Παρασκευή, 15 Απριλίου 2011

ΤΡΥΠΕΣ ΧΑΡΤΙΝΟ ΤΣΙΡΚΟ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ-ΤΣΑΚΩΝΑ
«Η ΓΑΛΑΡΙΑ»

Παναγοπούλα 15/Απριλίου/2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Την Πέμπτη 14 Απριλίου ανακοινώθηκαν από την μεριά της κυβέρνησης οι προτάσεις της για την πορεία των μεγάλων έργων. Έγινε γνωστή η πρόθεση της για μείωση των διοδίων, για συμβολή της στα έργα με ποσό ύψους 500 εκατ. Ευρώ που θα εγγυάται ισόποσες πιστώσεις από τις τράπεζες και για την δημιουργία εταιρίας ειδικού σκοπού, η οποία θα έχει το σύνολο των δικαιωμάτων του δημοσίου από τα μελλοντικά έσοδα από τα διόδια και η οποία θα επιδοτήσει την μείωση των διοδίων.
Την Παρασκευή 15 Απριλίου οι εταιρείες της κοινοπραξίας «Ολυμπία Οδός» προχώρησαν σε μαζικές απολύσεις, υποχρεωτικές άδειες άνευ αποδοχών και αναστολή των εργασιών.
Συγκεκριμένα:
Στην εταιρεία VINCI η 27η Απρίλη είναι η ημερομηνία ορόσημο. Αν συνεχισθεί η χρηματοδότηση θα συνεχισθούν κανονικά οι εργασίες ειδάλλως θα προχωρήσουν σε πάγωμα των εργασιών και πιθανή υποχρεωτική άδεια των εργαζομένων.
Στην εταιρεία J&P-ΑΒΑΞ Α.Ε. προχωρούν την Μ.Τετάρτη σε υποχρεωτική άδεια των εργαζομένων μέχρι τις 31 Μάη.
Στην εταιρεία ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. προχώρησαν σε μαζικές απολύσεις που πλησιάζουν τις 100
Εμείς απλά ευχόμαστε Καλή Ανάσταση σε όλους και εκφράζουμε μερικές μόνο απορίες.
Έχουν δικαίωμα οι εργολάβοι να σταματούν τα έργα?
Για όσο χρονικό διάστημα θα παγώσουν τα έργα γιατί θα συνεχίσουν να εισπράττονται διόδια?
Σε τι ποσοστό ολοκλήρωσης του έργου έχουμε φτάσει?
Η Ολυμπία Οδός με βάση όρους της σύμβασης είναι υπεύθυνη να διασφαλίζει ότι θα υπάρχει ανά πάσα στιγμή χρηματοδότηση διαθέσιμη για την πλήρη και προσήκουσα εκτέλεση του έργου?
Γιατί η κοινοπραξία επικαλείται την πτώση της κυκλοφορίας, εφόσον από τη σύμβαση έχει αναλάβει τον κίνδυνο;
Γιατί οι τράπεζες διακόπτουν τη χρηματοδότηση των έργων, όταν από τα stress tests τους έχουν προβλέψει πολύ δυσμενέστερα σενάρια από τα σημερινά (στη συγκεκριμένη περίπτωση 27% πτώση της κυκλοφορίας);
Το έργο θα κατασκευαστεί πέρα από την Πάτρα?
Η Κυβέρνηση θα χαρίσει άλλα δις στους τραπεζίτες για να μας απολύσουν όλους?
Θα πάρει κάποια πρωτοβουλία η ΓΣΕΕ για να σωθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας?



─────────────────────────────────────────────────────
www.galaria2010.blogspot.com galaria2010@gmail.com 2610 960 826

Πέμπτη, 14 Απριλίου 2011

ΤΟ ΒΗΜΑ

Στη μάχη κατά του χρέους μπαίνουν και τα διόδια
Εταιρία ειδικού σκοπού θα έχει ρόλο - κλειδί στη μείωσή τους

Η πρόταση του δημοσίου για λύση των προβλημάτων στα διόδια και τις συμβάσεις παραχώρησης θα αποσταλεί στους παραχωρησιούχους εντός των ημερών

Ένα Μνημόνιο Συναντίληψης, το οποίο προβλέπει την δημιουργία ενός ταμείου εγγυοδοσίας και μίας κρατικής εταιρίας ειδικού σκοπού και υπόσχεται την συνέχιση της χρηματοδότησης των συμβάσεων παραχώρησης και την μείωση των διοδίων κατά 50% σε δρόμους που βρίσκονται υπό κατασκευή και 25- 30% στα έτοιμα τμήματα για μία τριετία, αποτελεί την οριστική πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης στο ζήτημα των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων.

