Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2011

Ελευθεροτυπία, Σάββατο 5 Φεβρουαρίου २०११ από ΧΑΡΑ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ

ΥΠΕΡΒΑΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ, ΔΙΟΔΙΑ ΕΚΤΙΝΑΞΑΝ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ ΤΩΝ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΩΝ
Ελλάδα, ο παράδεισος του εργολάβου
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ

Δρόμοι στρωμένοι με ευρώ, βεβαίως για τους εργολάβους, αποδεικνύονται οι αυτοκινητόδρομοι, είτε κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης είτε ως κλασικά δημόσια έργα.

Διόδια για την πρώτη κατηγορία, υπερβάσεις και συμπληρωματικές συμβάσεις για τη δεύτερη, αποδεικνύουν απλώς ότι «μονά-ζυγά» είναι οι κερδισμένοι, αλλά και... διαμαρτυρόμενοι. Την Τρίτη οι ανάδοχοι και των πέντε αυτοκινητόδρομων έχουν προαναγγείλει συνέντευξη Τύπου για να πουν και επίσημα ότι τα έργα δεν βγαίνουν!

ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Αθηνών-Πατρών-Πύργου-Τσακώνας. Με «ζεστό» χρήμα 153 εκατ. ευρώ, που αντιπροσωπεύει μόλις το 7% του προϋπολογισμού των έργων, η κοινοπραξία «Ολυμπία Οδός» θα έχει την εκμετάλλευση των διοδίων ώς το 2037. Στο μεγάλο έργο των 2,2 δισ. ευρώ, οι κατασκευαστές έχουν επίσης αναλάβει να καλύψουν και το 41% του κόστους με δάνεια, που πρέπει να αποπληρώσουν. Ωστόσο, η ίδια η σύμβαση του 2007 ομολογεί ότι ο αυτοκινητόδρομος θα έχει ουσιαστικά αποσβεστεί ώς το 2022 και επί 15 χρόνια το Δημόσιο εν γνώσει του τον παραχωρεί στους ιδιώτες, οι οποίοι θα έχουν την ευθύνη της συντήρησης και θα καταθέτουν στα κρατικά ταμεία έως και το 93% των εσόδων από τα διόδια.

Η «συνταγή», βεβαίως με παραλλαγές, είναι δοκιμασμένη στη χώρα μας τη δεκαετία του '90, όταν επανήλθε το σύστημα μελέτη-κατασκευή-χρηματοδότηση-παραχώρηση και ξεκίνησαν τα λεγόμενα συγχρηματοδοτούμενα μεγάλα έργα. Το πρώτο πακέτο περιλάμβανε την Αττική οδό, τη ζεύξη Ρίου-Αντιρρίου και το νέο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Στους αρχικούς σχεδιασμούς είχε περιληφθεί και το μετρό Θεσσαλονίκης, όμως στην πορεία αποδείχθηκε ότι το έργο δεν ήταν ανταποδοτικό και οι τράπεζες δεν ήταν διατεθειμένες να το χρηματοδοτήσουν. Δεν ήταν δύσκολο να βρεθούν αφορμές για να ακυρωθεί ο διαγωνισμός, ευτυχώς χωρίς επιβάρυνση για το Δημόσιο.

Ανάλογη διαδικασία ακολουθήθηκε και το 2009, αυτή τη φορά με την υποθαλάσσια αρτηρία της Θεσσαλονίκης, που είχε περιληφθεί στο δεύτερο πακέτο μαζί με τους πέντε αυτοκινητόδρομους. Το έργο αποδείχθηκε ασύμφορο και ακυρώθηκε μετά τη γνωμοδότηση της αρχαιολογικής υπηρεσίας, που όμως εκδόθηκε μετά την υπογραφή της σύμβασης. Βεβαίως δεν έχασε ο ανάδοχος του έργου των 480 εκατ. ευρώ, που ζήτησε λύση της σύμβασης με υπαιτιότητα του Δημοσίου και διεκδίκησε αποζημίωση ύψους 400 εκατ. ευρώ. Προσέφυγε στη Δικαιοσύνη και εξασφάλισε αποζημίωση ύψους 68 εκατ. ευρώ για προετοιμασίες που είχε κάνει. Να σημειωθεί ότι αν προχωρούσε η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου η δημόσια συμμετοχή θα ήταν 90 εκατ. ευρώ. Με άλλα λόγια, οι Ελληνες φορολογούμενοι πλήρωσαν πανάκριβα για ένα έργο που δεν έγινε. Μάλιστα οι εργολάβοι έχουν προσφύγει στη διαιτησία γιατί θεωρούν ότι το ποσό που τους επιδικάστηκε είναι μικρό!

ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Ενδεικτική είναι η περίπτωση της Αττικής οδού. Τα έργα ξεκίνησαν το 1994 με προϋπολογισμό 426 δισ. δραχμές (σ.σ. εκείνη την εποχή δεν υπήρχε στον ορίζοντα ευρώ και βεβαίως δεν είχε οριστεί η ισοτιμία του με τη δραχμή), αλλά στην πορεία ανέκυψαν και τα... απρόβλεπτα που στοίχισαν στους φορολογουμένους επιπλέον 549 δισ. δραχμές, δηλαδή άλλη μία Αττική οδό! Ιδιαίτερα στην Περιφερειακή Υμηττού, έπειτα από προσφυγές στο ΣτΕ, που αποδείχθηκαν η «χαρά του εργολάβου», διατέθηκαν για έργα προστασίας του περιβάλλοντος 195 δισ. δραχμές, έναντι 19 που προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός. Το 2004, που παραδόθηκε το τελευταίο κομμάτι του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της πρωτεύουσας, το κόστος έφτασε στο 1,23 δισ. ευρώ.

