Παρασκευή 8 Απριλίου 2011

ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΠΑΤΡΑΣ

ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΠΑΤΡΑΣ

6.4.11
ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΑΝΥΠΑΚΟΗ ΚΑΙ ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΛΑΪΚΗΣ ΘΥΕΛΛΑΣ

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 8 ΑΠΡΙΛΗ 2011 ΣΤΙΣ 5μμ – ΑΝΟΙΓΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ.
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ – ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΧΑΡΑΤΣΙΑ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ.

Καλούμε τους οικοδόμους, σύσσωμες τις εργατικές και λαϊκές οικογένειες να δώσουν μαζικό και αποφασιστικό παρών με τη συμμετοχή τους στο άνοιγμα των διοδίων.
Η ληστεία του λαϊκού εισοδήματος, από τα όλο και περισσότερα πρόσθετα χαράτσια που καλούνται να πληρώσουν οι εργαζόμενοι, με αποφάσεις των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, πρέπει να τελειώσει. Ταυτόχρονα οι απολύσεις εργαζομένων και τα παιχνίδια που παίζονται στις πλάτες λαού κι εργαζομένων στο έργο στην «Ολυμπία οδό» όπως και σε άλλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη, επιβεβαιώνουν την αναγκαιότητα κατάργησης της επιχειρηματικής δράσης στις κατασκευές.
• Καμιά ανοχή στη ληστεία μέσω των διοδίων . Να καταργηθούν τώρα όλα!
• Να μην τρομοκρατηθούμε, και αποφασιστικά να απαντήσουμε ότι δεν πρόκειται να ανεχτούμε την ποινικοποίηση του αγώνα μας.
• Ο αγώνας μας μπορεί να έχει αποτελέσματα. Εργαζόμενοι, αυτοαπασχολούμενοι, φτωχοί αγρότες, σε κοινό μέτωπο απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική. Ο δρόμος που υπηρετεί την κερδοφορία και την ανταγωνιστικότητα του κεφαλαίου μόνο δεινά φέρνει για το λαό.
• Να δείξουμε εμπιστοσύνη στη δύναμή μας. Εμείς παράγουμε τον πλούτο, εμείς μπορούμε να ζήσουμε καλύτερα χωρίς τους μεγάλους επιχειρηματίες. Αυτοί δε μπορούν να κερδίζουν χωρίς εμάς.
Έχουμε πληρώσει και πληρώνουμε πανάκριβα. Είναι δικαίωμά μας και υπάρχουν όλες οι δυνατότητες να έχουμε δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές συγκοινωνίες και δωρεάν σύγχρονους και ασφαλείς αυτοκινητοδρόμους. Η απάντηση που πρέπει να δοθεί είναι η πιο συνειδητή, μαζική και οργανωμένη λαϊκή ανυπακοή που ως στόχο έχει να εμποδίσει και να ανατρέψει την πολιτική που θυσιάζει τα λαϊκά δικαιώματα για τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων.
• Να μη πτωχεύσει ο λαός. Την κρίση και το χρέος να το πληρώσουν αυτοί που ευθύνονται. Να φορολογηθεί τώρα με 45% το μεγάλο κεφάλαιο.
• Να δυναμώσουμε τη λαϊκή πάλη και αντεπίθεση:
• Να καταργηθούν όλα τα διόδια - Συγκοινωνίες υπέρ του λαού.
• Έργα και υποδομές, που πρέπει να αναλαμβάνει το κράτος χωρίς να επιβαρύνεται ο λαός και με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος.
• Κατάργηση των συμπράξεων δημοσίου-ιδιωτικού τομέα – Ενιαίος φορέας για τα κατασκευαστικά έργα.
• Καμία απόλυση – Σταθερή δουλειά με δικαιώματα για όλους.
• Μαζικές προσλήψεις οικοδόμων τώρα, με πλήρη μισθολογικά ασφαλιστικά δικαιώματα.

