Πέμπτη, 10 Φεβρουαρίου 2011

Ελευθεροτυπία, Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2011 - Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ

Ελευθεροτυπία, Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2011
Οι εργολάβοι αμφισβητούν τη μείωση στις τιμές διοδίων
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ

Ευθεία αμφισβήτηση της πρόθεσης του υπουργείου Υποδομών, διά στόματος Γ. Μαγκριώτη, να προχωρήσει σε μείωση των τιμών των διοδίων κατά 50% σε υπό κατασκευή τμήματα εξέφρασαν οι εργολάβοι.
Το σχέδιο βασίζεται στην περικοπή των προβλεπόμενων από τις συμβάσεις του 2007 εσόδων του Δημοσίου, τα οποία ώς το 2037 θα φτάσουν τα 23 δισ. ευρώ. Το Δημόσιο προβλέπεται να αρχίσει να εισπράττει μέρος των διοδίων από το 2012 έως το 2022, ανάλογα με το έργο.

Στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου των εκπροσώπων και των πέντε αυτοκινητόδρομων, ο γενικός διευθυντής τής Αθηνών-Πατρών, Ζιλ Γκοντάρ, είπε ότι «χαμηλότερα διόδια σημαίνουν λιγότερο κόστος έργων» και επικαλέστηκε την εμπειρία του από συγχρηματοδοτούμενα έργα στη Γαλλία και στο Μεξικό που ήταν υπό κατασκευή σε περιόδους κρίσεων. Στην πρώτη περίπτωση έγινε διάλογος με την κυβέρνηση και βρέθηκε λύση, στη δεύτερη η υπόθεση οδηγήθηκε σε περιπέτειες που κράτησαν 15 χρόνια. «Διαλέγετε και παίρνετε», είπε ο Γάλλος τεχνικός, χωρίς όμως να αρνείται τις διαπραγματεύσεις με το υπουργείο, για τις οποίες προέβλεψε ότι θα διαρκέσουν εβδομάδες ή και μήνες.

Για τους «Δεν πληρώνω»

Το κίνημα «Δεν πληρώνω» κυριάρχησε στις περισσότερες ομιλίες, με τον Γ. Συριανό από τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα να ζητεί, εκτός από την επιβολή ποινών μέσω του ΚΟΚ, να χαρακτηριστεί πλημμέλημα και να επισύρει τις ανάλογες ποινές. Παραδέχθηκε πάντως ότι οδηγοί που δεν πληρώνουν υπάρχουν σε όλα τα οδικά δίκτυα με διόδια και διευκρίνισε ότι για τις μεμονωμένες περιπτώσεις εφαρμόζονται οι διατάξεις των συμβάσεων, που προβλέπουν ενημέρωση του οδηγού για την οφειλή και αν αρνηθεί επιβάλλεται πρόστιμο στο 20πλάσιο. «Το τζάμπα κοστίζει πανάκριβα για την οικονομία, την κοινωνία και τα έργα», υπογράμμισε και πρόσθεσε ότι οι κατασκευαστές με δανεισμό και ίδια κεφάλαια καλύπτουν 4,3 δισ. από τα 8,5 δισ. των πέντε έργων.

Το μότο όλων των ομιλητών ήταν ότι τα έσοδα από τα διόδια είναι το «οξυγόνο» των έργων και η μη καταβολή τους δημιουργεί προβλήματα. Παραδέχθηκαν, πάντως, ότι οι τράπεζες παρ' ότι το τελευταίο διάστημα έχουν σταματήσει τη χρηματοδότηση είναι διατεθειμένες να τη συνεχίσουν αν διασφαλιστούν για την ολοκλήρωση των έργων, που σήμερα παρουσιάζουν καθυστερήσεις που φτάνουν έως και τους 24 μήνες. Εκαναν λόγο για καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, τις αρχαιολογικές ανασκαφές και τις μετακινήσεις δικτύων κοινής ωφέλειας, που έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί από τα μέσα του 2009, όπως προβλέπουν οι συμβάσεις.