Ο χρόνος παραχώρησης της Αττικής οδού, με βάση τη σύμβαση, λήγει τον Σεπτέμβριο του 2024. Υπάρχει ωστόσο πρόβλεψη ότι θα περιέλθει στο Δημόσιο νωρίτερα όταν οι κατασκευαστές πετύχουν απόδοση 11,6% των ιδίων κεφαλαίων, που ανέρχονται σε 174 εκατ. ευρώ. Οι μέσοι κυκλοφοριακοί φόρτοι, ακόμα και το 2010 με την οικονομική κρίση στο φόρτε της, διαμορφώθηκαν στις 281.329 διελεύσεις την ημέρα, έναντι 243.714 που είχαν προβλεφθεί από τη μελέτη. Ο ετήσιος τζίρος, με στοιχεία που μας έδωσε η κοινοπραξία, ξεπερνά τα 226 εκατ. ευρώ, ενώ τα έξοδα συντήρησης και λειτουργίας υπολογίζονται σε 89,3 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι ο αυτοκινητόδρομος παραμένει ιδιαίτερα κερδοφόρος και ενισχύει την εκτίμηση ορισμένων ότι έχει μειωθεί ο χρόνος παραχώρησης κατά 2 έως και 3 χρόνια. Γι' αυτόν τον λόγο οι εργολάβοι προσφέρουν από χρόνια εκπτωτικά προγράμματα για τους κατόχους ηλεκτρονικών συσκευών, του λεγόμενου e-pass, που χρησιμοποιούν 395.000 οδηγοί. Επιπλέον δεν τηρούνται οι αυξήσεις που προβλέπονται στη σύμβαση για τις τιμές των διοδίων. Είναι ενδεικτικό ότι στα Ι.Χ. η τιμή χωρίς έκπτωση διατηρείται στα 2,8 ευρώ, ενώ θα έπρεπε να διαμορφωθεί γύρω στα 3,7 ευρώ.

ΖΕΥΞΗ ΡΙΟΥ-ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ Η πρώτη -στα νεότερα χρονικά, γιατί έχουν προηγηθεί συμβάσεις με την Ούλεν για το δίκτυο ύδρευσης, την Πάουερ για τον φωτισμό κ.λπ.- σύμβαση παραχώρησης αφορά τη ζεύξη Ρίου-Αντιρρίου, που υλοποιήθηκε από κοινοπραξία ελληνικών και κυρίως γαλλικών συμφερόντων. Το κόστος της επένδυσης έφτασε τα 740 εκατ. ευρώ, όπως προέβλεπε η σύμβαση, από τα οποία τα ίδια κεφάλαια της κοινοπραξίας ήταν 10% και το 50% τραπεζικά δάνεια με κρατική εγγύηση. Η παραχώρηση διαρκεί ώς το 2039, προβλέπεται όμως ότι το έργο θα περιέλθει νωρίτερα στο Δημόσιο αν οι εργολάβοι εξασφαλίσουν απόδοση 11,5% επί των ιδίων κεφαλαίων τους. Οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας στους οποίους απευθύνθηκε η «Ε» ήταν ιδιαίτερα φειδωλοί σε στοιχεία. Μας είπαν ότι από την αρχή η κίνηση ήταν χαμηλότερη από την αναμενόμενη και γι' αυτό οδηγήθηκαν σε εκπτωτικά πακέτα για τους συχνούς χρήστες της γέφυρας. Μας ανέφεραν ότι η ημερήσια κυκλοφορία διαμορφώνεται στις 12 με 13 χιλιάδες διελεύσεις και ο μέσος ετήσιος τζίρος ανέρχεται σε 48 εκατ. ευρώ. Δεν μας έδωσαν πληροφορίες για τα καθαρά έσοδα, απλώς μας ενημέρωσαν ότι είναι σημαντικό το κόστος συντήρησης της γέφυρας.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΠΑΤΩΝ Πιο σύνθετη είναι η περίπτωση του αεροδρομίου στα Σπάτα, που λειτούργησε τον Μάρτιο του 2001 και υλοποιήθηκε με σύμβαση παραχώρησης συνολικού ύψους 685 δισ. δραχμών. Από το ποσό αυτό τα 78 δισ. δραχμές προήλθαν από το λεγόμενο «σπατόσημο», ενώ το Δημόσιο κατέβαλε από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και κοινοτικά προγράμματα επιπλέον 44 δισ. δραχμές. Σε 370 δισ. δραχμές ανήλθε το δάνειο-μαμούθ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Στην εταιρεία λειτουργίας του αεροδρομίου το Δημόσιο μετέχει με 55%, ενώ το υπόλοιπο ανήκει στο επενδυτικό σχήμα στο οποίο κυριαρχούν γερμανικές εταιρείες. Ανάλογη είναι και η κατανομή στα κέρδη, που παρά τη διεθνή κρίση καταγράφουν άνοδο και το 2009 διαμορφώθηκαν στα 264 εκατ. ευρώ, έναντι 149 εκατ. την προηγούμενη χρονιά.

ΜΕΤΡΟ Αλλά και στα κλασικά δημόσια έργα οι εργολάβοι δεν χάνουν. Ενδεικτική είναι η περίπτωση του βασικού έργου του Μετρό, των γραμμών Εθνική Αμυνα-Σύνταγμα και Σύνταγμα-Δάφνη, που εγκαινιάστηκαν τον Ιανουάριο του 2000. Το αρχικό κόστος ήταν 185 δισ. δραχμές που το 1994 με τις συμπληρωματικές συμβάσεις... εκτροχιάστηκαν στα 506,5 δισ. για να καλυφθούν τα κενά της σύμβασης-κουρελού, όπως έλεγε η τότε κυβέρνηση, ενώ η Ν.Δ. έκανε λόγο για «καύσιμα στον μετροπόντικα». Στη συνέχεια ήρθαν τα... απρόβλεπτα που διαμόρφωσαν το κόστος στα 711 δισ. δραχμές.

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Οι συμπληρωματικές συμβάσεις και οι υπερβάσεις των αρχικών κοστολογίων ήταν κανόνας για τον βασικό άξονα της Εγνατίας. Ο αυτοκινητόδρομος των 670 χλμ., που ενώνει την Αλεξανδρούπολη με την Ηγουμενίτσα, ξεκίνησε να κατασκευάζεται από το 1995 και με το ελληνικότατο «βλέποντας και δίνοντας». Οι μελέτες αποδείχθηκαν ελλιπείς και χρειάστηκε να γίνουν αλλαγές επί αλλαγών. Το έργο ολοκληρώθηκε το 2009 με κόστος 6 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 2,24 δισ. εξασφαλίστηκαν μέσω δανεισμού του Δημοσίου. Εξαίρεση αποτέλεσαν ορισμένα τμήματα στην Ηπειρο που δόθηκαν στην κυκλοφορία τον περασμένο χρόνο. Ακόμη και σήμερα κατασκευάζεται ένα μικρό κομμάτι όπου παρουσιάστηκαν έντονα γεωλογικά φαινόμενα.