Τετάρτη 6.4.2011

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΟΣ




ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΑΠΕΡΓΟΥΝ 7-10 ΑΠΡΙΛΗ

Η τετραήμερη απεργία που αποφάσισε το Διασωματειακό των εργαζομένων στα ΜΜΕ για τις 7-10 Απριλίου, κάτω από τη μαζική απαίτηση και της πρόσφατης διακλαδικής απεργιακής συγκέντρωσης στον Πανελλήνιο, έχει κρίσιμο χαρακτήρα για τους εργαζομένους του κλάδου.
Ο αγώνας για αυξήσεις στους μισθούς, για κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας, για να μπει φραγμός και να ανακληθούν οι εκατοντάδες απολύσεις εργαζομένων, που είναι οι μόνοι που δεν φέρουν την παραμικρή ευθύνη για τη σημερινή κατάσταση, ο αγώνας για την ανατροπή του βάρβαρου μνημονίου κυβέρνησης - ΔΝΤ - ΕΕ, είναι πλέον αγώνας ζωής ή θανάτου για όλους τους εργαζόμενους στα ΜΜΕ και γενικότερα.


ΔΕΝ ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΑΠΕΡΓΟΣΠΑΣΤΙΚΑ ΦΥΛΛΑ
Συμπαραστεκόμαστε στην απεργία δημοσιογράφων και τεχνικών για:
σταμάτημα του καθημερινού μπαράζ απολύσεων
υπογραφή αξιοπρεπών ΣΣΕ
υπεράσπιση των εργατικών κατακτήσεων

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΟΣ

Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΠΛΟ ΜΑΣ

Πέμπτη 7 Απριλίου 2011

Του Δημήτρη Αϊβαλή, Επικεφαλή της Παράταξης «Ενωμένοι για την Πάτρα»

Να τελειώσει η κοροϊδία με την Ολυμπία Οδό
Του Δημήτρη Αϊβαλή, Επικεφαλή της Παράταξης «Ενωμένοι για την Πάτρα»
05/04/2011

Πόσο σοβαρό είναι τελικά το επιχείρημα της κοινοπραξίας, που κατασκευάζει την Ολυμπία οδό ότι «σταματά την εκτέλεση των έργων του αυτοκινητόδρομου επειδή οι Τράπεζες με τις οποίες έχει υπογράψει Δανειακές Συμβάσεις, δεν τις δίδουν χρήματα»;

Στο άρθρο 7 παρ. 7.3.1 του Νόμου 6321/20/12/07 της Σύμβασης Παραχώρησης που έχει υπογράψει η κοινοπραξία, ρητά αναφέρεται ότι :

«Ο Παραχωρησιούχος θα είναι υπεύθυνος να διασφαλίζει ότι θα υπάρχει ανά πάσα στιγμή χρηματοδότηση διαθέσιμη για την πλήρη και προσήκουσα εκτέλεση του Έργου».

Δηλαδή ποια είναι η διαφορά της κοινοπραξίας Ολυμπία Οδός που σταματά το έργο και των πολιτών που λένε δεν πληρώνω;

Η διαφορά βρίσκεται στο εξής: Οι τράπεζες δεν δίνουν λεφτά στην κοινοπραξία, όπως υποστηρίζει, με αποτέλεσμα να σταματά το έργο, τότε και οι πολίτες, κατ’ αντιστοιχία, μπορούν να ισχυρίζονται ότι δεν έχουν χρήματα να πληρώνουν διόδια χρησιμοποιώντας την ίδια λογική με την κοινοπραξία!

Όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι τρεις βασικές εταιρείες που έχουν πάνω από το 70% της κοινοπραξίας διαθέτουν τις δικές τους «τράπεζες» και αυτές είναι: Η Γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου, το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και η Αττική Οδός με καθημερινούς καταθέτες τους πολίτες-χρήστες.

Ας πάρουν, αν έχουν τόση ανάγκη επιτέλους, δάνειο από τα χρυσοφόρα κοιτάσματα που διαθέτουν.