Παράπονα για επιστροφή ΦΠΑ

Παραδέχθηκαν όμως ότι σήμερα προχωρούν με ταχύτερους ρυθμούς, αλλά κατηγόρησαν το υπουργείο ότι καθυστερεί στην καταβολή κονδυλίων, κυρίως από επιστροφή ΦΠΑ. Μίλησαν επίσης για προβλήματα στον σχεδιασμό των έργων, επιβεβαίωνοντας εμμέσως τις πληροφορίες ότι στις συμπληρωματικές συμβάσεις θα γίνουν περικοπές τμημάτων που δεν μπορούν να προχωρήσουν, όπως στις περιοχές Καϊάφα, Βραχναίικων, Κλόκοβας Αιτωλοακαρνανίας και στο τμήμα του Ε-65 κοντά στην Εγνατία.

Συνεργάτες του υπουργού Υποδομών σχολίασαν τη χθεσινή παρέμβαση των κατασκευαστών επισημαίνοντας ότι «οι διαπαραγματεύσεις θα συνεχιστούν με στόχο τη στήριξη των έργων, σύμφωνα με τα όσα προβλέπουν οι συμβάσεις ως προς τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις της κάθε πλευράς». Επιβεβαίωσαν τις ρυθμίσεις για τα διόδια, σημειώνοντας ότι θα γίνουν με κριτήριο την ανάπτυξη, τις κοινωνικές ανάγκες και το δημόσιο συμφέρον .

*Επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή, προς τον πρωθυπουργό, κατέθεσε ο πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ με θέμα τις αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων και των διοδίων. Σύμφωνα με τον Αλέξη Τσίπρα, «η κυβέρνηση απαντά στο διαρκώς ογκούμενο κίνημα πολιτών ενάντια στις αυξήσεις στις τιμές εισιτηρίων και διοδίων με μία άνευ προηγουμένου επιχείρηση συκοφάντησης, χρησιμοποιώντας φτηνή επιχειρηματολογία περί "τζαμπατζήδων". Επιχειρεί δε, να ταυτίσει τις κινητοποιήσεις των πολιτών με επεισόδια βίας οπαδών ποδοσφαιρικών ομάδων».

ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

«Συνταγματοποίηση του Μνημονίου» καταγγέλλει ο πρόεδρος του ΣΥΝ

Ομιλία Αλ. Τσίπρα σε εκδήλωση του ΣΥΝ στην Πάτρα

05/02/2011 06:39
«Βιώνουμε μια περίοδο που η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να συνταγματοποιήσει το Μνημόνιο», τόνισε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του Συνασπισμού Αλέξης Τσίπρας, μιλώντας απόψε σε εκδήλωση που οργάνωσε στην Πάτρα η Νομαρχιακή Επιτροπή του κόμματος.

Μάλιστα, όπως πρόσθεσε ο Αλέξης Τσίπρας, ο μόνος δρόμος διεξόδου είναι η ενότητα και η οργάνωση των κοινωνικών αγώνων.

Επίσης ανέφερε ότι «έχουμε ακόμη πίστη στις δυνάμεις αυτού του λαού για την ανατροπή αυτής της πολιτικής, που κάνει τους Έλληνες φτωχότερους και θα οδηγήσει σε κοινωνικό μαρασμό».