Κοινός παρονομαστής το θεσμικό πλαίσιο, που κατοχυρώνει στην ουσία τους εργολάβους και χάρη στη νομική υποστήριξη που διαθέτουν «στριμώχνουν» το Δημόσιο. Με τη διατησία και το μπαράζ προσφυγών έχουν τη δυνατότητα να κερδίζουν σοβαρές αποζημιώσεις, ενώ ακόμα και να κηρυχθούν έκπτωτοι χαμένοι είναι οι φορολογούμενοι και τα έργα. *

12 ΦΟΡΕΣ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΟΙ

Πληρώνουμε μέχρι 65 εκατ. ? το χιλιόμετρο όταν η Ισπανία με ίδιο γεωγραφικό ανάγλυφο πληρώνει 12 φορές λιγότερο

ΜΟΝΑ-ΖΥΓΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ

Είτε κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης είτε ως κλασικά δημόσια έργα οι σίγουρα κερδισμένοι είναι οι εργολάβοι

Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2011

Ο ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ ΣΤΟ ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ-ΤΣΑΚΩΝΑ
«Η ΓΑΛΑΡΙΑ»


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σήμερα Παρασκευή 4/ Φλεβάρη στις 18:00μ.μ. ο πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, θα επισκεφθεί τα γραφεία του Σωματείου μας στην Παναγοπούλα, όπου θα έχει συνάντηση με το Δ.Σ. του Σωματείου μας και τους εργαζόμενους.





























─────────────────────────────────────────────────────
www.galaria2010.blogspot.com galaria2010@gmail.com 2610 960 826

Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2011

Είμαι ένας φτωχός και μόνος απολυμένος

Είμαι ένας φτωχός και μόνος απολυμένος

«Εργάστηκα σκληρά καιρό τώρα σε ένα έργο που ανέλαβαν να φτιάξουν ελληνικές και ξένες εταιρείες. Είπαν πως είναι το πιο σημαντικό έργο για την Δυτική Ελλάδα. Δούλεψα με το κεφάλι κάτω μέσα στις γαλαρίες χωρίς να βλέπω το φως του ήλιου για 10 ώρες τη μέρα. Αναγκάστηκα να κάνω χίλιες δυο δουλειές για να μην με διώξουν. Έμπαινα με το ζόρι στην γαλαρία πριν ακόμη καθαρίσει η ατμόσφαιρα για να μην με διώξουν. Ανέχθηκα τον χλευασμό και τις απειλές για να μην με διώξουν. Ανέχθηκα να τρώω το κολατσιό μου στο πόδι μέσα στην τρύπα για να μην με διώξουν. Φοβόμουν να απεργήσω για να μην με διώξουν.

Χθες έμαθα πως οι τράπεζες που θέλουν να μου πάρουν το σπίτι γιατί καθυστέρησα τις δόσεις του δανείου σταματούν παράνομα να βάζουν λεφτά στο έργο. Έμαθα ακόμη πως οι εταιρείες που φτιάχνουν το έργο βάζουν ψίχουλα και πληρώνονται από τα διόδια. Το κράτος με κάλεσε να πληρώνω διόδια και να μην είμαι τζαμπαζής γιατί αλλιώς θα σταματήσουν τα έργα. Άρχισα να πληρώνω γιατί φοβήθηκα μην σταματήσει το έργο και με διώξουν.

Τα Χριστούγεννα έδιωξαν 30 συναδέλφους μου. Δεν φώναξα γιατί δεν ήμουν μέσα σε αυτούς. Αναγκάστηκαν είπαν να τους διώξουν αλλά αν ξαναρχίσει το έργο θα τους προτιμήσουν. Βέβαια ποτέ ως τώρα δεν ξαναπήραν κάποιον πίσω στη δουλειά.

Μετά τις απολύσεις έκανα όλο και πιο πολλές δουλειές γιατί φοβόμουν να μην με διώξουν. Περισσότερη κούραση περισσότερο άγχος και λίγες κουβέντες. Μόνο φήμες για κλείσιμο του έργου και περισσότερες απολύσεις. Έκανα πως δεν άκουγα γιατί φοβόμουν πως θα με απολύσουν και άντε να ξαναβρείς δουλειά.

Σήμερα με απέλυσαν μαζί με άλλους 40 συναδέλφους. Θα μας απολύσουν όλους είπαν Επιτέλους μου έφυγε ο φόβος.

Μα νιώθω οργή. Για το κράτος που δεν έκανε τίποτα για να μην απολυθώ. Οργή για τις τράπεζες που σταμάτησαν με το έτσι θέλω να βάζουν τα λεφτά και τώρα θα μου πάρουν το σπίτι. Για τις εταιρείες που φτιάχνουν το έργο τζάμπα και με πετούν στο δρόμο γιατί εκβιάζουν για περισσότερα.
Τώρα ήρθε η ώρα να προκαλέσω εγώ τον φόβο. Να σταματήσουν να απολύουν, να ξαναγυρίσουμε όλοι στις δουλειές μας και να τελειώσει ο δρόμος για να μην σκοτώνονται άνθρωποι οδηγώντας.
Δεν είμαι μόνος. Είμαστε πολλοί και θα νικήσουμε γιατί έχουμε το δίκιο με το μέρος μας. Τελικά ο φόβος δεν ήταν και ο καλύτερος σύμμαχος.»

Ένας από τους 70 απολυμένους της VINCI στον βωμό του κέρδους. Πρώην φοβισμένος και νυν οργισμένος.

ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΑ 3/ΦΛΕΒΑΡΗ/2011

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ-ΤΣΑΚΩΝΑ
«Η ΓΑΛΑΡΙΑ»
ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΑ 3/ΦΛΕΒΑΡΗ/2011

Με αφορμή την αυθαίρετη απόλυση από την εταιρεία 70 συναδέλφων μας, και την απειλή νέων απολύσεων, εμείς, οι εργαζόμενοι στην Γαλλική κατασκευαστική εταιρεία VINCI
Απεργούμε και Καταγγέλλουμε :

- Τις κυβερνήσεις που χρόνια τώρα παραδίδουν τα δημόσια έργα στις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες που δίχως κόστος ουσιαστικά θησαυρίζουν στις πλάτες του ελληνικού λαού. Που χρόνια τώρα ανέχονται τις τόσες παραβάσεις των κατασκευαστικών εταιρειών. Που χρόνια τώρα έχουν αδρανοποιήσει όλους τους ελεγκτικούς μηχανισμούς. Που χρόνια τώρα δολοφονούν έλληνες οδηγούς σε δρόμους καρμανιόλες. Που χρόνια τώρα εισπράττουν παράνομα διόδια από δρόμους που δεν φτιάχνονται ή δεν συντηρούνται. Την κυβέρνηση που ισοπέδωσε τα εργασιακά μας δικαιώματα με πρόσχημα το μνημόνιο
- Τις κατασκευαστικές εταιρείες ελληνικές και ξένες που δολοφονούν εργαζόμενους και μετά τα ονομάζουν εργατικά ατυχήματα. Που θησαυρίζουν από έργα που πληρώνουμε οι έλληνες φορολογούμενοι. Που δεν σέβονται το περιβάλλον και δρουν ανενόχλητες μπροστά στο κέρδος. Που δεν σέβονται τα εργασιακά δικαιώματα, την συνδικαλιστική δράση, τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας των εργαζομένων.
- Τις τράπεζες που αφού πρώτα έπνιξαν τον ελληνικό λαό στα χρέη σταματούν την χρηματοδότηση του έργου θεωρώντας το επισφαλές.
- Την ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ που αποφάσισε να εκβιάσει την κυβέρνηση για μεγαλύτερα κέρδη πετώντας στον δρόμο τους εργαζόμενους του έργου. Που θέλει να στήσει και άλλους σταθμούς διοδίων
-Την εταιρεία VINCI που απέλυσε παράνομα 70 συναδέλφους μας καταπατώντας ακόμα και το όριο των νόμιμων απολύσεων του 5%

Απαιτούμε:
- Από το κράτος, τις τράπεζες και την κοινοπραξία να σταματήσουν να παίζουν παιχνίδια στις πλάτες των εργαζομένων.
- Να συνεχιστεί κανονικά το έργο που είναι σημαντικότατο για όλη την Ελλάδα
- Να μην απολυθεί κανείς εργαζόμενος
- Να επαναπροσληφθούν όλοι οι συνάδελφοι μας που απολύθηκαν παράνομα
- Να τηρηθούν οι κανόνες υγιεινής και ασφάλειας των εργαζομένων.
- Να τηρηθούν οι νόμοι και να υπάρξει σεβασμός στο περιβάλλον.
- Να σταματήσουν οι εκβιασμοί και η τρομοκρατία των εργαζομένων
- Να υπάρξει σεβασμός στην συνδικαλιστική ελευθερία των εργαζομένων.
- Nα μην ισχύσουν οι ατομικές ή επιχειρησιακές συμβάσεις έναντι των κλαδικών
- Να μην υπογραφεί καμία απόλυση από τους συναδέλφους.









─────────────────────────────────────────────────────
www.galaria2010.blogspot.com galaria2010@gmail.com FAX 2610 960 826

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ Του Γιωργου Λιαλιου

Απολύσεις στην Ολυμπία Οδό, ως μέσο πίεσης
Του Γιωργου Λιαλιου

Πίεση μέσω απολύσεων ασκούν στο υπουργείο Υποδομών οι κατασκευαστικές εταιρείες, προκειμένου να προχωρήσει ταχύτερα η επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης. Η εταιρεία Vinci προχώρησε τη Δευτέρα στην απόλυση 40 εργαζομένων στην κατασκευή της Εθνικής Οδού Κορίνθου - Πατρών, γεγονός που επιβεβαίωσε χθες η κοινοπραξία Ολυμπία Οδός. Οι απολύσεις προκάλεσαν την αντίδραση του σωματείου των εργαζομένων στον άξονα, που προκήρυξε για αύριο 24ωρη απεργία, αλλά και του υπουργείου Υποδομών, που κάλεσε παραχωρησιούχους και τράπεζες να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

Η κατασκευαστική εταιρεία Vinci προχώρησε προχθές στην απόλυση ακόμα 40 εργαζομένων (είχαν προηγηθεί 30 απολύσεις τον Δεκέμβριο). Η Vinci είναι η μία από τις έξι εταιρείες που συμμετέχουν στην κοινοπραξία που έχει αναλάβει το κατασκευαστικό κομμάτι της Ολυμπίας Οδού (οι άλλες τέσσερις είναι η Hochtief, J & P ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ, ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και ΑΘΗΝΑ). «Στα έργα της Vinci, που έχει αναλάβει το τμήμα Πάτρας - Αιγίου έχουν απομείνει, μετά τις απολύσεις, 320 εργαζόμενοι», λέει ο πρόεδρος του Σωματείου «Η Γαλαρία», κ. Θοδ. Τσελεπής. «Μας ενημέρωσαν ότι δεν μπορούν να συνεχίσουν τα έργα με αυτές τις συνθήκες και πως πρόθεσή τους είναι να προχωρήσουν και σε νέες απολύσεις». Αντιδρώντας, το σωματείο προκήρυξε για αύριο Πέμπτη 24ωρη απεργία, ενώ ζήτησε συνάντηση με το υπουργείο Υποδομών.

Τις απολύσεις επιβεβαίωσε χθες η κοινοπραξία Ολυμπία Οδός, η πρώτη που τοποθετείται δημόσια στο πρόβλημα που έχει ανακύψει στην υλοποίηση των οδικών έργων με συμβάσεις παραχώρησης. «Εκφράζουμε την ανησυχία και τη λύπη μας για τις απολύσεις εργαζομένων στις οποίες υποχρεώθηκε να προχωρήσει η εταιρεία Vinci Grand Projets που εργάζεται για λογαριασμό μας», αναφέρει σε χθεσινή της ανακοίνωση. «Καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια ώστε η προσωρινή διακοπή χρηματοδότησης του έργου που εμφανίστηκε να λυθεί και οι λόγοι που την προκάλεσαν να αρθούν ολοκληρωτικά στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης που βρίσκεται σε εξέλιξη με το ελληνικό Δημόσιο και τις δανείστριες τράπεζες, στο αμέσως επόμενο διάστημα». Συνολικά στην ανακατασκευή της Εθνικής Οδού Ελευσίνας - Κορίνθου - Πάτρας - Πύργου απασχολούνται σήμερα περίπου 2.200 άτομα.

