Δευτέρα 18 Απριλίου 2011

ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΤΖΑΝΝΕ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Μέρες που είναι...

Απολύσεις και υποχρεωτικές άδειες στους αυτοκινητόδρομους

18/04/2011 06:00

Συνθήκες εξαθλίωσης βιώνουν οι εργαζόμενοι στους αυτοκινητοδρόμους, εκφράζοντας κραυγή αγωνίας για την τροπή που έχουν πάρει οι συμβάσεις παραχώρησης.

Παρά την αισιοδοξία της κυβέρνησης ότι η πρόταση για την υπογραφή μνημονίου στα μεγάλα έργα θα βγάλει προσωρινά από την αδράνεια τα εργοτάξια, η μία μετά την άλλη οι κοινοπραξίες προχωρούν σε αναστολή εργασιών υποχρεώνοντας το προσωπικό είτε σε υποχρεωτικές άδειες είτε σε απολύσεις.

Μέχρι στιγμής δεκάδες οικοδόμοι, χειριστές μηχανημάτων, οδηγοί, τοπογράφοι και μηχανικοί βρίσκονται στο ταμείο ανεργίας και ζητούν στήριξη από την πλευρά της πολιτείας.

Απόγνωση

«Πρέπει να διαγραφούν ή να παγώσουν δάνεια, να πέσουν και να πληρωθούν από τον ΟΑΕΔ ή τον ΟΕΚ τα ενοίκια, να υπάρξει δωρεάν δημόσια παιδεία, να μηδενιστούν οι φόροι από τους δήμους και τα διάφορα τέλη» αναφέρουν οι εργαζόμενοι στο σωματείου του Ε65 και ζητούν να ανοίξουν οι δουλειές «γιατί αλλιώς θα αρχίσουμε να τρωγόμαστε μεταξύ μας οι άνεργοι με αυτούς που έχουν δουλειά.

Την περασμένη Πέμπτη, λίγες ώρες μετά τις ανακοινώσεις Ρέππα-Παπακωνσταντίνου, για τα μέτρα που θα στηρίξουν έστω και προσωρινά τα έργα, τα αφεντικά των εργοταξίων της J&P Άβαξ στην Αθηνών-Κορίνθου ανακοίνωναν υποχρεωτικές άδειες σε όλο το προσωπικό τους από την Μεγάλη Τετάρτη έως και τα τέλη Μαϊου.

Την ίδια ώρα σε απολύσεις οδηγούνται πάνω από 100 άτομα από το εργοτάξιο του Άκτωρα ενώ διορία ως τα τέλη του μήνα έχει δώσει η Γαλλική Vinci, η οποία περιμένει ένεση ρευστότητας για να μην απολύσει όσους έχουν απομείνει.

Την αγωνία των εργαζομένων στα εργοτάξια των εθνικών δρόμων μετέφεραν το Σάββατο σε συνάντηση που πραγματοποίησαν με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστό και τον Αντιπεριφερειάρχη Τρικάλων κ. Μιχαλάκη, και oι εργαζόμενοι στον Άξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), στους οποίους κατέθεσαν υπόμνημα διαμαρτυρίας. (διαβάστε σχετικό ρεπορτάζ και στο http://www.e-enimerosi.gr/article/10157/)

Το σωματείο ζήτησε διευκρινίσεις για την εξέλιξη του έργου αλλά σύμφωνα με τον Περιφιρειάρχη παρά τις πιέσεις που ασκούνται, η συνέχιση του έργου δεν είναι δεδομένη.

Προβλήματα λόγω προσφυγών

Όπως ανακοινώθηκε από τον κ. Ρέππα την περασμένη εβδομάδα, ο Ε65, από το τμήμα Μουργάνι έως την Εγνατία συνολικού μήκους 31 χιλιομέτρων, τα έργα στον Καϊάφα μήκους 22 χλμ, τα Βραχνέικα μετά την Πάτρα 18 χλμ. και η Κλόκοβα κοντά στο Αντίρριο αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω προσφυγών στο ΣτΕ. Για να προχωρήσουν οι εργασίες απαιτείται η αλλαγή της χάραξης που απαιτεί πολύ χρόνο για να ολοκληρωθεί για αυτό και προτείνεται αναστολή εργασιών.

Αυτή την εβδομάδα η κυβέρνηση ετοιμάζεται να στείλει στις κοινοπραξίες το τελικό κείμενο των προτάσεων προκειμένου να υπάρξει σύντομα ένα μνημόνιο συναντίληψης που θα οδηγήσει σε μερική κινητοποίηση των έργων τουλάχιστον μέχρι τα τέλη του χρόνου. Οι κατασκευαστές δηλώνουν ότι θα το μελετήσουν, θεωρούν όμως ανέφικτη την άμεση υπογραφή του, καθώς το μνημόνιο θα περάσει από τη βάσανο των τραπεζών.