Με αφορμή την επίσκεψή του στην Πάτρα, ο πρόεδρος του Συνασπισμού έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο μεταναστευτικό ζήτημα, τονίζοντας ότι η πόλη της Πάτρας βιώνει εδώ και πολλά χρόνια τις επιπτώσεις από την υπογραφή της συνθήκης «Δουβλίνο 2», που όπως είπε «έχει μετατρέψει την Ελλάδα σε αποθήκη ανθρώπινων ψυχών»

Ακόμη ο Αλέξης Τσίπρας ανέφερε ότι «λύση δεν είναι, ούτε η καταστολή, ούτε ο διωγμός ανθρώπων, που ούτως η άλλως είναι κατατρεγμένοι». Όπως πρόσθεσε, λύση είναι η προσπάθεια να δοθεί στοιχειώδης αλληλεγγύη, αλλά και υποδομές για τους ανθρώπους που έρχονται εδώ. Κυρίως όμως, όπως είπε, «ταξιδιωτικά έγγραφα για όσους -και είναι πάρα πολύ αυτοί -που δεν έχουν σκοπό να μείνουν στην Ελλάδα, αλλά να φύγουν σε άλλες χώρες της Ευρώπης».

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο Αλέξης Τσίπρας ανέφερε ότι επισκέφθηκε εργαζομένους σε εταιρία που συμμετέχει στην κοινοπραξία κατασκευής της εθνικής οδού από Ελευσίνα έως Τσακώνα, σημειώνοντας μεταξύ άλλων τα εξής: «Τα έργα δεν έχουν προχωρήσει, παρά το γεγονός ότι εισπράττουν δεκάδες χιλιάδες ευρώ ημερησίως από την διόδια, που διαρκώς αυξάνουν. Και δεν φτάνει αυτό, απολύουν εργαζόμενους μη τηρώντας στοιχειωδώς την εργασιακή νομοθεσία».

Φτιάχνουμε εμείς τους δρόμους και εισπράττουν οι εργολάβοι! της Μαριάννας Τζάννε ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Φτιάχνουμε εμείς τους δρόμους και εισπράττουν οι εργολάβοι!

10/02/2011 06:43
15 Εκτύπωση Αποστολή Μικρότερη γραμματοσειρά Μεγαλύτερη γραμματοσειρά Αρχικό μέγεθος γραμματοσειράς Επιλέξτε τόπο κοινωνικής δικτύωσης για να μοιραστείτε την είδηση .
http://img.protothema.gr/FAC2C8976CAD7C533076A152F936921C.jpg Δημόσιο και πολίτες, μέσω των διοδίων, πληρώνουν πάνω από το 50% του κόστους κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων, την ώρα που οι εργολάβοι συνεισφέρουν λιγότερο από το 10%!

Ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας παρουσιάζοντας χθες το νέο σχέδιο νόμου για τα δημόσια έργα δεν άφησε να πέσει κάτω το γάντι για τις συμβάσεις παραχώρησης και τη διαπραγμάτευση με τις κοινοπραξίες.

Όπως είπε “δεν θέλουμε να αλλάξουμε τις συμβάσεις και να συζητήσουμε από μηδενική βάση γιατί αυτό θα δημιουργούσε προβλήματα στην κατανομή κινδύνων μεταξύ των τεσσάρων πλευρών που συμμετέχουν στα έργα».

Ωστόσο, με βάση τα στοιχεία που ο ίδιος δημοσιοποίησε, από το συνολικό κόστος των 8,7 δισ., που έχουν οι πέντε αυτοκινητόδρομοι, 2,3 δισ.. ευρώ συνιστά η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου, 2,3 δισ.. τα έσοδα από τα διόδια, 3,3 δισ., τα κεφάλαια τραπεζών και 800 εκ. ευρώ τα ίδια κεφάλαια των ιδιωτών.

Πρακτικώς δηλαδή πάνω από το 50% της χρηματοδότησης, άσχετα από όσα λέγονται, συνεισφέρει το ελληνικό δημόσιο μαζί με τα κοινοτικά κονδύλια που θα πληρώσουν συνολικά 4,6 δισ. ευρώ!

Όπως επισήμανε ο κ. Ρέππας εάν τα νούμερα αυτά διαταραχθούν θα κάνουμε ακριβότερα τα έργα. Από τα έργα το δημόσιο προβλέπεται να εισπράξει μελλοντικά πάνω από 22 δισ. ευρώ.