Αντίδραση υπουργείου

Η ανακοίνωση της Ολυμπίας Οδού προκάλεσε την έντονη αντίδραση του υπουργείου Υποδομών. «Οι τράπεζες δεν έχουν κανέναν λόγο να σταματήσουν τη χρηματοδότηση των έργων», ανέφερε χθες από το βήμα της Βουλής ο υφυπουργός Δημοσίων Εργων κ. Γιάννης Μαγκριώτης. «Το Δημόσιο καταβάλλει τη χρηματοδοτική συμβολή του, έχει λύσει το πρόβλημα των απαλλοτριώσεων και η επιστροφή του ΦΠΑ γίνεται μέσα στις συμβατικές προθεσμίες. Τους καλούμε να αναλάβουν τις ευθύνες τους, όπως τις ανέλαβε το Δημόσιο».

Η αναστολή στην καταβολή των δόσεων των δανείων, στην οποία προχώρησαν το τελευταίο διάστημα οι τράπεζες οδηγεί και άλλες κοινοπραξίες να προετοιμάζουν το έδαφος για απολύσεις. Την προηγούμενη εβδομάδα, οι εταιρείες που έχουν αναλάβει το κατασκευαστικό κομμάτι της Ιόνιας Οδού (Αντίρριο- Ιωάννινα) προειδοποίησαν την παραχωρησιούχο κοινοπραξία Νέα Οδό για την πιθανότητα να προχωρήσουν σε παύση των εργασιών.

ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ της Μαριάννας Τζάννε

Με μαζικές απολύσεις απειλεί η Vinci

01/02/2011 06:00
4 Εκτύπωση Αποστολή Μικρότερη γραμματοσειρά Μεγαλύτερη γραμματοσειρά Αρχικό μέγεθος γραμματοσειράς Επιλέξτε τόπο κοινωνικής δικτύωσης για να μοιραστείτε την είδηση .
http://img.protothema.gr/ECE7BA7A08DBC2BF47EE931582F971E6.jpg Την ώρα που τα διόδια τραβούν την ανηφόρα και η κυβέρνηση πασχίζει να τα «ψαλιδίσει», θέλοντας να αποκαταστήσει μια κοινωνική αδικία, οι εργολάβοι των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων ετοιμάζουν μαζικές απολύσεις, βάζοντας το μαχαίρι στην θηλιά των εργαζομένων.

Σαράντα άτομα από το εργοτάξιο στο Δρέπανο τελούν υπό απόλυση στο δρόμο καρμανιόλα της Κορίνθου-Πατρών ενώ άλλες 28 απολύσεις που είχαν ανακοινωθεί από το περασμένο Δεκέμβριο από την Vinci, φρέναρε ως παράνομες η Επιθεώρηση Εργασίας Αχαΐας με έγγραφό της στις 17 Ιανουαρίου.

Το νέο γενναίο «haircut» προσωπικού ξεκίνησε η Γαλλική Vinci, που μαζί με τις Hochtief, J&P Αβαξ, Άκτωρ Παραχωρήσεις και ΓΕΚ-Τέρνα, κατασκευάζουν το πιο προβληματικό έργο της Πελοποννήσου και ένα από τα πιο επικίνδυνα σημεία του εθνικού οδικού δικτύου, απασχολώντας συνολικά 2.800 άτομα.

Σύμφωνα με στελέχη της κοινοπραξίας, εδώ και δύο μήνες οι τράπεζες έχουν σταματήσει την χρηματοδότηση του έργου εξαιτίας των δυσκολιών που αντιμετωπίζει στον τομέα των απαλλοτριώσεων αλλά και των αποφάσεων της Κομισιόν και του ΣτΕ, οι οποίες ανατρέπουν την χάραξη στην περιοχή του Καϊάφα και των Βραχνέικων.

Εξαιτίας της παύσης πληρωμών τα περίπου δέκα εργοτάξια του έργου σύμφωνα με την εταιρεία, υπολειτουργούν αν και κατά τους εργαζόμενους έχουν παγώσει οι εργασίες. Το σωματείο των εργαζομένων καταγγέλλει «εργοδοτική τρομοκρατία» από την κοινοπραξία του έργου, εκβιασμούς και απειλές, μη καταβολή επιδομάτων και δεκάδες απολύσεις, μη τήρηση υγιεινής και κανόνων ασφαλείας με αποτέλεσμα συχνά εργατικά ατυχήματα.

Κατηγορούν επίσης την Vinci για παράνομη αξιοποίηση εργαζομένων χωρίς να έχουν την κατάλληλη ειδικότητα (δίπλωμα, ανάλογη εμπειρία κ.α), κατάργηση του δικαιώματος του συνδικαλισμού και προσπάθεια αλλαγής των συμβάσεων με στόχο την πληρωμή χαμηλότερων μισθών. Σύμφωνα με το σωματείο η «Γαλαρία» από θαύμα σώθηκε ένας τεχνίτης οικοδόμος που εργαζόταν παράνομα ως ηλεκτροσυγκολλητής και το όχημά του ανατράπηκε.

Οι τράπεζες παγώνουν την χρηματοδότηση γιατί θεωρούν το έργο επισφαλές, αναφέρει το σωματείο εργαζομένων η «Γαλαρία» που χθες έκανε τρίωρη στάση εργασίας ενώ ο βουλευτής της Δημοκρατικής Αριστεράς κ. Νίκος Τσούκαλης μιλώντας πρόσφατα στην βουλή σημείωνε ότι η κοινοπραξία απειλεί με 1.000 απολύσεις εκβιάζοντας την κυβέρνηση με σταμάτημα του έργου εάν δεν λυθεί μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου το θέμα της χρηματοδότησης. Υπάρχουν μάλιστα πληροφορίες που αναφέρουν ότι η γαλλική Vinci απειλεί ακόμη και με αποχώρησή της από την Ελλάδα.

«Είναι αδύνατο να παραμένει στη θέση του το προσωπικό όταν η εταιρεία αντιμετωπίζει θέματα ρευστότητας» εξηγεί στέλεχος της κοινοπραξίας που υπογραμμίζει ότι οι εργασίες έχουν αποδυναμωθεί εξαιτίας των προβλημάτων του έργου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στα τέλη του χρόνου η ΑΕΓΕΚ προχώρησε στην απόλυση 37 εργαζομένων από το μετρό της Θεσσαλονίκης, λόγω της αναδιάρθρωσης των εργοταξίων της.