«Το μνημόνιο δεν θα αφορά μόνο τα διόδια αλλά θα καθορίζει και όλες τις παραμέτρους για την χρηματοδότηση και την συνέχιση των συμβάσεων. Εάν δεν το μελετήσουμε προσεκτικά δεν μπορεί να υπάρξει συμφωνία», αναφέρουν οι κατασκευαστές.

ΧΑΡΑ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Με απολύσεις απαντούν οι εργολάβοι στο μνημόνιο Ρέππα
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ

Σκληρή στάση κρατούν ώς τώρα οι εργολάβοι των αυτοκινητόδρομων απέναντι στο πακέτο μέτρων για το ξεμπλοκάρισμα των έργων, που παρουσίασε την περασμένη εβδομάδα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών.
Σήμερα ή το αργότερο αύριο, ο Δημήτρης Ρέππας θα αποστείλει το σχέδιο μνημονίου. Ωστόσο, η τοποθέτηση των πέντε κοινοπραξιών, που συγκροτούνται από έξι ελληνικές και έξι αλλοδαπές εταιρείες, με τη δανειοδότηση από 43 τράπεζες, από τις οποίες μόνο 11 είναι ελληνικές, δεν αναμένεται να δοθεί πριν από το Πάσχα.

Στην Αθηνών-Πατρών

Προς το παρόν, οι εργολάβοι «απαντούν» με απολύσεις και απειλές για κλείσιμο εργοταξίων. Στην Αθηνών-Πατρών, η «Ακτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε.» έχει προχωρήσει σε μαζικές απολύσεις, που πλησιάζουν τις 100, η «J&Ρ-Αβαξ» έχει θέσει όλους τους εργαζόμενους σε υποχρεωτική άδεια από τη Μεγάλη Τετάρτη ώς τις 31 Μαΐου, ενώ η γαλλική Vinci έχει ανακοινώσει στους 230 εργαζόμενους στα εργοτάξιά της ότι, αν δεν υπάρξει συμφωνία, θα προχωρήσει σε υποχρεωτικές άδειες σε όλο το προσωπικό, χωρίς να αποκλείει και απολύσεις.

«Υποστηρίζουν ότι δεν μπορούν να προχωρήσουν τα έργα, λόγω έλλειψης χρηματοδότησης», δήλωσε στην «Ε» ο Θ. Τσελεπής, πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων «Γαλαρία», που επισημαίνει ότι η κοινοπραξία δεν μπορεί να επικαλείται την πτώση της κυκλοφορίας, αφού, με βάση τη σύμβαση, έχει αναλάβει το ρίσκο.

Στη δυτική Θεσσαλία

Σε απολύσεις και πάγωμα εργασιών προχώρησαν και οι εργολάβοι του αυτοκινητόδορμου Ε-65 στη δυτική Θεσσαλία. Το νεοσύστατο σωματείο συναντήθηκε με τον περιφερειάρχη Κ. Αγοραστό και του ζήτησε την παρέμβασή του, για να συνεχιστούν τα έργα.

Πέρα από τις συνήθεις... απαιτήσεις των εργολάβων και τη σκληρή στάση των τραπεζών, υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στο σύνολο των αυτοκινητόδρομων, που προέκυψαν από τους πρόχειρους σχεδιασμούς και χρειάζονται επανασχεδιασμό:

* Στην Αθηνών-Πατρών-Πύργου-Τσακώνας οι κατασκευές προχωρούν μόνο στο κομμάτι Κόρινθος-Πάτρα, που και αυτό χρειάζεται νέα μελέτη, καθώς δεν έχει ληφθεί υπ' όψη το γεγονός ότι ο αυτοκινητόδρομος συναντά τη σιδηροδρομική γραμμή σε 68 σημεία! Μετά την Πάτρα υπάρχουν προβλήματα σε δύο κομμάτια. Στην περιοχή του Καϊάφα έχουν παγώσει με απόφαση του ΣτΕ τα έργα σε 22 χλμ. και εξετάζεται νέα λύση, για να προστατευθεί το οικοσύστημα. Σε άλλα 18 χλμ., στα Βραχναίικα Αχαΐας, εκκρεμεί προσφυγή.

* Στην Ιόνια οδό υπάρχει εμπλοκή στην προστατευόμενη περιοχή της Κλόκοβας, κοντά στο Αντίρριο. Η μελέτη δημοπράτησης προβλέπει ότι στην Παλιοβούνα να γίνει εκσυγχρονισμός του υπάρχοντος δρόμου, αλλά αυτό, εκτός από κινδύνους, δεν προβλέπει τοπικό δίκτυο χωρίς διόδια. Η νέα λύση προβλέπει σήραγγα και αύξηση του κατασκευαστικού κόστους κατά 100 εκατ. ευρώ.