Μάλιστα, όπως αποκάλυψε ο υπουργός Οικονομικών, κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, το δημόσιο θα έχει την δυνατότητα χρήσης της συγκεκριμένης εταιρίας ειδικού σκοπού, ονόματι, «Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοι» και για τη μείωση του χρέους, καθώς και για την επιδότηση (της μείωσης) των διοδίων και την μακροπρόθεση διασφάλιση της χρηματοδότησης των συμβάσεων παραχώρησης, μέσω της τιτλοποίησης των μελλοντικών εσόδων του κράτους από τα διόδια.

Αυτή η εξέλιξη, η οποία επιβεβαιώνει προηγούμενο ρεπορτάζ του «Βήματος», έρχεται να δώσει το «φιλί της ζωής» στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους, η κατασκευή των οποίων αντιμετωπίζει προβλήματα, λόγω της παύσης της δανειοδότησης από 43 ελληνικές και ξένες τράπεζες.

Το Μνημόνιο Συναντίληψης θα αποσταλεί εντός των επόμενων ημερών στους παραχωρησιούχους, προκειμένου να δώσουν την απάντησή τους. Όπως διευκρίνισε ο υπουργός Υποδομών, κ. Δημ. Ρέππας, τυχόν συμφωνία θα οδηγήσει και σε ανάλογη νομοθετική πρωτοβουλία, δηλαδή σε σχέδιο νόμου, που θα έρθει να προστεθεί στις κυρωθείσες από τη Βουλή συμβάσεις παραχώρησης.

Επίσης, όπως είπε ο κ. Παπακωνσταντίνου, η επιδείνωση των προβλήματων στις συμβάσεις παραχώρησης, θα έστελνε ένα λανθασμένο μήνυμα για το επενδυτικό περιβάλλον στην Ελλάδα στο εξωτερικό, ενώ τόνισε ότι το σχέδιο βρίσκεται σε γνώση των δανειστών της χώρας.


Το σχέδιο αναλυτικά

Το υπουργείο Οικονομικών θα δημιουργήσει έναν εγγυητικό λογαριασμό με δικαιούχο το δημόσιο στην Τράπεζα της Ελλάδος, όπου θα προκαταβάλει μέρος της συμβολής του για τα έργα, ύψους 500 εκατ. ευρώ, που θα εγγυάται ισόποσες πιστώσεις από τις τράπεζες στους παραχωρησιούχους, προκειμένου να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση σε αυτό το μεταβατικό στάδιο.

Μακροπρόθεσμα, θα συγκροτηθεί εταιρία ειδικού σκοπού, με το όνομα «Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοι», η οποία θα έχει το σύνολο των δικαιωμάτων του δημοσίου από τα μελλοντικά έσοδα από τα διόδια, και η οποία θα επιδοτήσει την μείωση των διοδίων, θα διασφαλίσει την χρηματοδότηση των συμβάσεων μέσω της τιτλοποίησης των εν λόγω πόρων και θα δώσει την δυνατότητα στο κράτος να την χρησιμοποιήσει στη μείωση του χρέους.

Η «προίκα» της «Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοι», για τη δημιουργία της οποίας βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία πρόσληψης συμβούλων, θα «προικιστεί» με περίπου 20 δισ. ευρώ, όσα υπολογίζονται ότι θα είναι τα έσοδα του κράτους από τα διόδια για το διάστημα που θα είναι εν ισχύι οι συμβάσεις παραχώρησης. Βέβαια, όπως διευκρίνισε ο κ. Παπακωνσταντίνου το κεφάλαιο της εταιρίας θα συγκεκριμενοποιηθεί από τον χρηματοοικονομικό σύμβουλο που θα προκύψει, ο οποίος θα καθορίσει την παρούσα αξία του.

Η επιδότηση του διοδίου από τους πόρους της εταιρίας θα επιτρέψει την τεχνητή μείωση της τιμής των διοδίων με 50% στα υπό κατασκευή τμήματα και 25-30% στα ολοκληρωμένα κομμάτια των αυτοκινητοδρόμων. Η εταιρεία, πάντως, θα ιδρυθεί «σε επόμενη φάση», όπως είπε ο κ. Ρέππας, ο οποίος απέφυγε να τοποθετηθεί, εάν αυτή θα τύχει κάποιας ιδιαίτερης πορείας, όπως η μετοχοποίηση ή η είσοδός της στο Χρηματιστήριο.