Αναρτήθηκε από ΝΙΚΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΧΑΪΑΣ

Επίσκεψη Τσούκαλη Σταυρόπουλου στο εργοτάξιο της «Ολυμπίας οδού» στο Δρέπανο

Τους εργαζόμενους στην εταιρία Vinci, που κατασκευάζει την “Ολυμπία οδό” επισκέφτηκε ο Βουλευτής Αχαΐας της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκος Τσούκαλης κατά τη διάρκεια της συγκέντρωσης διαμαρτυρίας που πραγματοποίησαν τη Δευτέρα, έξω από το εργοτάξιο στο Δρέπανο.


Ο κ. Τσούκαλης που συνοδευόταν από τον περιφερειακό σύμβουλο της Δημοκρατικής Οικολογικής Ανασύνθεσης κ. Χρήστο Σταυρόπουλο, εξέφρασε την αλληλεγγύη του στον αγώνα των εργαζομένων και ζήτησε να σταματήσουν οι απολύσεις, να επαναπροσληφθούν όσοι απολύθηκαν και να συνεχιστεί το έργο κανονικά. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης έγινε προσπάθεια συνάντησης με εκπροσώπους της εργοδοσίας η οποία τελικά δεν κατέστη δυνατή λόγω ακατανόητης και εσπευσμένης αποχώρησης του Διευθυντή του εργοταξίου.


Ο κ. Τσούκαλης πρότεινε στον πρόεδρο του Σωματείου «Γαλαρία» όσο και στους εκπροσώπους των Εργατικών Κέντρων Πάτρας και Αιγίου (και ήδη έχει δρομολογηθεί) την πραγματοποίηση τριμερούς συνάντησης στο υπουργείο Εργασίας με συμμετοχή και εκπροσώπου του υπουργείου υποδομών, προκειμένου να συζητηθεί η ανάκληση των απολύσεων και η διασφάλιση της συνέχισης του έργου.

Αναρτήθηκε από ΝΙΚΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΧΑΪΑΣ

Ελευθεροτυπία, Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011

Ελευθεροτυπία, Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011
«ΣΤΑΜΑΤΑΜΕ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΟΥΜΕ» * ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ: «ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ-ΝΤΡΟΠΗ»

Οι εργολάβοι εκβιάζουν με απολύσεις
Με απολύσεις ή και απειλές για περικοπές θέσεων εργασίας προσέρχονται οι εργολάβοι των αυτοκινητόδρομων στις διαπραγματεύσεις με το υπουργείο Υποδομών για τις συμβάσεις, που ξεκίνησαν την περασμένη εβδομάδα και αναμένεται να διαρκέσουν ολόκληρο τον Φεβρουάριο.
Συνοδεύονται με επίσημες δηλώσεις τους ότι τα έργα θα σταματήσουν γιατί «δεν βγαίνουν» και γιατί οι τράπεζες αρνούνται να χορηγήσουν τα συμφωνηθέντα δάνεια, όπως έγινε τις τελευταίες ημέρες για τον άξονα Αντιρρίου-Ιωαννίνων.

Στάση εργασίας

Η γαλλική Vinci, επικεφαλής της κοινοπραξίας της Αθηνών-Πατρών, που είχε προχωρήσει σε 29 απολύσεις λίγο πριν από τις γιορτές των Χριστουγέννων, το τελευταίο διάστημα διοχετεύει μέσω στελεχών πληροφορίες για νέο κύμα διακοπής συμβάσεων από την 1η Φεβρουαρίου. «Ηρθε η ώρα να "εκβιάσουμε" και εμείς», τονίζει σε ανακοίνωσή του το σωματείο των εργαζομένων και σήμερα στις 12 το μεσημέρι ξεκινά τρίωρη στάση εργασίας, με συγκέντρωση στο εργοτάξιο στο Δρέπανο Αχαΐας. Καλεί τα εργατικά κέντρα και τα σωματεία της περιοχής να συμπαρασταθούν στον αγώνα τους για την επαναπρόσληψη των απολυμένων και τη συνέχιση του μεγαλύτερου αναπτυξιακού έργου στη δυτική Ελλάδα.

7% συμμετοχή!

«Οι κατασκευαστικές εταιρείες απολύουν παράνομα τους εργαζομένους, αφού πρώτα τους εκμεταλλεύτηκαν, τους εξόντωσαν σωματικά και ψυχικά, δεν τήρησαν τους κανόνες υγιεινής και αασφάλειας, δεν σεβάστηκαν το περιβάλλον, βάφτισαν τα δικά τους εγκλήματα εργατικά ατυχήματα και τώρα εκβιάζουν για όλο και μεγαλύτερα κέρδη», επισημαίνουν στην ανακοίνωσή τους, στην οποία κάνουν λόγο για σύμβαση αποικιοκρατικού χαρακτήρα για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου που επιβάλλει ακριβά διόδια σε ένα δρόμο-φάντασμα. Αποκαλύπτουν μάλιστα ότι οι εργολάβοι συμβάλλουν με μόλις 7% στο κόστος των έργων!

Χ.ΤΖ. Εκτύπωση σελίδαςΑποστολή με Email

Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ-ΤΣΑΚΩΝΑ
«Η ΓΑΛΑΡΙΑ»

Παναγοπούλα 01/02/2011

ΨΗΦΙΣΜΑ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ

ΚΗΡΥΞΗ 24ΩΡΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ

Μπροστά στην αδιαλλαξία της εργοδοσίας και σε απάντηση των 70 απολύσεων που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα
προχωράμε σε 24ωρη
ΑΠΕΡΓΙΑ
την
Πέμπτη/03/02/2011
ΖΗΤΑΜΕ:
-Την συνέχιση του έργου
-Την ανάκληση όλων των απολύσεων
Καλούμε:
Εργατικά Κέντρα
Ομοσπονδίες
Σωματεία
Εργαζόμενους
Ανέργους
Να συμπαρασταθούν στον δίκαιο αγώνα που δίνουμε
για την επιβίωση και την αξιοπρέπεια
Για την διοίκηση
Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Τσελεπής Θεόδωρος Λυμπέρης Γιώργος
6974 175 322 6983 149 663






─────────────────────────────────────────────────────
www.galaria2010.blogspot.com galaria2010@gmail.com 2610 960 826
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ-ΤΣΑΚΩΝΑ
«Η ΓΑΛΑΡΙΑ»