«Αυτό μας διευκολύνει να κάνουμε χειρισμούς αλλά στην ισορροπία σχέσεων που έχουν διασφαλίσει οι όροι των συμβάσεων του 2007» τόνισε ο κ. Ρέππας λέγοντας ότι εάν αλλάξει η ισορροπία μπορεί να υπάρξουν ακόμη και προσφυγές από εργολάβους, στη λογική ότι έχασαν τα έργα επειδή άλλοι ήταν αρχικά οι όροι και αλλιώς διαμορφώνονται σήμερα.

Όλα αυτά, όταν σήμερα ή το αργότερο αύριο προβλέπεται να κατατεθεί στο νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες η τροπολογία για τα διόδια, με την οποία θα θεωρείται παράβαση του ΚΟΚ η μη πληρωμή και θα οδηγεί στην παρέμβαση της αστυνομίας, δημιουργώντας προβλήματα και με την εφορία.

Ο νέος νόμος

Από «τεστ» ωριμότητας θα περνούν στο εξής τα δημόσια έργα ώστε πριν την κύρια διαγωνιστική διαδικασία να έχουν ολοκληρωθεί οι πρόδρομες εργασίες (απαλλοτριώσεις, περιβαλλοντικές μελέτες κ.α), που έως σήμερα αποτελούν την ρίζα του κακού και προκαλούν μνημειώδεις καθυστερήσεις, εκτίναξη προϋπολογισμών και κακοτεχνίες.

Για το σκοπό αυτό θα υπάρχουν διαγωνισμοί σε δύο φάσεις κατά τους οποίους ο πρώτος θα αφορά τις πρόδρομες εργασίες και ο δεύτερος το κυρίως έργο.

Στο νέο νομοσχέδιο για τις αναθέσεις των δημοσίων έργων και μελετών που θέτει από σήμερα σε δημόσια διαβούλευση το υπουργείο Υποδομών, ύστερα από κυοφορία πάνω από ενός έτους, οι ανάδοχοι των έργων θα επιλέγονται με βάση το σύστημα της προσφοράς που προβλέπει τρία κριτήρια: την έκπτωση στο κόστος, στο χρόνο κατασκευής και στην επιμήκυνση και στην συντήρηση του έργου, γεγονός που προβλέπεται να λύσει τα χέρια του δημοσίου καθώς οι εργολάβοι θα «βαθμολογούνται» και με βάση τα χρόνια που εγγυώνται ότι θα επιδιορθώνουν βλάβες ή προβληματικά σημεία των έργων.

Η διάταξη αυτή αφορά έργα άνω των 5 εκατ. ευρώ καθώς για τα μικρότερα το κύριο κριτήριο θα είναι η χαμηλότερη οικονομική προσφορά.

Για να αποτραπούν φαινόμενα κακοδιαχείρισης μπαίνει αυστηρή παρακολούθηση από την Ανεξάρτητη Αρχή Προστασίας Ελέγχου (σ.σ θα συνεργάζεται με την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων που έχει επιβάλει η Τρόικα) στις τεχνικές εταιρείες που έχουν υποβάλλει εκπτώσεις άνω του 12%.

Θα απορρίπτονται επίσης ανακεφαλαιωτικοί πίνακες που εκτινάσσουν το κόστος των έργων εάν μέσα σε ένα τρίμηνο δεν έχει αποφανθεί η αρμόδια υπηρεσία ενώ θα μπορούν να συντάσσονται και αρνητικοί λογαριασμοί εάν διαπιστωθεί ότι οι πληρωμές δεν είναι συμβατές με τα έργα που έχουν γίνει.

«Προνόμια» πολεοδομίας αποκτά ο υπουργός

Αξιοσημείωτες είναι επιπλέον δύο διατάξεις. Η πρώτη προβλέπει ότι για τις απευθείας αναθέσεις μικρών συμβάσεων κυρίως για έργα χαμηλού προϋπολογισμού (έως 30.000 ευρώ για μελέτες και 15.000 για έργο) που εκτελούν οι ΟΤΑ, η επιλογή του μελετητή δεν θα γίνεται από το δήμο αλλά μετά από κλήρωση μεταξύ των ενδιαφερομένων εφόσον συντρέχουν λόγοι για επείγουσα ανάθεση.