* Στον Ε-65, με απόφαση στου ΣτΕ, έχουν παγώσει τα έργα σε μήκος 31 χλμ., από το Μουργάνι ώς την Εγνατία, όπου βρίσκεται ο βιότοπος της αρκούδας και θα χρειαστεί νέα χάραξη, που θα είναι φτηνότερη.

Κυριακή 17 Απριλίου 2011

Σωματείο Εργαζομένων στην Κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας {Ε65}

Σωματείο Εργαζομένων στην Κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας {Ε65}
Δελτίο Τύπου

Το Σάββατο το μεσημέρι, 16/4/2011, πραγματοποιήθηκε συνάντηση του σωματείου με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Αγοραστό και τον Αντιπεριφερειάρχη Τρικάλων κ. Μιχαλάκη, στο κτίριο της πρώην Νομαρχίας Τρικάλων. Το σωματείο έθεσε υπόψη τους τα προβλήματα των εργαζομένων και κατέθεσε υπόμνημα διαμαρτυρίας. Ο Περιφερειάρχης μας είπε πως δέχεται το γεγονός ότι η κατάσταση των εργαζομένων είναι δύσκολη και πως θα χειροτερέψει περισσότερο. Σχετικά με την συνέχιση της κατασκευής του Ε65, μας είπε πως απ’ την πλευρά του πιέζει διαρκώς για την συνέχιση του έργου αλλά ακόμα δεν ξέρει τι μέλλει γενέσθαι..
Απ’ την πλευρά του σωματείου τονίσαμε ότι αρκετοί άνεργοι έφτασαν ή φτάνουν στα όρια της εξαθλίωσης και ο κάθε αρμόδιος πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του.

Υπόμνημα διαμαρτυρίας

Προς κάθε αρμόδιο και υπεύθυνο:
Είμαστε οικοδόμοι και άλλοι εργαζόμενοι { εργάτες, χειριστές, οδηγοί, τοπογράφοι, μηχ/κοί} που απολυθήκαμε, οι περισσότεροι, απ’ τον Ε65.
ΟΙ περισσότεροι μπήκαμε στο ταμείο ανεργίας, το οποίο φυσικά ήταν ανεπαρκές αλλά και αυτό τελείωσε ή τελειώνει σύντομα. Προοπτική εξεύρεσης εργασίας δεν υπάρχει και απλά μακραίνουμε περισσότερο την ουρά των ανέργων.
Την ίδια στιγμή οι υποχρεώσεις μας τρέχουν{ δάνεια, φροντιστήρια, ενοίκια, διατροφή, ρουχισμός, θέρμανση} και οι τράπεζες όπως και οι άλλες υποχρεώσεις μας, δεν περιμένουν. Βρισκόμαστε μπροστά σε ένα πλήρες αδιέξοδο.
Το κράτος και η κυβέρνηση, αν ενδιαφέρονται στο ελάχιστο για εμάς, πρέπει, εδώ και τώρα, να λάβουν κάποια ελάχιστα μέτρα για την επιβίωσή μας.
Πρέπει να διαγραφούν ή να παγώσουν τα δάνεια, να πέσουν και να πληρωθούν απ’ τον ΟΑΕΔ ή τον ΟΕΚ τα ενοίκια, να υπάρξει δωρεάν δημόσια παιδεία και υγεία, να μηδενιστούν απ’ τους Δήμους οι φόροι και τα διάφορα τέλη, να παίρνουμε ταμείο ανεργίας μέχρι να βρούμε δουλειά και να υπολογίζεται συντάξιμος ο χρόνος αυτός. Πρέπει να ανοίξουν δουλειές για να δουλέψουμε όλοι μας ειδάλλως θα αρχίσουμε να μαλώνουμε και να τρωγόμαστε μεταξύ μας [ οι άνεργοι με αυτούς που έχουν δουλειά, οι ιδιωτικοί με τους δημόσιους, οι άσπροι με τους μαύρους, οι έλληνες με τους αλλοδαπούς και πάει λέγοντας}.Ελπίζουμε πως δεν θέλετε αυτό. Εάν λοιπόν δε θέλετε να γίνουμε ζούγκλα, τότε πρέπει να πάρετε τα ελάχιστα μέτρα που ζητάμε παραπάνω.



Απρίλης 2011

Σωματείο Εργαζομένων στην Κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας {Ε65}

Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Κάβουρας Δημήτρης Φώτος Φώτιος