Το ερώτημα που τίθεται πλέον είναι αν οι πολίτες έχουν τις ίδιες δυνατότητες για χρηματοδότηση...

Ωστόσο οι πολίτες - χρήστες της Ολυμπίας Οδού στην συντριπτική τους πλειοψηφία, πλήρωναν διόδια με βάση την σύμβαση που είναι νόμος του κράτους. Απαιτούν από την κοινοπραξία και το κράτος να εφαρμόσουν τον νόμο που αναφέρεται στο άρθρο 18.2.4., ότι μετά την τέταρτη αποκλειστική προθεσμία 32 μηνών, από την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης , δηλαδή μετά την 4η Απριλίου του 2011 με βάσει το άρθρο 24.2.3.(e), «παύει η πληρωμή διοδίων τελών στα μη ολοκληρωμένα τμήματα του τμήματος Α/Κ Τριπόλεως – Πάτρα (Ν.Ε.Ο)».

Επομένως από τις 5 Απριλίου 2011 δεν υπάρχει στα διόδια Ρίου & Ζευγολατιού κίνημα δεν πληρώνω, άλλα κίνημα για να εφαρμοσθεί ο Νόμος.

Γιατί μέχρι την παραπάνω ημερομηνία οι πολίτες πλήρωναν αλλά η Ολυμπία οδός δεν είχε και δεν έχει κατασκευάσει ούτε ένα χιλιόμετρο ολοκληρωμένου Αυτοκινητοδρόμου.

Καλό όμως είναι να θυμηθεί και η Κυβέρνηση ότι τα παιχνίδια των εταιριών τύπου: «οι τράπεζες δεν μας δίνουν λεφτά γι’ αυτό σταματάμε το έργο», τα έχουμε όλοι ανεχτεί αρκετά και να λείπουν τα ψευτοδιλήμματα και οι παράλογες απαιτήσεις.



Πάντως από σήμερα 5 Απριλίου 2011 όποιοι σταθμοί διοδίων, (Ρίου και Ζευγολατιού), εισπράττουν διόδια, το πράττουν παράνομα και πρέπει να επέμβει ο εισαγγελέας για αυθαίρετη και παράνομη είσπραξη χρημάτων από τους πολίτες-χρήστες.

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ Του Γιωργου Λιαλιου

Μειώσεις διοδίων - επανέναρξη έργων
Στόχος να γίνουν πριν από το Πάσχα, αφορούν κυρίως τους σταθμούς που βρίσκονται σε υπό κατασκευήν τμήματα των αξόνων
Του Γιωργου Λιαλιου

Μειώσεις διοδίων και επανέναρξη των έργων πριν από το Πάσχα. Αυτός είναι ο διπλός στόχος του υπουργείου Υποδομών, στον οποίο εστιάζουν αυτές τις ημέρες οι διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους και τις τράπεζες. Οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν κατά τις συναντήσεις των υπουργών Υποδομών και Οικονομικών, που πραγματοποιούνται με σκοπό, εφ’ όσον λυθούν οι τελευταίες εκκρεμότητες, να γίνουν ανακοινώσεις το συντομότερο δυνατόν. Οπως όλα δείχνουν, σοβαρές μειώσεις θα γίνουν μόνο στους σταθμούς διοδίων που βρίσκονται σε υπό κατασκευήν τμήματα των δρόμων.

Με δεδομένο, λοιπόν, ότι η διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων παραχώρησης (που ξεκίνησε στα μέσα Ιανουαρίου) θα «τραβήξει» χρονικά για τουλάχιστον ένα εξάμηνο ακόμα, τα υπουργεία Υποδομών και Οικονομικών εστιάζουν τις προσπάθειές τους στα δύο σημεία που είναι απαραίτητα τόσο για το «φαίνεσθαι», όσο και για το μέλλον των οδικών έργων με συμβάσεις παραχώρησης. Επικοινωνιακά, η ανακοίνωση των μειώσεων στις τιμές των διοδίων πριν από το Πάσχα, πριν, δηλαδή, από την καθιερωμένη εορταστική έξοδο, θα έχει διπλό όφελος: η κυβέρνηση θα εμφανιστεί να δίνει λύση σε ένα ζήτημα που αποτέλεσε προεκλογική της «σημαία» (το «άδικο» ύψος των τιμών των διοδίων), ενώ ταυτόχρονα ευελπιστεί ότι θα αποστερήσει από το κίνημα «δεν πληρώνω» το όποιο κοινωνικό του έρεισμα.

Το εγχείρημα

Στην πράξη, βέβαια, το εγχείρημα του υπουργείου Υποδομών είναι σαφώς πιο σύνθετο. Kατά πρώτον, όπως όλα δείχνουν, οι μειώσεις στις τιμές των διοδίων θα αφορούν μόνο τον χρόνο κατασκευής των έργων, δηλαδή τα επόμενα 2-3 χρόνια. Κατά δεύτερον, σημαντικές μειώσεις θα γίνουν μόνο σε εκείνα τα τμήματα που βρίσκονται υπό κατασκευήν. Οι μειώσεις αυτές, όπως πρόσφατα αποκάλυψε ο υπουργός Υποδομών κ. Δημ. Ρέππας, θα φθάνουν το 50% του σημερινού ποσού. Για παράδειγμα στην εθνική οδό Ελευσίνας - Κορίνθου - Πάτρας, μείωση 50% θα γίνει στα διόδια που βρίσκονται στο τμήμα Κορίνθου - Πάτρας και όχι στο τμήμα Ελευσίνας - Κορίνθου που είναι έτοιμο.

Εδώ όμως προκύπτουν πολλά ερωτήματα, καθώς τα πράγματα δεν είναι σε όλους τους δρόμους τόσο ξεκάθαρα. Για παράδειγμα στη Νέα Οδό, τα διόδια του τμήματος Μεταμόρφωση - Σκάρφεια χρησιμοποιούνται για να χρηματοδοτήσουν την κατασκευή της Ιονίας Οδού (Αντίρριο - Ιωάννινα). Με άλλα λόγια, οι οδηγοί χρησιμοποιούν μεν ένα σχεδόν έτοιμο δρόμο (άρα κανονικά δεν θα τους αφορούσε η μείωση του 50%), πλην όμως τα έσοδα από τα διόδια χρησιμοποιούνται για ένα τμήμα που βρίσκεται υπό κατασκευήν. Ομοίως, στην εθνική οδό από Ράχες Φθιώτιδας έως Κλειδί Ημαθίας, το μόνο «παλαιό» τμήμα είναι τα Τέμπη και ο Αγιος Παντελεήμονας, για την παράκαμψη του οποίου κατασκευάζονται σήραγγες. Επομένως, σύμφωνα με αυτή τη λογική, μείωση 50% θα μπορούσε να επιβληθεί μόνο σε ένα σταθμό διοδίων, στα διόδια Πυργετού. Για τα υπόλοιπα τμήματα των πέντε οδικών αξόνων, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, θα υπάρξει μείωση, η οποία όμως θα είναι μικρότερη, λ. χ. 30%.

Εκπτωση

Παράλληλα με τις κλιμακούμενες μειώσεις στα διόδια, το υπουργείο Υποδομών επιδιώκει τη θέσπιση εκπτωτικής πολιτικής για τους τακτικούς χρήστες των δρόμων. Αυτό μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους, λ. χ. όπως στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου (δηλαδή, με την εγγραφή του οδηγού σε ένα εκπτωτικό πρόγραμμα). Η αναλογική χρέωση, δηλαδή η χρέωση του οδηγού ανάλογα με τον δρόμο που διανύει, προϋποθέτει την τοποθέτηση πομπών σε όλους τους κόμβους εισόδου - εξόδου και επομένως χρειάζεται το λιγότερο μία διετία για να τεθεί σε λειτουργία, άρα δεν αφορά το άμεσο μέλλον.