Η δεύτερη αφορά ορισμένες «ενδιαφέρουσες» πολεοδομικές ρυθμίσεις. Το σχέδιο νόμου απαλλάσσει την κοινοπραξία της Νέας Οδού (κατασκευάζει το Αντίρριο –Γιάννενα και αναβαθμίζει το τμήμα από Μεταμόρφωση έως Σκάρφεια) από τα πρόστιμα των 22 εκ. ευρώ που έχει επιβάλλει η πολεοδομία Καπανδριτίου για σωρεία αυθαίρετων κατασκευών στο σταθμό διοδίων των Αφιδνών αλλά και σε άλλες κτιριακές εγκαταστάσεις.

Με την διάταξη της παραγράφου 10 της αιτιολογικής έκθεσης προβλέπεται ότι η έγκριση των μελετών εφαρμογής σταθμών διοδίων, Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών και Κέντρων Διοίκησης Αυτοκινητοδρόμων (π.χ Αφίδνες) επέχει θέσει οικοδομικής άδειας των εγκαταστάσεων με αποτέλεσμα οι κατασκευές αυτές να θεωρούνται νόμιμες.

Φυσικά για το θέμα έχει επιχειρηματολογήσει κατά καιρούς και η αρμόδια πολεοδομία επισημαίνοντας ότι τα έργα αυτά δεν ακολούθησαν νομότυπη διαδικασία αδειοδοτήσεων από αρχαιολογία, δασαρχεία κ.α

Το νομοσχέδιο για τα δημόσια έργα κοστολογεί τις ενστάσεις-ψωμοτύρι των κατασκευαστικών επιβάλλοντας παράβολο που θα επιστρέφεται όταν γίνονται αποδεκτές και δίνει επίσης «προνόμια» πολεοδομίας στον υπουργό Υποδομών. Ο τελευταίος θα μπορεί στο εξής κατά παρέκκλιση να εκδίδει οικοδομικές άδειες για έργα της ΕΡΓΑ-ΟΣΕ ΑΕ προκειμένου να επιταχύνει διαδικασίες κρίσιμων σιδηροδρομικών έργων.

Σπάνε οι μελέτες σε 4 κατηγορίες

Στον τομέα των μελετών καταργείται το πλαφόν του 20% στην έκπτωση και κατηγοριοποιούνται οι μελέτες σε τέσσερις ειδικές κατηγορίες που είναι τα κτιριακά, λιμενικά, συγκοινωνιακά και υδραυλικά έργα, με στόχο να συμπράττουν πολλά μελετητικά γραφεία μαζί. Οι μελέτες κατά την εκπόνησή τους θα παρακολουθούνται από επαγγελματία μελετητή ώστε να αποφευχθούν τα παρατράγουδα των ελλείψεων και κακοτεχνιών ενώ ο μελετητής του κάθε έργου θα συμμετέχει και στην ομάδα κατασκευής προκειμένου να βοηθήσει να ξεπεραστούν τυχόν προβλήματα κατά την πορεία υλοποίησης ενός έργου.

Τετάρτη, 9 Φεβρουαρίου 2011



ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ-ΤΣΑΚΩΝΑ
«Η ΓΑΛΑΡΙΑ»
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Σήμερα Παρασκευή 4/ Φλεβάρη στις 18:00μ.μ. ο πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, επισκέφθηκε τα γραφεία του Σωματείου μας στην Παναγοπούλα, όπου είχε συνάντηση με το Δ.Σ. του Σωματείου μας και τους εργαζόμενους.
Ενημερώθηκε για την πορεία του έργου και τις απολύσεις 70 εργαζομένων.
Δήλωσε την συμπαράσταση του στον δίκαιο αγώνα του Σωματείου στην VINCI, κατήγγειλε τις απολύσεις και το στημένο παιχνίδι του κράτους, των τραπεζών και των εταιρειών στις πλάτες των εργαζομένων.