Τα υπόλοιπα ζητήματα

Όπως διευκρίνισε ο υπουργός Υποδομών, μέχρι το 2013 θα έχει εγκατασταθεί το ηλεκρονικό σύστημα διοδίων, το οποίο θα παρέχει τη δυνατότητα αναλογικής χρέωσης και καλύτερης εκπτωτικής πολιτικής για τους μόνιμους κατοίκους, τους σταθερούς χρήστες των αυτοκινητοδρόμων και ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, ενώ μίλησε για την ανάγκη ολοκλήρωσης των παράπλευρων οδικών δικτύων.

Ο κ. Ρέππας μίλησε και για το ενδεχόμενο «ετεροχρονισμού» στην αποπεράτωση τμημάτων, στα οποία η χάραξη πρέπει να τροποποιηθεί λόγω αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας, ενώ γνωστοποίησε την σύναψη Μνημονίου Κατανόησης μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και της «Ολυμπίας Οδού» για τα 68 σημεία, όπου η νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Πάτρας - Κιάτου συναντά τον υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο. Ακόμη, σημείωσε ότι στο έργο της Ιόνιας Οδού θα αλλάξει η χάραξη στο σημείο της Κλόκοβας και θα δημιουργηθεί σήραγγα, αντί της διαπλάτυνσης του υφιστάμενου επαρχιακού δρόμου.

Μετά το Πάσχα η πρόταση της κυβέρνησης θα συζητηθεί και στη Βουλή. «Χωρίς μία συμφωνία, θα έχουμε θέμα συνέχισης της χρηματοδότησης από τις τράπεζες. Αν πούμε "νίπτουμε τας χείρας μας" θα είναι μία χαιρέκακη στάση» είπε ο υπουργός.

Ο κ. Ρέππας σημείωσε ότι το σχέδιο της κυβέρνησης αποτελεί μία πρωτοβουλία ευθύνης, κατηγόρησε τη ΝΔ για «υψηλό βαθμό αστοχίας» στη δημιουργία των συμβάσεων παραχώρησης και τόνισε ότι πλέον η δημόσια διοίκηση έχει συσσωρεύσει αρκετή εμπειρία γύρω από τα συγχρηματοδοτούμενα έργα. Ο υπουργός Υποδομών κατέληξε ότι «δεν είναι ανάγκη να χωριστούμε σε δημοσιονομιστές και κοινωνιστές».

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Μειώσεις 25% - 30% στα διόδια προτείνει η κυβέρνηση

Τριετή μείωση των τιμών 25% έως 30% για το σύνολο των διοδίων της χώρας και 50% για τα υπό κατασκευή τμήματα θα προτείνει το υπουργείο Υποδομών στις κατασκευάστριες κοινοπραξίες των πέντε αυτοκινητοδρόμων.
Την μείωση αυτή των τιμών, θα την επιβαρυνθεί το Δημόσιο έναντι των μελλοντικών του εσόδων ενώ σύμφωνα με τον Δ. Ρέππα, εάν συμφωνήσουν οι κοινοπραξίες οι μειωμένες τιμές μπορεί να εφαρμοστούν και μέσα στον Απρίλιο. Κάλεσε ακόμη τις εταιρείες, να προσφέρουν εκπτωτικά πακέτα και αναλογικές χρεώσεις, μέσω ηλεκτρονικών διοδίων.

Στην κοινή συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν οι υπουργοί Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, και Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας προανήγγειλαν τη δημιουργία ειδικού λογαριασμού στην Τράπεζα της Ελλάδος, ύψους 500 εκατ. ευρώ, ο οποίος θα λειτουργεί ως εγγύηση για τη συνέχιση της δανειοδότησης των εταιριών, που κατασκευάζουν τα έργα.

Επίσης θα δημιουργηθεί μία ειδική εταιρεία του Δημοσίου, με τίτλο «Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοι» και με κεφάλαιο την τιτλοποίηση των μελλοντικών εσόδων από τα διόδια, τα οποία εκτιμώνται σε 20 δισ. ευρώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης.