Παναγοπούλα 01/02/2011

ΨΗΦΙΣΜΑ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ

ΚΗΡΥΞΗ 24ΩΡΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ

Μπροστά στην αδιαλλαξία της εργοδοσίας και σε απάντηση των 70 απολύσεων που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα
προχωράμε σε 24ωρη
ΑΠΕΡΓΙΑ
την
Πέμπτη/03/02/2011
ΖΗΤΑΜΕ:
-Την συνέχιση του έργου
-Την ανάκληση όλων των απολύσεων
Καλούμε:
Εργατικά Κέντρα
Ομοσπονδίες
Σωματεία
Εργαζόμενους
Ανέργους
Να συμπαρασταθούν στον δίκαιο αγώνα που δίνουμε
για την επιβίωση και την αξιοπρέπεια
Για την διοίκηση
Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Τσελεπής Θεόδωρος Λυμπέρης Γιώργος
6974 175 322 6983 149 663






─────────────────────────────────────────────────────
www.galaria2010.blogspot.com galaria2010@gmail.com 2610 960 826

Ελευθεροτυπία, Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011 ΧΑΡΑ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ

Έντυπη Έκδοση
Ελευθεροτυπία, Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011
...αλλά δεν επισκευάζουν, ως όφειλαν, την Αθηνών - Κορίνθου
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ Σημαντικές φθορές παρουσιάζει σε ορισμένα σημεία το οδόστρωμα της Αθηνών-Κορίνθου, παρόλο που με βάση τη σύμβαση του 2007 η συντήρηση του αυτοκινητόδρομου έπρεπε να γίνει με ευθύνη της κοινοπραξίας που έχει αναλάβει τον αυτοκινητόδρομο Αθηνών-Πατρών-Πύργου-Τσακώνας και να έχει ολοκληρωθεί μέσα σε ένα χρόνο.
Δύο χρόνια μετά, οι οδηγοί πληρώνουν πανάκριβα διόδια, που αυξάνονται κάθε τόσο, χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί τα έργα αναβάθμισης σε ένα κομμάτι που δεν απαιτούνται απαλλοτριώσεις ή εγκρίσεις υπηρεσιών, αλλά και χωρίς να έχουν επιβληθεί από το υπουργείο Υποδομών οι προβλεπόμενες ρήτρες.

Από έγγραφο που έχει στα χέρια της η «Ε» προκύπτει ότι η αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Υποδομών, που έλεγξε την κατάσταση του οδοστρώματος στην Αθηνών-Κορίνθου, διαπίστωσε ότι τουλάχιστον ώς τον Σεπτέμβριο ίσχυαν τα εξής:

22,7 χλμ. ζημιές

- «Εκτεταμένες σοβαρές ζημιές» σε όλο το πλάτος του δρόμου σε δύο τμήματα, συνολικού μήκους 22,7 χλμ., κοντά στο σταθμό διοδίων στον Ισθμό, στο ρεύμα προς Κόρινθο. Ανάλογες διαπιστώσεις γίνονται και σε τμήματα που βρίσκονται στην ίδια θέση, αλλά στο ρεύμα προς Κόρινθο. Οι ζημιές αφορούν ρηγματώσεις, μικροβυθίσεις και αποκολλήσεις στο οδόστρωμα.

- «Λίγες φθορές κατά θέσεις» σε μήκος περίπου 8 χλμ. στο τμήμα κοντά στον κόμβο προς Τρίπολη, στο ρεύμα προς Αθήνα.

- Εχουν γίνει επεμβάσεις σε διάφορα τμήματα, παρ' όλα αυτά διαπιστώνεται πως δεν έχουν αντιμετωπιστεί αρκετά προβλήματα.

Από την έρευνα προέκυψαν και άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία. Η συντήρηση στα έτοιμα τμήματα των Αθηνών-Κορίνθου και Αθηνών-Υλίκης περιλαμβάνεται στα... ολυμπιακά έργα. Είχε δημοπρατηθεί το καλοκαίρι του 2002, με προϋπολογισμό 61,045 εκατ. ευρώ στην κοινοπραξία που είχαν συγκροτήσει οι εταιρείες «Ακτωρ», «Μηχανική» και «Μοχλός», με χρονοδιάγραμμα παράδοσης τον Σεπτέμβριο του 2004. Τρεις μήνες μετά άρχισαν οι διαδοχικές παρατάσεις, που τράβηξαν ώς τον Ιούλιο του 2008, προφανώς γιατί είχαν... μπερδευτεί με τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Πεκίνο! Σε αυτό το διάστημα ο προϋπολογισμός ανέβηκε στα 74,73 εκατ. ευρώ, λόγω των τιμαριθμικών αναπροσαρμογών αλλά και των νέων έργων που ανέκυπταν.

Οι κακοτεχνίες είχαν εντοπιστεί από τα μέσα του 2008, οπότε έγινε η προσωρινή παραλαβή των έργων. Οι ανάδοχοι όμως είχαν υποβάλει τις ενστάσεις, οι οποίες είχαν γίνει εν μέρει αποδεκτές από τις αρμόδιες υπηρεσίες του τότε υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ. Με βάση τις υποδείξεις τους, διορθώθηκαν τα προβλήματα στο τμήμα Αθήνα-Υλίκη.

Η ίδια κοινοπραξία

Δεν έγινε το ίδιο με την Αθηνών-Κορίνθου, η οποία από τον Απρίλιο του 2008 έχει περιέλθει στην ευθύνη της κοινοπραξίας του αυτοκινητόδρομου Αθήνα-Πάτρα και η οποία με δική της εκτίμηση ανεβάζει την επιφάνεια των προβληματικών τμημάτων σε 635.000 τετραγωνικά. Εχει ενδιαφέρον ότι η κοινοπραξία των τριών («Ακτωρ»-«Μηχανική»-«Μοχλός») σε έγγραφό της προς τους αρμοδίους του υπουργείου, τον Αύγουστο του 2008, υποστηρίζει ότι η συντήρηση του δρόμου μεταβιβάστηκε στον παραχωρησιούχο και αποδίδει τα προβλήματα σε φυσιολογικές φθορές, οφειλόμενες στην κυκλοφορία. Επικαλείται μάλιστα τον ΕΣΠΕΛ, τον ξένο οίκο που έκανε ελέγχους στα έργα για λογαριασμό της Κομισιόν, και δεν είχε διαπιστώσει ουσιώδη ελαττώματα.