Το δεύτερο –και φυσικά σημαντικότερο– ζήτημα που πρέπει να λυθεί είναι... το πού θα βρεθούν τα χρήματα. Κι αυτό γιατί το κόστος της μείωσης των τιμών στα διόδια δεν θα αναληφθεί από τους παραχωρησιούχους ή τις τράπεζες, αλλά από το κράτος. Επομένως, κάθε μήνα το υπουργείο Υποδομών θα λαμβάνει από τις πέντε κοινοπραξίες τον λογαριασμό, για το πόσα οχήματα διήλθαν από κάθε σταθμό διοδίων και πόσα λιγότερα πλήρωσαν, ανάλογα με το ύψος της μείωσης. Σενάρια υπάρχουν πολλά και σύμφωνα με το επικρατέστερο, το Δημόσιο θα δημιουργήσει μια εταιρεία η οποία θα πάρει δάνειο με «ενέχυρο» τα μελλοντικά έσοδα του Δημοσίου από τα διόδια. Ολο αυτό απαιτεί χρόνο και επομένως, το πιθανότερο είναι η κυβέρνηση να ζητήσει την άμεση εφαρμογή της μείωσης στα διόδια «καλή τη πίστει» ή με κάποιες εγγυήσεις και την εξόφληση του λογαριασμού στο εγγύς μέλλον.

«Κλειδί», η «ενδιάμεση χρηματοδότηση»

Προκειμένου να προχωρήσει σε μείωση των διοδίων, το υπουργείο Υποδομών θα πρέπει πρώτα να δώσει λύση στο χρηματοδοτικό πρόβλημα των έργων, προκειμένου... να μην το επιτείνει. Τα τέσσερα από τα πέντε έργα έχουν «στερέψει», καθώς οι τράπεζες σταμάτησαν εδώ και ένα έτος να καταβάλλουν τις δόσεις του δανείου, που είναι και η κύρια πηγή χρηματοδότησης των έργων. Αποτέλεσμα ήταν στη Νέα Οδό (Ιονία Oδός, Μεταμόρφωση - Σκάρφεια) και στην Κεντρική Οδό (Ε65) τα έργα να έχουν διακοπεί, ενώ στην Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα - Πάτρα - Πύργος) και στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (Μαλιακός - Κλειδί) έχουν μειωθεί δραστικά οι ρυθμοί των έργων. Η λύση που συζητείται αυτό το διάστημα είναι η καταβολή από τις τράπεζες μιας «ενδιάμεσης χρηματοδότησης», περίπου 100 εκατ. ευρώ ανά έργο, ώστε να εργοτάξια να λειτουργήσουν μέχρι το τέλος του έτους, δηλαδή μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων. Αν οι τράπεζες δεχθούν, τότε οι παραχωρησιούχοι είναι βέβαιο ότι δεν θα φέρουν αντιρρήσεις. Το πρόβλημα είναι οι όροι της «ενδιάμεσης χρηματοδότησης», αφού οι τράπεζες ζητούν να καταβληθεί ισόποση εγγύηση από το ελληνικό Δημόσιο, αλλά και να καταβληθεί νωρίτερα από το συμφωνημένο η υπόλοιπη χρηματοδοτική συμβολή του κράτους στα έργα. Ολα αυτά θα απεμπλέξουν τα έργα, ταυτόχρονα όμως οδηγούν στην πράξη τις συμβάσεις παραχώρησης σε πλήρη αποσάθρωση, παρ’ ότι το υπουργείο Υποδομών επιμένει ότι τα βασικά σημεία των συμβάσεων δεν μπορούν και δεν πρέπει να αλλάξουν.

ΤΟ ΒΗΜΑ - Τα διόδια στο κράτος, ξεκινούν πάλι τα έργα - oικονομία

ΤΟ ΒΗΜΑ - Τα διόδια στο κράτος, ξεκινούν πάλι τα έργα - oικονομία