Για την διοίκηση
Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Τσελεπής Θεόδωρος Λυμπέρης Γιώργος

─────────────────────────────────────────────────────
www.galaria2010.blogspot.com galaria2010@gmail.com 2610 960 826


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ και ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ
ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΜΥΝΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ (Ε.Β.Ο.–ΠΥΡ.ΚΑΛ.)–ΑΙΓΙΟΥ
Έδρα: Αίγιο, Γέφυρα Μεγανίτη Τηλ 2691069510 Τηλ Fax 2691060960
Αίγιο, 3/3/ 2011
Αρ. Πρωτ.: 271

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Οι εργαζόμενοι των ΕΑΣ (ΕΒΟ-ΠΥΡΚΑΛ) Αιγίου και το σωματείο μας καταγγέλλουμε την αποικιοκρατική, τρομοκρατική, παράνομη τακτική της γαλλικής εταιρείας VINCI που με την ανοχή και την κάλυψη της κυβέρνησης συνεχίζουν τις τρομοκρατικές απολύσεις, (33 απολύσεις πριν και 40 τώρα).

Τρομοκρατία – εκβιασμός – κινεζοποίηση, είναι το τρίπτυχο που ακολουθεί η VINCI και όλη η κοινοπραξία απειλώντας ότι θα σταματήσει το έργο που ο εργαζόμενος λαός συνεχίζει να πληρώνει ακριβά, για να θησαυρίζουν αυτοί.
Στόχος τους είναι:
• Να τα ξαναπάρουν!! μέσω των τραπεζών, μέσω των διοδίων, μέσω του κρατικού προϋπολογισμού, μέσω της εξαθλίωσης του μεροκάματου.
• Να αλλάξουν τις υπάρχουσες εργασιακές σχέσεις.
• Να επιβάλλουν την κινεζοποίηση των συλλογικών συμβάσεων και των εργασιακών μας δικαιωμάτων.
Είμαστε δίπλα σας. Είμαστε αλληλέγγυοι στον αγώνα σας.
Απαιτείται από κοινού τα σωματεία μας να δρομολογήσουν τον κοινό μας αγώνα, γιατί και μείς βρισκόμαστε σε κινητοποιήσεις.
Απαιτούμε:
ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΟΥΝ ΤΩΡΑ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ
- κανένας εργαζόμενος δεν περισσεύει,
- όχι στις αποικιοκρατικές συμβάσεις,
- όχι στα παιχνίδια και τους εκβιασμούς.
Το έργο να συνεχιστεί με τους ίδιους εργαζόμενους και τις ίδιες
εργασιακές σχέσεις.
Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΠΛΟ ΜΑΣ,
ΜΕ ΤΟΝ ΕΝΩΜΕΝΟ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ ΘΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ

Για το Δ.Σ.
Η Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Ουρανία Μπίρμπα Γιώργος Σπυρούλιας

ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗ

ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β' ΠΕΙΡΑΙΑ
ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων
Και την κα Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης

ΘΕΜΑ: Η κοινοπραξία «ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΥΣ» συνεχίζει ανενόχλητη, παρά τις αποφάσεις των ελεγκτικών μηχανισμών, να παραβιάζει την εργατική νομοθεσία! Η κυβέρνηση κάνει τα «στραβά μάτια»