της Μαριάννας Τζάννε ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

«Πλάτη» του Δημοσίου με εγγυήσεις 500 εκατ. ευρώ

Θέλουν να κλείσουν με τα διόδια την «τρύπα»
14/04/2011 16:17

«Μαξιλάρι» για τη μείωση του δημοσιονομικού χρέους θα αποτελέσουν τα μελλοντικά έσοδα των αυτοκινητοδρόμων στο πλαίσιο συνολικής πρότασης που θα καταθέσει τις επόμενες ημέρες στους εργολάβους η κυβέρνηση για να ξεπεραστούν τα εμπόδια στις συμβάσεις παραχώρησης.

Παρουσία του υπουργού Οικονομικών κ. Γιώργου Παπακωνσταντίνου την Πέμπτη το μεσημέρι ο υπουργός υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας παρουσίασε το σχέδιο-πρόταση της κυβέρνησης για να εξασφαλιστεί μια ενδιάμεση περίοδος συμφωνίας για την ομαλοποίηση των έργων τα οποία έχουν μπλοκαριστεί εξαιτίας της παύσης χρηματοδότησης από τις τράπεζες.

Το σχέδιο αυτό που για να εφαρμοστεί απαιτείται σύμφωνα με τον κύριο Ρέππα η υπογραφή Μνημονίου Συναντίληψης με τους παραχωρησιούχους προβλέπει ένα βραχυπρόθεσμο προγραμματισμό για τη συνέχιση της εκτέλεσης των έργων για μια περίοδο μέχρι τα τέλη του έτους και ένα μακροπρόθεσμο που θα απαιτήσει μήνες για να ολοκληρωθεί και που συνδέεται άμεσα με την πορεία της ελληνικής οικονομίας.

Για την ενδιάμεση συμφωνία η κυβέρνηση δια στόματος κυρίου Παπακωνσταντίνου προτείνει την δημιουργία ενός εγγυητικού λογαριασμού τον οποίο Θα προκαταβάλει το Δημόσιο τη χρηματοδοτική του συμβολή για τα έργα.

Στο λογαριασμό, ο οποίος θα βρίσκεται στην Τράπεζα της Ελλάδος θα υπάρχει ένα ποσό ύψους 500 εκατ. ευρώ το οποίο θα αποτελέσει εγγύηση για την εκτέλεση του φυσικού αντικειμένου των έργων.

Είναι φανερό ότι ο «κουμπαράς» αυτός είναι η εγγύηση του Δημοσίου απέναντι στις τράπεζες, ώστε να ανοίξουν τις κάνουλες της χρηματοδότησης.

Για το μακροπρόθεσμο σχέδιο το οποίο βρίσκεται εξίσου στον αέρα λόγω δημοσιονομικής συγκυρίας δημιουργείται μία ΑΕ που θα υπάγεται στο υπουργείο Οικονομικών.

Η εταιρεία θα προικιστεί με τα μελλοντικά έσοδα του Δημοσίου από τα διόδια τα οποία θα τιτλοποιηθούν και υπολογίζεται ότι στο τέλος του χρόνου των συμβάσεων παραχώρησης θα αποφέρουν περίπου 20 δισ ευρώ.

Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών από τα έσοδα αυτά θα μπορέσει να ανακουφιστεί το δημόσιο χρέος για την εξόφληση ομολόγων όταν λήγουν και στη δευτερογενή αγορά.

Επιπλέον με τα έσοδα αυτά το υπουργείο Υποδομών ετοιμάζεται να χρηματοδοτήσει τη μείωση του διοδίου για τον χρήστη.

Ο υπουργός Υποδομών κύριος Ρέππας δήλωσε ότι η πρόθεση της κυβέρνησης είναι για μείωση 50% για τα υπό κατασκευή τμήματα όπως είναι η Κορίνθου-Πατρών και για 25 έως 30% για τα υπόλοιπα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων για τρία χρόνια μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα.

Η μείωση των διοδίων δε θα μπορεί να γίνει πριν την υπογραφή του μνημονίου Συνταντίληψης που όπως αναφέρθηκε καταβάλλεται προσπάθεια για να υπογραφεί σύντομα.

Οι αλλαγές που θα γίνουν στις συμβάσεις παραχώρησης σύμφωνα με τον κύριο Ρέππα θα συζητηθούν στη Βουλή και θα πάρουν το χαρακτήρα νέας νομοθετικής ρύθμισης.