Σάββατο, 15 Ιανουαρίου 2011

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΙΣΤΟΤΟΠΟ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ Ν. ΤΣΟΥΚΑΛΗ

Στην Ολομέλεια της Βουλής η πορεία των εργασιών της Ολυμπίας Οδού

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ κ. ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ…ΕΥΧΗΘΗΚΕ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΑΠ’ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ

Συζητήθηκε σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής επίκαιρη ερώτηση του ανεξάρτητου βουλευτή της Δημοκρατικής Αριστεράς κ. Ν. Τσούκαλη σχετικά με την πορεία κατασκευής της Ολυμπίας Οδού. Ο Υφυπουργών Μεταφορών κ. Μαγκριώτης αναγνώρισε ότι η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου έχει προβλήματα τα οποία οφείλονται στο Δημόσιο, στους κατασκευαστές αλλά και το περιεχόμενο το συμβάσεων που υπογράφηκαν. Όμως τόνισε ότι:« Δεν θα σταματήσει κανένα έργο με υπαιτιότητα του Δημοσίου. Οι τράπεζες όντως σταμάτησαν τη χρηματοδότηση προσωρινά. Δεν έχουν δικαίωμα για αυτό. Τα έργα απλά επιβραδύνθηκαν, δεν σταμάτησαν.»


Ο Υφυπουργός ευχήθηκε ουσιαστικά την επαναχρηματοδότηση από τις τράπεζες, χωρίς καμία σαφή δέσμευση για το πότε θα υπάρξει ομαλή ροή χρηματοδότησης. Ως προς τις ενδεχόμενες απολύσεις, τόνισε ότι «Δεν έχουν επιβεβαιώσει ότι προτίθενται να προχωρήσουν σε περαιτέρω απολύσεις. Έχουν συμβατικές υποχρεώσεις που πρέπει να τηρηθούν.» Τέλος αναφορικά με τα διόδια επιβεβαίωσε ότι θα γίνει επαναδιαπραγμάτευση και θα συζητηθούν και αυτά.

Στην παρέμβαση του στην ολομέλεια ο βουλευτής της Δημοκρατικής Αριστεράς, τόνισε μεταξύ άλλων:

«Το φαινόμενο του κινήματος των πολιτών για το Δυτικό Άξονα τείνει να μετεξελιχθεί σε εφιαλτικό σενάριο, να προσλάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις. Αυτή τη στιγμή η κατασκευή αυτοκινητοδρόμου κινείται με ρυθμό ρελαντί, η παραχωρησιούχος κοινοπραξία έχει μειώσει στο ελάχιστο τις εργασίες της λόγω αναστολής της χρηματοδότησης από τις τράπεζες. Πρόκειται για έργο που αφορά τη μισή γεωγραφικά Ελλάδα. Έχουν ξεκινήσεις απολύσεις, πληροφορίες δε λένε ότι αν μέχρι τέλος Ιανουαρίου δεν έχει λυθεί το θέμα, θα απολυθούν άλλοι 1000 εργαζόμενοι. ενώ αν μέχρι τέλος του Φεβρουαρίου δεν έχει δοθεί λύση στο πρόβλημα, θα σταματήσει οριστικά. Μία δε από τις μεγάλες εταιρίες απειλεί να αποχωρήσει.

Παράλληλα, σύμφωνα με τη σύμβαση, στα μέσα του 2011 προβλέπεται η μετατροπή των διοδίων της εθνικής οδού σε αμφίπλευρα. Θα αυξηθούν επιπλέον; Οι συμβατικές υποχρεώσεις είναι στον αέρα. Τι θα συμβεί στο συγκεκριμένο δρόμο; Αν δεν λυθεί το πρόβλημα της χρηματοδότησης από τις τράπεζες ποια θα είναι η τύχη του έργου; Οι αυξήσεις των διοδίων δεν ακολουθούν αυτές τις ανακολουθίες στις προθεσμίες.

Πέμπτη, 13 Ιανουαρίου 2011

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2011
Τρέχει να σβήσει τη φωτιά των διοδίων η κυβέρνηση
Αντιμέτωπος με κριτική και από βουλευτές του κόμματός του βρέθηκε ο υφυπουργός Υποδομών Γ. Μαγκριώτης, που μιλώντας στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας του Κοινοβουλίου αναγνώρισε πως υπάρχουν αδικίες στα διόδια των υπό κατασκευή αυτοκινητοδρόμων.
Ο υφυπουργός άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο διαπραγματεύσεων για το πρόβλημα με τα αυξημένα διόδια στις εθνικές οδούς, με τις 19 κατασκευάστριες κοινοπραξίες των πέντε βασικών εθνικών αξόνων, καθώς και τις 26 τράπεζες που δανειοδοτούν τους ιδιώτες και το Δημόσιο.

"Υπερασπιζόμαστε τα έργα, το δημόσιο συμφέρον και τον πολίτη και σε καμία περίπτωση, λόγω επίκλησης της κρίσης, δεν θα δεχθούμε εκβιασμούς από κανέναν", είπε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, δήλωση που εκτιμάται πως αποτελεί απάντηση σε όσα λέγονται περί απόσυρσης των κατασκευαστικών εταιρειών από τα εργοτάξια.

Προανήγγειλε πως οι τροποποιημένες συμβάσεις παραχώρησης θα έλθουν περί το τέλος Μαρτίου για κύρωση από τη Βουλή, προσθέτοντας ότι οι αυξήσεις των διοδίων στην αρχή κάθε έτους και με την ολοκλήρωση κάποιων τμημάτων των έργων, προβλέπονται από τις πέντε συμβάσεις παραχώρησης που καταρτίστηκαν και ψηφίστηκαν από τη Βουλή το 2007.