Σύμφωνα με καταγγελίες των εργαζομένων, η κοινοπραξία «ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΥΣ», η οποία έχει αναλάβει την κατασκευή του έργου «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ», δηλαδή την κατασκευή της νέας εθνικής οδού Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα, συνεχίζει, παρά τις αποφάσεις των ελεγκτικών μηχανισμών, να παραβιάζει την εργατική νομοθεσία.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία VINCI (μέλος της κοινοπραξίας), είχε προχωρήσει σε 28 παράνομες απολύσεις καταπατώντας ακόμα και το όριο των νόμιμων απολύσεων του 5%, αρνούμενη κάθε επίσημη ενημέρωση και διαβούλευση με το σωματείο «ΓΑΛΑΡΙΑ», το μοναδικό σωματείο στην Ολυμπία οδό.
Το τμήμα κοινωνικής επιθεώρησης Αχαϊας, στην οποία προσέφυγε το σωματείο, στην απάντησή του με το υπ’αριθμ. 3260/17-01-2011 αναφέρει ότι η εταιρεία έχει παραβεί τις διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας και θεωρεί ότι οι «ομαδικές απολύσεις που γίνονται κατά παράβαση του νόμου είναι άκυρες».
Η διοίκηση της εταιρείας, παρά την απόφαση της επιθεώρησης εργασίας, επικαλέσθηκε «ειδικούς λόγους» για την μη τήρηση του ορίου και ανακοίνωσε κυνικά στη διοίκηση του σωματείου ότι θα προχωρήσει άμεσα σε 40 νέες απολύσεις, αγνοώντας προκλητικά τις διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας. Επιπλέον, διαμήνυσε στους εργαζόμενους ότι σύντομα θα ακολουθήσουν και άλλες απολύσεις.
Το σωματείο «ΓΑΛΑΡΙΑ», αντέδρασε άμεσα και προχώρησε σε στάσεις εργασίας, ζητώντας από την εταιρεία να ανακαλέσει τις απολύσεις και να μην προχωρήσει σε νέες.
Οι ενέργειες αυτές της εταιρείας VINCI έχουν προκαλέσει την αντίδραση της ΓΣΕΕ, της ομοσπονδίας μετάλλου (ΠΟΕΜ), του Εργατικού Κέντρου Πατρών και του Εργατικού Κέντρου Αιγίου που εκφράζουν την συμπαράστασή τους στον αγώνα των εργαζομένων και καλούν την κοινοπραξία να ανακαλέσει τις απολύσεις και να μην προχωρήσει σε νέες.
Επειδή η κυβέρνηση δεν μπορεί να κάνει τα «στραβά μάτια» κοιτώντας μόνο προς την πλευρά των εργαζομένων αν τηρούν την ισχύουσα νομοθεσία και αφήνοντας ασύδοτη την εργοδοσία.
Επειδή η κυβέρνηση με την πρακτική της έχει δείξει ότι επεμβαίνει ταχύτατα και με πυγμή, όταν οι εργαζόμενοι αγωνίζονται για δίκαια αιτήματά τους αμφισβητώντας την πολιτική της, εφαρμόζοντας ακόμα και το αντισυνταγματικό μέτρο της επιστράτευσης.
Επειδή οι εργοδότες δεν είναι υπεράνω της ισχύουσας νομοθεσίας.


Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί

1. Ποιες πρωτοβουλίες πρόκειται να αναλάβουν προκειμένου να ανακληθούν οι απολύσεις των 28 εργαζομένων από την εταιρεία και να μην προχωρήσει σε νέες; Θα επιτρέψουν στην εταιρεία να συνεχίζει να παραβιάζει την εργατική νομοθεσία; Αν ναι τι μέτρα θα ληφθούν ενάντια στην εταιρεία;
2. Σε ποιες ενέργειες θα προβούν έτσι ώστε να διασφαλιστεί η απασχόληση του συνόλου των εργαζομένων και να υπάρξει άμεση καταβολή των δεδουλευμένων αποδοχών τους αλλά και προάσπιση όλων των νόμιμων δικαιωμάτων τους;
3. Τι άμεσα μέτρα προτίθενται να πάρουν, ώστε να συμμορφωθεί η κοινοπραξία με την ισχύουσα νομοθεσία;




Ο ερωτών βουλευτής



Λαφαζάνης Παναγιώτης