Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2011

ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ -ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ EΠΟΧΗ

Το κράτος κάνει τα στραβά μάτια στις απαιτήσεις των κατασκευαστικών εταιρειών Δευτέρα, 26 Σεπτεμβρίου 2011

Η κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού, στην οποία συμμετέχουν η Γαλλική εταιρεία Vinci, η γερμανική Hochtief, η JP Αβαξ, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και η Αθήνα ΑΤΕ, από τον Ιούνιο έχει σταματήσει τα έργα που εκτελούνται στους αυτοκινητοδρόμους της Πελοποννήσου, με το πρόσχημα της διακοπής της χρηματοδότησης από τις τράπεζες. Συνολικά, όμως, όλα τα έργα που εκτελούνται στη χώρα έχουν διακοπεί με αποτέλεσμα να βρίσκονται στο δρόμο περίπου 7.000 άνθρωποι. Η Ολυμπία Οδός, συγκεκριμένα, από ένα σύνολο 2.800 εργαζομένων που δούλευαν εκεί, έχει περιορίσει τους εργαζόμενούς της στους 200-300, οι οποίοι κατά κύριο λόγο χρησιμοποιούνται στη συντήρηση των μηχανημάτων και στη λειτουργία της. Οι παραχωρησιούχοι, την ίδια στιγμή και μάλιστα σε αυτήν την οικονομική συγκυρία, ζητούν από την κυβέρνηση να αναλάβει το κόστος του έργου για τη συνέχισή του και, ταυτόχρονα, να τους παραχωρήσει το δικαίωμα να εκμεταλλεύονται την είσπραξη των διοδίων για ακόμα δέκα χρόνια - πέρα από τα 30 χρόνια που ήδη έχουν υπογραφεί με βάση τις συμβάσεις. Η εκμετάλλευση των διοδίων για ακόμα δέκα χρόνια θα τους έδινε το δικαίωμα να εισπράξουν το σύνολο των διοδίων που σε αντίθετη περίπτωση θα έβαινε μειούμενο προς όφελος του κράτους. Ο επιβλέπων επίσης του έργου ελεγκτικός μηχανισμός έχει δοθεί από το κράτος σε μια ανεξάρτητη εταιρεία υπό την ονομασία «Ανεξάρτητος Μηχανικός» που μάλιστα πληρώνεται από τις ίδιες τις εταιρείες. Ενώ και ο έλεγχος και η μέτρηση των εσόδων από τα διόδια και ταυτόχρονα η απόδοση των φόρων στο κράτος επίσης έχει σταματήσει από το 2008.
Η γαλλική εταιρεία που κατασκεύασε τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, όπως μας δήλωσε ο Θόδωρος Τσελεπής, μέλος του ΔΣ των εργαζομένων της εταιρείας, λειτουργεί με έναν εντελώς αποικιοκρατικό τρόπο. Όλο αυτό το διάστημα, απέλυε εργαζόμενους, μέλη του ΔΣ (ήδη έχουν απολυθεί 4 μέλη του ΔΣ, ενώ έχει επίσης ζητήσει να μην προσέρχονται για εργασία και τα υπόλοιπα τρία), δεν πλήρωνε υπερωρίες, δεν απέδιδε στους εργαζόμενους της τα επιδόματα που τους αναλογούσαν. Μπροστά σε αυτήν την κατάσταση οι εργαζόμενοι των κατασκευαστικών εταιρειών συνεχίζουν τον αγώνα τους με κάθε τρόπο.
Η «Γαλαρία», το σωματείο εργατοτεχνιτών και υπαλλήλων εργαζομένων στην κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνας - Κορίνθου – Πάτρας - Πύργου - Τσακώνας εδώ και καιρό διαμαρτύρεται για την πολιτική που ακολουθεί η κοινοπραξία, οι εταιρείες ξεχωριστά και τη στάση του κράτους απέναντι στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Οι αντιδράσεις των εργαζομένων μπροστά σε όλα αυτά διογκώνονται και εκτός των άλλων, προγραμματίζεται άνοιγμα των διοδίων στις 7 Οκτωβρίου. Επίσης εκκρεμεί η εκδίκαση ασφαλιστικών μέτρων εναντίον της εταιρείας ενώ την Παρασκευή υπήρξε διαμαρτυρία των εργαζομένων της εταιρείας μπροστά στο Γαλλικό Προξενείο στην Πάτρα.

Σ.Κ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου