω πως δεν χρειάζεται να εξηγήσω τι συμβαίνει, γιατί το ξέρετε καλά. Χρειάζεται όμως να σας πω, πως προτιμώ την Ελληνική Αστυνομία με στολή, στο έργο της υπεράσπισης του πολίτη και των δικαιωμάτων του από τη στολή του υπαλλήλου των εργολάβων και προφανώς τη «ρόμπα».
Τη μέρα που οι αστυνομικοί στο Ρίο περιφρουρούσαν την καταβολή των διοδίων και όχι τη νομιμότητα, ένας πυροσβέστης έπεσε νεκρός κάνοντας αυτό που έπρεπε να κάνουν αστυνομικοί: Να εμποδίσει μια ληστεία. Βλέπετε οι αστυνομικοί ήταν στα διόδια και έκαναν τον εισπράκτορα.
Επίσης θέλω να σας ρωτήσω, αν αληθεύει η πληροφορία πως οι εργολάβοι έχουν αναλάβει το κόστος λειτουργίας των Αστυνομικών Τμημάτων, αλλά και τις δωρεές περιπολικών στους δρόμους που αστυνομικοί περιφρουρούν τα συμφέροντά τους. Αν είναι έτσι, δεν μιλάμε για νόμους ούτε για νομιμότητα.
Αγαπητέ Αρχηγέ της Αστυνομίας, προστατεύστε πρώτα και κύρια τους αστυνομικούς σας. Δεν τους αξίζει να φυλάνε γήπεδα επιχειρηματιών και διόδια εργολάβων. Τιμήστε τη στολή σας.
Και επειδή σας γνωρίζω και προσωπικά, πιστέψτε με, δεν σας πάει η ρόμπα…