Το σίριαλ με το διαγωνισμό, που κόστισε στον Ελληνα φορολογούμενο τουλάχιστον 10 εκατ. ευρώ περισσότερα από τα προβλεπόμενα, έληξε στα τέλη του 2010, με τον αρμόδιο γενικό γραμματέα του υπουργείου Υποδομών να αποδέχεται εν μέρει τις ενστάσεις των τριών εταιρειών και να τους επιβάλλει μικρό πρόστιμο.

Ε.Κ. ΑΙΓΙΟΥ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΙΓΙΟΥ Aρ. Πρωτ:1521
Αίγιο 01/02/11

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ

Στη δεκαετία του 60, στα Κάτεργα της Γερμανίας και του Βελγίου τις Στοές δούλεψαν Έλληνες μετανάστες, κάτω από απάνθρωπες συνθήκες. Σήμερα 60 χρόνια μετά οι εργαζόμενοι στην κοινοπραξία <<Ολυμπία Οδός>> ζουν και εργάζονται σε συνθήκες τρόμου και αβεβαιότητας και ανασφάλειας. Ζούνε και εργάζονται στον τόπο τους ως μετανάστες.
Η συμμετέχουσα εταιρεία ΄΄VINCI΄΄ Γαλλικών συμφερόντων, κατασκευάστρια του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Πάτρα – Πύργος ως κατακτήτρια δύναμη πιστεύει πως οι Αποικιοκρατικές τακτικές την ακολουθούν παντού και πάντα. Η απαράδεκτη προκλητική και εκβιαστική συμπεριφορά της να απολύει κάθε μέρα εργαζόμενους, συνεχίζεται με τις ανοχές της κυβέρνησης που παρακολουθεί αμέτοχη ως Πόντιος Πιλάτος τις απολύσεις δεκάδων εργαζομένων. Αυτή η απάνθρωπη, βάρβαρη και προκλητική συμπεριφορά δεν μπορεί να συνεχισθεί, φθάνει πια!!!
Καλούμε την εταιρεία ΄΄VINCI΄΄ να ανακαλέσει άμεσα τις απολύσεις, να σταματήσει τη προσπάθεια εκβιασμού και τρομοκρατίας μέσα από ανθρωποθυσίες απολύσεις.
Καλούμε τα Υπουργεία Εργασίας & Υποδομών να παρέμβουν και να ακυρώσουν τις απολύσεις.
Είναι αδιανόητο από τη μια πλευρά η εταιρεία να κερδοφορεί εν συνεχεία και από την άλλη να στέλνουν τους εργαζόμενους στην ανεργία – την εξαθλίωση και τον κοινωνικό αποκλεισμό.
Καμία απόλυση – Καμία αυθαιρεσία.
Να ακυρωθούν όλες οι μέχρι τώρα απολύσεις.
Το Εργατικό Κέντρο Αιγίου υποστηρίζει τον αγώνα των εργαζομένων του Σωματείου ΓΑΛΑΡΙΑ για την διασφάλιση όλων των θέσεων εργασίας.

Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ

Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011

ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ-ΕΚΤΑΚΤΗ Γ.Σ.

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ-ΤΣΑΚΩΝΑ
«Η ΓΑΛΑΡΙΑ»

Παναγοπούλα 31/01/2011

ΚΗΡΥΞΗ 3ΩΡΗΣ ΣΤΑΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Μπροστά στην αδιαλλαξία της εργοδοσίας και σε απάντηση των 34 απολύσεων που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα
και για την πρόθεση της εταιρείας να προβεί σε ακόμη 40 απολύσεις
προχωράμε σε 3ωρη στάση εργασίας την
Τρίτη/01/02/2011
Από 15:00-18:00
Και σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση
Με θέμα
Απολύσεις και η στάση μας από δω και πέρα

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ-ΤΣΑΚΩΝΑ
«Η ΓΑΛΑΡΙΑ»

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σήμερα Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011 με απόφαση του Δ/Σ του σωματείου μας πραγματοποιήθηκε 3ωρη στάση εργασίας (12:00-15:00) και παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία της εταιρείας με τους εξής σκοπούς.
Πρώτον, την ανάκληση των 33 απολύσεων που έχουν γίνει ως σήμερα και δεύτερον την ακύρωση άλλων 40 που αποφασίσθηκαν για το μήνα Γενάρη, με πρόσχημα την αδυναμία χρηματοδότησης του έργου και την αποπεράτωση των εργασιών.
Η εργοδοσία συνεχίζοντας την αδιάλλακτη στάση της αρνήθηκε οποιαδήποτε διαπραγμάτευση με τους εργαζομένους και ανακοίνωσε κυνικά ότι θα προχωρήσει στις απολύσεις, παρότι υπερβαίνουν κατά πολύ το νόμιμο όριο του 5%, αρνούμενοι μάλιστα και συνάντηση με τα Ε/Κ Πατρών και Αιγίου, εκπροσώπους της ΓΣΕΕ, εκπροσώπου της Ομοσπονδίας Μετάλλου, εκπρόσωπους σωματείων και αλληλέγγυους, μεταξύ των οποίων και ο Βουλευτής Αχαΐας κ.Τσούκαλης και ο περιφερειακός Σύμβουλος κ. Χατζηλάμπρου.
Χαρακτηριστικό της μέχρι τώρα συμπεριφοράς της εργοδοσίας απέναντι στο σωματείο είναι ότι ο Διευθυντής Έργου τράπηκε σε φυγή για να αποφύγει τη συνάντηση από πλαϊνή πόρτα, φεύγοντας με το αυτοκίνητό του με βίαιο τρόπο με κίνδυνο να τραυματιστούν κάποιοι εργαζόμενοι που επιδίωκαν συνάντηση, προκειμένου να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις του Σωματείου μας.
Προσπάθεια του Σωματείου να αποτραπούν οι απολύσεις μέχρι την διεξαγωγή τριμερούς συνάντησης απορρίφτηκε από την μεριά της εργοδοσίας.
Ως Δ/Σ, κηρύττουμε για αύριο εκ νέου στάση εργασίας (15:00-18:00) και συνέλευση για να οριστεί το μέλλον των κινητοποιήσεων.
Καλούμε όλο τον κόσμο της Πάτρας να παρευρεθεί στα γραφεία της εταιρείας στο Δρέπανο για τη συνέχιση του αγώνα μας.

ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΣΗ – ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΤΩΝ 33 ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ
ΑΜΕΣΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΝ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ







─────────────────────────────────────────────────────
www.galaria2010.blogspot.com galaria2010@gmail.com 2610 960 826