«Προσπαθούμε να βρούμε λύση για το θέμα των τιμών των διοδίων με τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση του Δημοσίου», είπε ο κ. Μαγκριώτης, υπογραμμίζοντας ταυτόχρονα ότι το Δημόσιο θα αρχίσει να εισπράττει, δηλαδή να αποδίδουν τα διόδια από το Σεπτέμβριο του 2012.

Όσον αφορά στις τρεις οδούς "Αιγαίον", "Νέα Οδός" και "Ολυμπία Οδός" ο υφυπουργός είπε ότι είναι τρεις συμβάσεις που δεν έχουν εγγύηση του Δημοσίου για τα τριάντα χρόνια παραχώρησης, γεγονός που σημαίνει ότι έχουν πάρει όλα τα ρίσκα οι ιδιώτες παραχωρησιούχοι.

Ωστόσο ο υφυπουργός αναγνώρισε ότι υπάρχουν αδικίες, ιδίως για όσους οδηγούς κινούνται στις περιοχές πέριξ των τοπικών σταθμών και εκτίμησε το ηλεκτρονικό διόδιο και η έκπτωση που θα συνεπάγεται από τη χρήση του για όσους διέρχονται συχνά από τους σταθμούς διοδίων θα είναι μια λύση.

Επίσης διαβεβαίωσε ότι θα παραταθούν οι κάρτες διέλευσης που έχουν δοθεί στους κατοίκους γύρω από τους σταθμούς Αγ. Τριάδας και Πελασγίας, έως ότου ολοκληρωθούν οι παράπλευροι δρόμοι που όπως είπε ίναι υποχρέωση του Δημοσίου και όχι των παραχωρησιούχων".

Την αντίδρασή του εξέφρασε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Νίκος Τσώνης, ο οποίος εξέφρασε τη διαφωνία του σχετικά με το φαινόμενο, όπως είπε, να συμμετέχουν οι κατασκευαστές το πολύ με το 8% της δαπάνης του έργου και να τους παραχωρούνται πολλαπλά. Πρότεινε δε, να μην μπορούν να επιβληθούν διόδια, αν δεν έχουν παραδοθεί οι απαιτούμενοι παράδρομοι και να καθιερωθεί η πληρωμή, ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύονται.

Και ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Λάμπρος Μίχος, πρότεινε την πληρωμή για τη συντήρηση, αλλά όχι την κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων και ζήτησε να αναστέλλεται η πληρωμή διοδίου στο προκατασκευαστικό στάδιο.

Τετάρτη, 12 Ιανουαρίου 2011

Ελευθεροτυπία, Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2011 ΧΑΡΑ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ

Εντολές πληρωμών για εκφοβισμό στην καρμανιόλα Κορίνθου-Πατρών
Αιτήσεις για την έκδοση εντολών πληρωμής σε βάρος οδηγών που αρνούνται να πληρώσουν διόδια, ετοιμάζεται να καταθέσει η κοινοπραξία που κατασκευάζει την Κορίνθου-Πατρών.
Εκπρόσωπος των εργολάβων επιβεβαίωσε την πληροφορία ότι έχουν κατατεθεί αγωγές για 25 περιπτώσεις, αλλά επισήμανε ότι οι ακροάσεις στο δικαστήριο δεν αναμένονται πριν από το τέλος του 2011 και έτσι προωθούν τις εντολές πληρωμής «για να επιταχυνθεί η διαδικασία ανάκτησης».

Κάνουν μάλιστα λόγο για «κενά χρηματοδότησης που αποτελούν τον μεγαλύτερο κίνδυνο για το έργο», αλλά στην πραγματικότητα μάλλον πρόκειται για επιχείρηση εκφοβισμού αφού στο συγκεκριμένο δρόμο, παρά την τριτοκοσμικές συνθήκες οδήγησης, είναι πολύ λίγες οι περιπτώσεις οδηγών που αρνούνται να πληρώσουν διόδια, πιθανότατα γιατί δεν είναι συχνοί χρήστες του δρόμου όπως συμβαίνει με τις καθημερινές μετακινήσεις στη ΒΑ Αττική.

Η κοινοπραξία υποστηρίζει ότι στο τέλος του 2010 είχε έλλειμμα πόρων άνω των 60 εκατ. ευρώ από αποζημιώσεις που δεν κατονομάζονται αναλυτικά, καθώς και επιστροφή ΦΠΑ. Χαρακτηρίζει μάλιστα το ποσό ζωτικής σημασίας για τα έργα, για τα οποία αναφέρει ότι διαθέτει πάνω από 40 εκατ. ευρώ το μήνα.

Απολύσεις, αποχωρήσεις

Αναπάντητα έμειναν δύο ερωτήματα που έθεσε η «Ε» και αφορούν τις απολύσεις εργαζομένων και τις φήμες για αποχώρηση ξένης εταιρείας από την κοινοπραξία. Για το τελευταίο μάς είπαν μόνο ότι «όλοι οι μέτοχοι δεσμεύονται στην εξεύρεση ταχείας επίλυσης των προβλημάτων, σε συνεργασία με το ελληνικό Δημόσιο». Οσο για τις απολύσεις, η συγκεκριμένη εταιρεία, που απασχολεί περισσότερα από 350 εργαζόμενους, απέλυσε πριν από τις γιορτές 27 άτομα και ασφαλείς πηγές κάνουν λόγο για άλλα 70 στο τέλος του μήνα.

Χ.ΤΖ. Εκτύπωση σελίδαςΑποστολή με Email